2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
عادت های خوبی که برای زندگی سالم می توانیم داشته باشیم

عادت های خوبی که برای زندگی سالم می توانیم داشته باشیم

برخی عادت های خوب را خودتان به راحتی می توانید بسازید تا با آنها زندگی بهتر و سالم تری داشته باشید.

دوات آنلاین -عادت‌‌ها زندگی ما را می‌‌سازند، ما با عادت‌‌ها زندگی می‌‌کنیم، گاهی مهم نیست چه شخصیتی داریم، چه چیزی را ترجیح می‌‌دهیم و در چه محیطی بزرگ شده‌‌ایم، گاهی عادت‌‌ها قبل از ما برای نوع رفتار ما تصمیم می‌‌گیرند، خیلی از ما دوست داریم عادت‌‌های‌‌مان را دگرگون کنیم تا رفتارهای بهتری داشته باشیم اما همیشه برای زندگی بهتر لازم نیست عادت‌‌های بد را پیدا کنیم و تغییر بدهیم. گاهی می‌‌توانیم از عادت‌‌های خوب و ساده شروع کنیم. در این مطلب چند نمونه‌‌اش را بررسی کرده‌‌ایم.

عادت های خوب به شما کمک می کنند زندگی بهتری داشته باشید

برنامه ریزی درست؛ از عادت های خوب

خراسان نوشت: چند دقیقه ساعت‌‌های منزل، گوشی و ساعت مچی‌‌تان را جلو بکشید تا همیشه از جریان زندگی جلوتر باشید و به‌‌هیچ قراری دیر نرسید.

 

سعی کنید به‌‌جای برنامه‌‌ریزی برای مطالعه و کاهش استفاده از شبکه‌‌های اجتماعی یا تلویزیون، راه‌‌حل‌‌های ساده به‌‌کار ببرید، به‌‌طور مثال کتاب‌‌ها را در دسترس بگذارید، کنترل تلویزیون را دور از دست بگذارید، گوشی را به‌‌جای پاوربانک با شارژر معمولی شارژ کنید تا زمانی از شما دور باشد.

 

بیشتر بخوانید: چگونه برای انجام کارها انگیزه قوی داشته باشیم

 

برای هرکاری از جملات طلایی مثل «امکانش هست؟»، «لطفاً»، «ممنونم» و... استفاده کنید تا دیگران برای  تعامل با شما رغبت بیشتری داشته باشند.

تکنیک هایی برای به دست آوردن عادت های خوب در زندگی

استفاده از فرصت های روزانه

در طول روز ساعتی را به خودتان اختصاص بدهید، نه برای استراحت بلکه برای فکر کردن، برنامه‌‌ریزی، بررسی روزی که پشت سر گذاشتید و روزی که پیش رو دارید.

 

وقتی در محل کار هستید از فرصت‌‌های خوب و مناسب برای تماس بدون استرس کاری با خانواده استفاده کنید تا انرژی روحی خودتان و خانواده را اصلاح کنید.

 

روانشناسی: 8 توصیه برای رسیدن به اهداف زندگی

 

هر وقت فیلم یا کتابی را تجربه می‌‌کنید حسی که از آن داشتید یا برداشت‌‌تان را با دیگران در میان بگذارید. اجازه بدهید بهانه‌‌های خوب و موثری برای ارتباط و تعامل با دیگران داشته باشید تا هم دایره ارتباطات‌‌تان را گسترش داده‌‌باشید، هم حس خوبی از فعالیت‌‌تان داشته باشید.

 

در بازه‌‌های زمانی یک ساله یا شش ماهه دنبال یادگیری مهارت‌‌های جدید و ساده مثل زبان، داستان‌‌نویسی، خاطره‌‌گویی و... باشید تا هم از ایستایی و رکود خارج شوید، هم با هر موفقیتی به توانایی خودتان ایمان تازه‌‌ای پیدا کنید.

 

وقت‌‌های مرده را با فعالیت‌‌های ساده  و کم‌‌خرجی مثل پادکست، کتاب صوتی و... پر کنید.

 

مهارت زندگی: چه کار کنیم که زندگی‌مان بهتر شود

 

تمام کانال‌‌ها، پیج‌‌ها و اپلیکیشن‌‌های غیرضروری را از روی گوشی‌‌تان پاک کنید. خبرهای مهم خودشان را به‌‌شما خواهند رساند، شما هم برای زندگی معمولی نیازی به همه اخبار ندارید. انرژی ذهنی و روحی را صرف خبرهای بد، بحث با آدم‌‌های منفی‌‌نگر و... نکنید.

 

معنایی برای زندگی خوب

زندگی‌‌تان را به یک معنای خوب گره بزنید، در هر فرصتی و در هر ماجرایی یک معنای خوب پیدا کنید که انگیزه شما برای تلاش و پیشبرد زندگی باشد. معنای زندگی، تحمل رنج‌‌ها را ممکن می کند و به زندگی انسان هدف و جهت درستی می‌‌دهد.

 

مثبت‌‌اندیشی بی‌‌دلیل تاثیری بر شما ندارد اما یافتن معنای خوب برای هر چیز، نگاه مثبت واقعی را به شما تزریق خواهد کرد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.