2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روش درست درمان شکستگی موها چیست

روش درست درمان شکستگی موها چیست

اگر موهای شما نیز می شکسند برای درمان آنها و جلوگیری از تکرار این اتفاق از روش هایی که در این مطلب آمده است کمک بگیرید.

دوات آنلاین -شکستگی مو، یکی از مشکلاتی‌ است که خانم‌ها اغلب آن را تجربه کرده‌اند، به خصوص کسانی که دوست دارند موهای بلندی داشته باشند. جالب است بدانید در طول روز ممکن است کارهایی انجام دهید که ناخواسته به موهای ‌تان آسیب وارد کنید و همین کارها باعث آسیب جدی در بلندمدت به موهای‌تان شود. اما باید بدانید که با تغییر سبک زندگی در بیشتر موارد می‌توان این مشکل را برطرف کرد.

 

دلایل شکستگی مو

برخی مواقع در شکنندگی مو، ریشه موها درگیر نمی شود و فقط ساقه موها آسیب می‌بیند و خرد می‌شود. بیماری‌هایی مثل کم خونی، کم کاری یا پرکاری تیروئید، مصرف بی‌رویه ژل های شیمیایی، استفاده از اتو یا سشوار با حرارت بسیار بالا از جمله عواملی است  که در طولانی مدت می‌تواند باعث خرد شدن و شکنندگی موها شود.

 

این حالت شکنندگی در افرادی که از برس و شانه‌های فلزی استفاده می‌کنند یا خیلی محکم موهای خود را شانه می زنند  یا با کش‌های پلاستیکی محکم موهای شان  را می‌بندند نیز بسیار شایع است. رژیم غذایی و کمبود ویتامین‌ها نیز در زیبایی یا شکنندگی موها نقش بسیار مهم و اساسی ایفا می‌کند.اما راه های درمان آن :

برای درمان شکستگی مو چه کار کنیم

روش های درمان موهای شکسته

ماسک تخم مرغ

استفاده از تخم مرغ‌ به تنهایی برای نرم کردن موها کافی است و مانع از شکنندگی آن‌ها می‌شود و اگر  تخم مرغ را با مواد طبیعی دیگرمانند حنا  ترکیب کنید می‌تواند برای موهای‌تان فوق العاده عمل کند.

 

ماساژ روغن

می‌توانید از روغن نارگیل، روغن بادام، روغن زیتون یا هر روغن دیگری استفاده کنید. موهای خود را به طور کامل با کمی روغن ماساژ دهید و آن‌ها را با حوله بپوشانید. سپس بخوابید و صبح موهای‌تان را بشویید.

 

بیشتر بخوانید: برای ضخیم شدن مو چه باید کرد

 

مخلوط ویتامین E با شامپو

ویتامین E می‌تواند برای پوست و موهای شما شگفتی ایجاد کند. مقداری ویتامین E از داروخانه بخرید، یک سوراخ در آن ها ایجاد و روغن آن را استخراج کنید. این روغن را با شامپوی خود مخلوط کنید. به این ترتیب هم موهای خود را تمیز و هم به سالم ماندن آن ها کمک  می‌کنید.

 

آب پیاز برای موهای شکسته

آب پیاز، یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از شکنندگی مو است. آن‌ها را تکه و خرد کنید و آب‌شان را بگیرید. آب پیاز را به موهای خود بمالید. بگذارید  برای چند دقیقه بماند  سپس آن را بشویید.

 

بیشتر بخوانید: برای تقویت موهای خود چی بخوریم

 

ماسک مو با سرکه سیب

کافی است یک قاشق چای خوری از سرکه سیب را با دو قاشق روغن زیتون ترکیب و سه عدد سفیده تخم مرغ به آن اضافه کنید و ترکیب حاصل را به مدت   30دقیقه روی مو‌ها بگذارید. مو‌ها را با کلاه یا پلاستیک بپوشانید  سپس بشویید.

 

در تهیه این مطلب از سایت «نمناک»  کمک گرفته شده است.

منبع: روزنامه خراسان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.