2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
مرگ قاتل دختر 10 ساله در زندان

مرگ قاتل دختر 10 ساله در زندان

متهم: سراغ طلا‌ها رفتم و آن‌ها را سرقت کردم. نیلوفر هنوز بیدار بود که مرا دید. از ترس او را خفه کردم و سپس خانه را آتش زدم.

دوات آنلاین -اعضای خانواده‌ای که دختربچه ۱۰‌ساله شان ۱۳‌سال قبل به دست یک مهندس به قتل رسیده‌بود، با مرگ عامل جنایت در زندان درخواست دیه از بیت‌المال را مطرح کردند.

 

به نوشته روزنامه جوان اوایل پاییز سال‌۸۶، مأموران پلیس تهران از حادثه آتش‌سوزی در خانه‌ای در جنوب تهران باخبر و راهی محل شدند. در بررسی‌های اولیه مشخص شد در این حادثه دختر ۱۰‌ساله به نام نیلوفر فوت کرده است.

 

جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و مادر نیلوفر که در محل حاضر بود در توضیح ماجرا به مأموران گفت: «مهران یکی از دوستان صمیمی شوهرم است. سالهاست او را می‌شناسیم و به خانه ما رفت و آمد دارد. او شب گذشته مهمان خانه ما بود که بعد از خوردن شام من و دخترم احساس خواب آلودگی کردیم و به اتاق خواب رفتیم. نیمه‌های شب بود که متوجه آتش‌سوزی شدیم که دخترم فوت کرد. همان موقع آتش‌نشانی را خبر کردیم، اما بعد از مهار آتش فهمیدیم مهران خانه را ترک کرده است. احتمالاً او از این حادثه اطلاع داشته باشد.

 

با اعلام کارشناسان پزشکی قانونی مبنی بر اینکه علت فوت دختر نوجوان خفگی بوده است، پرونده با موضوع قتل عمد تشکیل شد و مهران بنا به توضیحات مادر نیلوفر به عنوان اولین مظنون تحت تعقیب قرار گرفت. او که مهندس نقشه‌کشی بود مدتی بعد از حادثه شناسایی و بازداشت شد.

 

اعتراف به قتل

مهران ۳۳‌ساله به قتل با انگیزه سرقت اعتراف کرد و در بازجویی‌ها گفت: «سال‌ها با پدر مقتول که کیان نام داشت دوست بودم. می‌دانستم وضع مالی خوبی دارد به همین خاطر وقتی به مشکل مالی خوردم وسوسه شدم از خانه او سرقت کنم.»

 

متهم در خصوص شب حادثه گفت: «آن شب مهمان خانه آن‌ها بودم. همسر کیان در حال درست کردن غذا بود که از او خواستم در تهیه سالاد به او کمک کنم. همان موقع مقداری داروی بیهوشی داخل غذا ریختم و بعد از خوردن شام کیان و همسرش به خواب عمیق رفتند. بلافاصله سراغ طلا‌ها رفتم و آن‌ها را سرقت کردم. نیلوفر هنوز بیدار بود که مرا دید. از ترس او را خفه کردم و سپس خانه را آتش زدم.»

 

با اقرار‌های متهم، مهندس جوان از سوی قضات یکی از شعبات دادگاه کیفری یک استان تهران به قصاص محکوم شد. این حکم در دیوان عالی کشور تأیید شد و مهران در آستانه مرگ قرار گرفت. متهم قبل از اجرای حکم در زندان ادامه تحصیل داد و دوره‌های خطاطی و مهارت آموزی را گذراند همچنین توانست بسیاری از زندانیان را از اعتیاد نجات دهد.

 

فوت متهم

همین تغییر رفتار باعث شد رئیس زندان با نوشتن نامه‌ای از مسئولان اجرای احکام درخواست کند برای جلب رضایت اولیای‌دم تلاش کنند، اما متهم با این درخواست مخالفت کرد و گفت به خاطر عذاب وجدان حاضر است هر چه زودتر اعدام شود. متهم همچنان در زندان بود که خبر رسید وی مبتلا به سرطان خون است تا اینکه بعد از مدتی در زندان فوت کرد.

 

با فوت متهم اولیای دم با نوشتن‌نامه‌ای درخواست دیه از بیت المال را مطرح کردند. پرونده با این درخواست به دادگاه کیفری یک‌استان تهران فرستاده شد تا در وقت رسیدگی قضات شعبه نهم دادگاه بعد از شنیدن اظهارات اولیای‌دم درباره این درخواست اعلام نظر کنند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.