2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
چگونه بهترین لباس  فرمالیته را برای عکس عروسی انتخاب کنیم

چگونه بهترین لباس فرمالیته را برای عکس عروسی انتخاب کنیم

حتما قبل از انتخاب لباس عروس یا فرمالیته به نکاتی که در این مطلب آمده است خوب فکر کنید.

دوات آنلاین -همه عروس خانم ها دوست دارند در شب جشن ازدواج شان حسابی بدرخشند و آن شب را به شبی رویایی تبدیل کنند. برای این کار داشتن لباس عروس مناسب بسیار اهمیت دارد اما شاید بعضی ها در انتخاب این لباس کمی سردرگم شوند و ندانند چه لباسی برایشان مناسب و زیباتر است. از سویی عکس های عروسی نیز اهمیت زیادی دارد و اینجا است که نقش لباس فرمالیته مشخص می شود.

 

فرمالیته با لباس عروسی

به نوشته چاردیواری روزنامه جام جم هم می‌توانید لباس عروس را به‌عنوان لباس فرمالیته خود انتخاب کنید و هم می‌توانید در کنار آن، لباس دیگری هم داشته باشید تا دو مدل عکس بگیرید. البته این کار که درنهایت عکس‌های متنوع‌تری به شما خواهد داد، مستلزم هزینه بیشتری است. از آنجاکه عکاسی فرمالیته معمولا در فضای باز و طبیعت انجام می‌شود، بهتر است لباس عروس از جنس حریر باشد. سبکی این جنس پارچه باعث می‌شود با کوچک‌ترین وزش بادی در هوا پخش‌شده و عکس‌ها زیباتر شود.

 

 اگر به‌جای لباس عروس، از لباس بلند رنگی هم استفاده می‌کنید، بهتر است جنس حریر باشد تا همین ویژگی در عکس‌ها رعایت شود. می‌توانید به‌جای لباس عروس از لباس‌های نسبتا ساده سفید استفاده کنید که معمولا از جنس حریر هستند و کارشدگی زیادی هم ندارند و در عکس‌ها زیبایی فوق‌العاده‌ای هم دارند. با انتخاب چنین لباسی هم می‌توانید از آن به‌عنوان لباس عروس و هم لباس فرمالیته استفاده کنید.

راهنمای انتخاب لباس فرمالیته مناسب عروس

به مکان عکاسی دقت کنید

می‌توانید لباس‌های کوتاه، متوسط، بلند، خیلی بلند و دنباله‌دار را انتخاب کنید که همگی اول به سلیقه شما و بعد به فضایی بستگی دارد که قرار است عکاسی در آن اتفاق بیفتد. مهم‌ترین نکته این است که لباس شما باید کاملا در تناسب با لوکیشن و محل عکاسی باشد. به‌عنوان‌مثال، اگر در مکانی رسمی قرار است عکاسی انجام شود، پوشیدن لباس‌های اسپرت جلوه خوبی ندارد.

 

در این مکان پوشیدن کت‌وشلوار برای داماد و لباس عروس یا یک لباس ساده بلند بسیار زیباتر خواهد بود. اما اگر قرار است عکاسی در مکانی غیررسمی یا حتی در دل طبیعت انجام شود، لباس‌ها باید کاملا غیررسمی باشد. پیراهن‌های بلند و پیراهن و شلوار گزینه‌های مناسبی برای این موضوع است.

 

لباس‌های ساده انتخاب کنید

باوجوداین‌که دست شما برای انتخاب لباس برای عکاسی فرمالیته باز است اما لباس‌هایی که برای عکس فرمالیته انتخاب می‌شود معمولا از طیف لباس سفید عروس و لباس تیره داماد خارج می‌شود و رنگ‌های متنوع‌تر و شاداب‌تری دار‌د و در این میان، عکس‌های اسپرت با این لباس‌های رنگی بسیار زیباتر خواهد شد. نکته بعدی انتخاب لباسی ساده بدون کارشدگی‌های رسمی است. در لباس فرمالیته باید راحت باشید و لباس مانع تحرک شما نشود. ا

 

زآنجاکه معمولا عکاسی فرمالیته در طبیعت و کنار دریا، جنگل یا کوهستان صورت می‌گیرد، راحت‌بودن لباس به زیباتر شدن عکس‌ها کمک می‌کند تا حس و حال شمارا بهتر به تصویر بکشد. همچنین لباس‌های کارشده با سادگی طبیعت خیلی تناسبی ندارد و عکس‌ها خیلی جالب از آب درنمی‌آید.

 

یا ست یا مکمل

یکی از گزینه‌هایی که برای لباس فرمالیته پیش رو دارید انتخاب لباس‌های ست است. انتخاب پیراهن مردانه و پیراهن کوتاه زنانه و تی‌شرت و لباس‌های هم‌رنگ یکی از بهترین انتخاب‌هاست. این ست بودن لباس را در رنگ لباس و شلوار یکدیگر هم می‌توانید لحاظ کنید. به عنوان مثال، لباس خانم با شلوار آقا و بالعکس می‌تواند هماهنگ شود تا تقارنی ضربدری ایجاد کند. علاوه بر این‌که لباس‌های ست می‌تواند زیبایی عکس‌های فرمالیته را چندبرابر کنند، استفاده از لباس‌های مکمل هم همین اثربخشی را دار‌د. یعنی رنگ‌هایی که برای لباس‌هایتان انتخاب می‌کنید، مکمل هم باشند.

 

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب لباس برای مراسم عقد محضری

 

برخی رنگ‌های متضاد به‌رغم این‌که شاید در ظاهر تناسبی با هم نداشته باشد اما در اصل، مکمل یکدیگر بوده و با قرار گرفتن در کنار هم باعث برقراری تعادل در عکس می‌شو‌د. رنگ‌های زرد و بنفش، نارنجی و آبی و سبز و قرمز جزو زیباترین رنگ‌های مکمل به حساب می‌آید.

 

لباس‌هایی در یک سبک بپوشید

بهتر است در انتخاب نوع لباس‌ها هم دقت کنید. اگر یکی لباس اسپرت را انتخاب می‌کند، لباس دیگری هم باید اسپرت باشد تا این هماهنگی بین لباس پوشیدن در عکس‌ها زیباتر جلوه کند. یا اگر طرفدار لباس رسمی هستید، بهتر است هر دو لباس رسمی بپوشید. به عنوان مثال، اگر خانم کفش پاشنه‌دار و لباس رسمی می‌پوشد، آقا نباید شلوار جین و کفش کتانی بپوشد. همچنین به خاطر داشته باشید که مدل آرایش و موهای شما هم باید کاملا در تناسب با لباس شما باشد.

 

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب بهترین تور عروس

 

به طور قطع، عکاسی فرمالیته با مراسم عروسی شما کاملا متفاوت است و باید با آرایشی ملایم‌تر و مدل مویی سبک‌تر آماده شوید تا مدل لباس، مو و آرایش شما با طبیعت سازگاری داشته و طبیعی جلوه کند. توجه به این نکته عکس‌های شما را هم زیباتر می‌کند.

 

لباس فرمالیته را از کجا بخرید؟

توصیه می‌کنیم که وقتی برای عکاسی فرمالیته می‌روید، چند دست لباس همراه داشته باشید تا عکاس بسته به لوکیشن محل عکاسی، از لباس مناسب آن فضا استفاده کند. اما در نهایت توصیه می‌کنیم که پیش از تهیه لباس حتما با عکاس مشورت کنید تا گزینه‌های بهتری را پیش روی شما قرار دهد. شاید برای خیلی‌ها این سؤال پیش می‌آید که آیا لباس فرمالیته را باید از مراکز خاصی تهیه کرد؟

 

لباس فرمالیته بسته به سلیقه شما، عکاس و لوکیشنی که عکاسی در آن انجام می‌شود، می‌تواند اسپرت یا رسمی باشد. اما جالب است بدانید که معمولا لباس‌های فرمالیته را می‌توانید در مزون‌های لباس عروس تهیه کنید. البته برخی از مزون‌ها لباس‌های فرمالیته آماده ندارند و بسته به سلیقه و انتخاب شما، سفارش گرفته و لباس‌ها را نهایت طی یک هفته آماده می‌کنند، بنابراین باید حتما زمان‌بندی تا رسیدن زمان عکاسی فرمالیته را هم مدنظر قرار دهید.

 

بعضی مزون‌ها هم هستند که لباس‌های فرمالیته آماده هم دارند و شما می‌توانید با قیمت مناسب‌تری لباس موردنظر خود را انتخاب کنید که این کار در زمان شما هم صرفه‌جویی می‌کند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.