2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
شرط نیکوکارانه برای بخشش قاتل زن جوان

شرط نیکوکارانه برای بخشش قاتل زن جوان

روز حادثه به دیدن زن جوان رفتم و او از من خواست رابطه‌ام را قطع کنم که با هم درگیر شدیم و او را خفه کردم.

دوات آنلاین -پسر جوانی که سه‌ سال قبل زن جوانی را به خاطر پایان رابطه پنهانی‌اش به قتل رسانده ‌بود با پرداخت دیه از طناب دار فاصله گرفت.

 

روزنامه جوان نوشت: عصر روز نوزدهم دی‌سال‌۱۳۹۵ بود که مردی وحشت زده به مأموران پلیس تهران خبر داد که همسر جوانش به طرز مرموزی به قتل رسیده است. با اعلام این خبر تیمی از مأموران پلیس در محل حادثه حاضر و با جسد زن جوانی روبه‌رو شدند که دست و پایش با روسری بسته شده بود.

 

نخستین بررسی‌ها حکایت از آن داشت زن جوان بر اثر فشار بر عناصر حیاتی گردن به قتل رسیده و عامل قتل نیز طلا‌های زن جوان و گوشی تلفن همراه او را سرقت کرده است.

 

شوهر مقتول به مأموران گفت: مثل همیشه از محل کارم به خانه برگشتم، اما خبری از همسرم نبود. او تلفن همراهش را هم جواب نداد که پس از جست‌وجو متوجه پا‌های همسرم زیر تختخواب شدم. او را از زیر تخت بیرون کشیدم که دیدم به قتل رسیده است.

 

همزمان با انتقال جسد به پزشکی قانونی کارآگاهان به دستور بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی قاتل آغاز کردند.

 

بررسی‌ها نشان داد مقتول از مدتی قبل با پسر جوانی به نام بهرام رابطه پیامکی و تلگرامی داشته ‌است. همچنین مشخص شد بهرام پس از حادثه به مکان نامعلومی گریخته است. بنابراین مأموران بهرام را به عنوان مظنون به قتل تحت تعقیب قرار دادند تا اینکه مدتی بعد وی را دستگیر کردند.

 

پشیمانی از قتل

متهم در بازجویی‌ها با اظهار پشیمانی به قتل اعتراف کرد و گفت: چند سال قبل با مقتول در تلگرام آشنا شدم. او به من گفت که مجرد است و به همین خاطر در تلگرام با هم ارتباط داشتیم. مدتی قبل از من خواست او را فراموش کنم و وقتی علتش را پرسیدم گفت که شوهر دارد، اما بعد ازمدتی دوباره با من ارتباط برقرار کرد و گفت قصد دارد از شوهرش جدا شود. روز حادثه به دیدنش رفتم و او از من خواست رابطه‌ام را قطع کنم که با هم درگیر شدیم و او را خفه کردم.

 

متهم پس از تحقیقات تکمیلی در دادگاه به قصاص محکوم شد و رأی دادگاه پس از تأیید به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران فرستاد شد. همزمان با سیر مراحل اجرای حکم قاضی مریم خلیفه، دادیار اجرای احکام برای جلب رضایت اولیای دم اقدام به برگزاری جلسات صلح و سازش کرد تا اینکه چند روز قبل اولیای دم اعلام کردند به شرط دیه قاتل را می‌بخشند. آن‌ها گفتند که دیه دریافت شده را صرف ایتام خواهند کرد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.