2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
عباس غزالی؛ شهرت با نقش بهروز در سریال وضعیت سفید

عباس غزالی؛ شهرت با نقش بهروز در سریال وضعیت سفید

عباس غزالی درباره نقش بهروز در سریال وضعیت سفید چه گفته است؟ او بازیگری را از کجا شروع کرد و تا به حال در چه فیلم ها و سریال هایی حضور داشته است؟

دوات آنلاین -عباس غزالی بازیگر حرفه ای و کاربلدی است که با نقش بهروز در سریال وضعیت سفید بسیار شناخته شد. او قبل از این مجموعه نیز در چند سریال بازی کرده بود اما بهروز نام او را سر زبان ها انداخت.

عباس غزالی بازیگر نقش بهروز در سریال وضعیت سفید

شروع بازیگری عباس غزالی

عباس غزالی که روز 14 بهمن سال 1363 در تهران متولد شد بازیگری را به صورت حرفه ای از سال 1377 با سریال انتظار سرخ به کارگردانی محمد درمنش شروع کرد. او سپس تا قبل از وضعیت سفید در مجموعه های زیر حضور یافت:

۱۳۷۸    زمان شوریدگی     

۱۳۷۷    یونس

۱۳۷۸    داستان یک شهر    

۱۳۷۸    ستارگان زمینی     

۱۳۷۸    قصه‌های پدر                   

۱۳۷۹    ماه محبوب خدا

۱۳۷۹    مظلوم اول

۱۳۸۰    سه پنج دو 

۱۳۸۱    آن‌ها که مانده‌اند    

۱۳۸۲    غنچه‌های سحر

۱۳۸۲    یک خط سفید       

۱۳۸۳    خبرنگار 

۱۳۸۴    حضرت یوسف     

۱۳۸۵    عقیق     

۱۳۸۶    رستگاران 

۱۳۸۷    یک لحظه دیرتر

 

او همچنین در چند تله فیلم نیز حضور داشت و علاوه بر این بین سال های 83 تا 85 در 4 برنامه تلویزیونی به عنوان مجری حضور یافت.

عباس غزالی بازیگر نقش بهروز در سریال وضعیت سفید

بازی در نقش بهروز در سریال وضعیت سفید

بازی در نقش بهروز در سریال وضعیت سفید غزالی را بسیار مطرح کرد. او درباره این نقش گفته است: همه شخصیت‌های سریال وضعیت سفید روی کاغذ رنگ و بویی خاص خودشان را داشتند و درست و دقیق به آن‌ها پرداخته شده بود. به اصطلاح، هر کدام سر جای خودشان بودند. بهروز هم در این مجموعه شناسنامه خاص خودش را داشت و نسبت به بقیه کاراکترها از شمایل متفاوتی برخوردار بود. در زمان صحبت با آقای نعمت الله درباره شخصیت بهروز احساس می‌کردم که این کاراکتر به لحاظ تفاوت‌ها و ویژگی‌های رفتاری که دارد باید به تیپ نزدیک شود. کمی به کاریکاتور نزدیکش کردیم به لحاظ تیپی، با آن شلوار و آن مدل مو و ماشین شورلتی که صاحب می‌شد و طوطی که از وسط قصه همیشه همراهش بود.

 

زمان صحبت با آقای نعمت الله درباره شخصیت بهروز احساس می‌کردم که این کاراکتر به لحاظ تفاوت‌ها و ویژگی‌های رفتاری که دارد باید به تیپ نزدیک شود. کمی به کاریکاتور نزدیکش کردیم به لحاظ تیپی، با آن شلوار و آن مدل مو و ماشین شورلتی که صاحب می‌شد و طوطی‌ای که از وسط قصه همیشه همراهش بودالبته بهروز درگیر اعتیاد هم بود و همین ویژگی‌ها دست به دست هم می‌داد تا ما برای این شخصیت به تیپ نزدیک شویم. خود من از تیپ صرف در بازیگری لذت نمی‌برم و به نظرم باید تیپ را تراشید و با آن زندگی کرد تا بشود تیپ- شخصیت. شخصیت پردازی کاراکترهایی مثل بهروز آسان نیست اما با کمک آقای نعمت الله توانستیم این مهم را انجام دهیم. کاراکتر بهروز برایم بسیار بسیار جذاب بود و دو سال با آن زندگی کردم.

 

در رنگ آمیزی کاراکتر بهروز حتی به این موضوع هم فکر کردیم که این شخصیت عشق آرتیست بازی دارد و به نوعی، یک شومن است. خودش را در هر صحنه از زندگی شبیه آرتیست‌ها می‌بیند و زندگی را یک صحنه نمایش می‌داند. حتی برای صداسازی بهروز هم به هنرپیشه‌های قدیمی فکر کردم. به آقای نعمت الله پیشنهاد دادم که صدای بهروز شبیه به صدای آقای چنگیز جلیلوند باشد که ایشان پس از کمی تامل پذیرفتند. در نتیجه، دیالوگ‌های بهروز را با این صداسازی اجرا کردم.

 

او ادامه داده:  افراد زیادی را در جامعه داریم که عاشق هنرپیشه‌های قدیمی هستند. فیلمفارسی هنوز برای خیلی‌ها نوستالژیک و محبوب است. حتی بعضی‌ها تیپ ظاهری و نوع پوششان را شبیه هنرپیشه‌های قدیمی درمی‌آورند. من هم چنین افرادی را دیده بودم اما باید توجه داشت که برای خلق یک شخصیت باید شناسنامه‌ای را برایش به وجود آورد. یکی از لایه‌های شخصیتی بهروز برون گرایی، شارلاتان بودن و آرتیست بازی است اما وجوه دیگری هم داشت که من باید با تکنیک طراحی‌اش می‌کردم.

 

نحوه بازی در سریال وضعیت سفید

غزالی گفته است: درباره کاراکتر بهروز با آقای نعمت‌الله خیلی گپ زدیم. ایشان حتی روی پیشنهاد در مورد صداسازی برای بهروز مکث و تردید داشتند. اما در سکانسی که بهروز برای به دست آوردن یک اتاق در خانه پدری شلوغ می‌کند و آن دیالوگ معروف و مخاطب پسند «مامان، مادر، ننه، سرپرست، این یکی اولادت کجا بایست بخوابه؟» را می‌گوید، آقای نعمت‌الله به من گفتند یادت هست یک صداسازی برای بهروز داشتی، اینجا که دارد هوچی گری می‌کند دیالوگ‌ها را با آن صداسازی بگو. من اجرا کردم و آقای نعمت الله گفتند از این به بعد، هر چه هست را با همین صداسازی اجرا کن. مثل اینکه خیلی خوششان آمده بود. دیگر با همین فرمان جلو رفتیم. در مورد حرکات صورت و بدن بهروز هم با آقای نعمت الله در مورد ویژگی‌هایی که خودم دارم صحبت کردیم و آنهایی را که به درد شخصیت بهروز می‌خورد، لحاظ کردیم. من از انعطاف بدنی‌ام برای آقای نعمت‌الله گفتم که برای بهروز استفاده شد. سعی کردیم حرکات چهره‌اش هم شبیه هنرپیشه‌های فیلمفارسی باشد.

 

او ادامه داده: به طور قطع بازیگر برای نقش آفرینی در قالب یک شخصیت باید مطالعه داشته باشد و از تکنیک برای خلق آن بهره بگیرد. شرط اول اما تعامل و همکاری با نویسنده به عنوان خالق اولیه قصه است. باید ببیند نویسنده چه در فکرش داشته که چنین قصه‌ای را روی کاغذ پیاده کرده است و کارگردان قرار است چگونه این قصه را اجرا کند. وقتی در این موارد به یک جمع‌بندی رسید دیگر به توانایی‌های خودش بازمی گردد که چگونه برای کاراکتر شناسنامه سازی کند و در قالب آن فرو برود.

عباس غزالی بازیگر نقش بهروز در سریال وضعیت سفید

فیلم ها و سریال های دیگر عباس غزالی

عباس غزالی بعد از وضعیت سفید در ۷ سریال دیگر نیز بازی کرد که مجموعه های مینو، پناه آخر و شاهرگ آخرین کارهای او در تلیوزین هستند.

 

غزالی همچنان تاکنون در فیلم سینمایی نیز بازی کرده که شامل این فیلم ها می شود: لواسان، پری سا، من یوسفم مادر، همه چی عادیه ، قیچی، دلبری و اعترافات ذهن خطرناک من.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.