2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
عزت ‌اللهی: مجبوریم با استرس به بازی‌های آینده نگاه کنیم

عزت ‌اللهی: مجبوریم با استرس به بازی‌های آینده نگاه کنیم

با بازیکنانی که در اختیار داریم، به جرأت می‌گویم که جزو سه تیم برتر آسیا هستیم و این پتانسیل را داریم که به جام جهانی برسیم.

دوات آنلاین -بعد از شرایطی که در بلژیک و باشگاه یوپن برای سعید عزت‌اللهی رخ داد، خیلی‌ها منتظر بازگشت او به لیگ ایران بودند اما شماره شش تیم ملی تصمیم گرفت همچنان در اروپا بماند، به دانمارک برود و پیراهن باشگاه وایله را بپوشد. موضوعی که باعث شد اتفاقات مثبتی برای سعید بیفتد و او در دانمارک احیا شود. عزت‌اللهی بلافاصله بعد از حضور در وایله درخشش با پیراهن این تیم را آغاز کرد. او دو گل سرنوشت‌ساز و زیبا به ثمر رساند و در نهایت و در پایان نیم‌فصل هم عنوان بهترین هافبک لیگ دانمارک را به دست آورد. سعید همچنین در تیم منتخب نیم‌فصل قرار گرفت تا نشان دهد به همان هافبکی تبدیل شده که همه انتظارش را داشتیم. او در گفت و گو با ایران ورزشی از شرایط مناسبی که در دانمارک دارد صحبت می‌کند و البته از تیم ملی هم می‌گوید.

 

*به عنوان نخستین سؤال، با کرونا در دانمارک چه می‌کنید و آیا اتفاقات جدیدی در این کشور رقم خورده است؟

متأسفانه همه دنیا درگیر این بیماری بوده‌اند و همین مسأله زندگی مردم را تحت تأثیر قرار داد. امیدوارم راه حلی پیش بیاید که این ویروس ریشه‌کن شود و مردم در کنار هم زندگی کنند. رشد ابتلای افراد به بیماری در دانمارک نیز دو ماه رو به افزایش بود و چند روزی است که تزریق واکسن را در این کشور آغاز کرده‌اند. ما هم در حال حاضر در اردوی تدارکاتی هستیم و دو جلسه در روز و حتی بعضی روزها سه جلسه تمرین می‌کنیم.

 

موفقیت در دانمارک

*می‌خواهیم درباره عنوانی که در دانمارک به دست آوردی، صحبت کنی. تو در پایان نیم‌فصل مسابقات، هم در تیم منتخب قرار گرفتی و هم عنوان بهترین هافبک را کسب کردی. چه حسی نسبت به این اتفاق داری؟

همیشه وقتی به تیم جدید می‌روی فضای جدیدی را تجربه می‌کنی. در شروع کار خیلی سخت است که با محیط جدید و بازیکنان جدید وفق پیدا کنی. از طرفی سیستم باشگاه هم با باشگاه‌های دیگر متفاوت است. من با توجه به پیشنهادهای بهتری که بخصوص از نظر مالی نسبت به دانمارک داشتم، با توجه به هدفم دوست داشتم در فوتبال اروپا راهم را ادامه بدهم. به فضای جدیدی احتیاج داشتم که در آن به من اعتماد وجود داشته باشد که خوشبختانه با انتخاب وایله توانستم نیم‌فصل خیلی خوبی داشته باشم و به عنوان بهترین هافبک لیگ دانمارک انتخاب شوم و در تیم منتخب نیم‌فصل قرار بگیرم. امیدوارم بتوانم در ادامه مسیر هم برای نیم‌فصل دوم که حدود یک ماه دیگر شروع می‌شود همین روند را ادامه بدهم و پله‌های موفقیت را طی کنم.

 

*اما قبول داری که بازیکنان حاضر در پست هافبک دفاعی کمی مظلوم واقع می‌شوند و اگر گلی به ثمر نرسانند کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند؟

صددرصد همینطور است. ما بازیکنان خوبی در پست هافبک دفاعی داریم ولی خیلی به این پست توجه نمی‌شود. شاید اگر من هم دو گل در لیگ دانمارک نزده بودم، عملکردم چندان به چشم نمی‌آمد. به همین دلیل دوست دارم بازی‌ها آنالیز شود و بازیکنان حاضر در پست هافبک دفاعی هم بیشتر مورد توجه باشند و زیر ذره‌بین قرار بگیرند.

 

*بعد از اینکه به پیشنهادهای ایرانی‌ات جواب منفی دادی و به وایله دانمارک رفتی، خیلی‌ها از تو انتقاد کردند که این چه انتخابی بود. اگر به گذشته برگردی بازهم لیگ دانمارک را انتخاب می‌کنی؟

قطعاً اگر به گذشته برگردم، وایله و لیگ دانمارک را انتخاب می‌کنم. لیگ دانمارک همواره در اروپا مورد توجه بوده است و خیلی از باشگاه‌های بزرگ استعدادیاب‌های خود را برای انتخاب بازیکنان جوان به این کشور می‌فرستند. اتفاقاً یکی از اهداف من هم همین بود که لیگ دانمارک را انتخاب کردم. امیدوارم با یک عملکرد خوب در طول فصل بتوانم به این هدف برسم و با تلاش بیشتر به یک باشگاه بهتر منتقل شوم.

 

*تو از لیگ قطر هم پیشنهادهایی دریافت کردی اما علاقه‌مند بودی در اروپا بمانی. چرا دوست نداری به لیگ ستارگان بروی؟

یک سؤال از شما دارم. به نظر شما استعدادیاب‌ها وقت می‌گذارند لیگ ایران را دنبال کنند؟ هیچ موقع این کار را نمی‌کنند و استعدادها تنها در مسابقات ملی و آسیایی می‌توانند خودشان را نشان بدهند. متأسفانه فوتبال قطر در این سال‌های اخیر خیلی از بازیکنان بااستعداد ما را جذب کرده که شاید یکی از دلایل حضور بازیکنان ایرانی در قطر، مسائل مالی است. چه بسا بازیکنانی که در این سال‌ها فوتبال قطر را انتخاب کردند، می‌توانستند در فوتبال اروپا این پله‌ها را طی کنند. به عنوان نمونه مربی ریو آوه با شناختی که از مهدی طارمی در جام جهانی داشت و با مشاوره‌هایی که ازکارلوس کی‌روش گرفته بود، او را انتخاب کرد، وگرنه مهدی طارمی به خاطر حضور در فوتبال قطر انتخاب نشد و به خاطر درخشش در تیم ملی با لیاقت به فوتبال اروپا منتقل شد. من اما با توجه به سن و سالی که دارم، دوست داشتم در فوتبال اروپا بمانم و همچنان بخت خودم را در این بخش امتحان کنم. امیدوارم بتوانم به هدفم برسم و در نیم‌فصل دوم لیگ دانمارک هم بازی‌های خوبی ارائه بدهم.

 

*در نقل و انتقالات نیم‌فصل پیشنهادی از لیگ دانمارک یا کشورهای دیگر دریافت کردی؟

چون با باشگاه قرارداد دارم، اگر پیشنهادی باشد تیم‌ها با مدیران وایله صحبت می‌کنند. به همین دلیل در جریان پیشنهادها نیستم و البته علاقه‌مندم تا در این تیم دانمارکی بمانم و فصل را با اتفاقاتی خوب به پایان ببرم.

 

شرایط تیم ملی

*کمی هم درباره تیم ملی صحبت کنیم. با توجه به شرایطی که در جدول داریم و البته آمادگی نسبتاً بالایی که عراق و بحرین تجربه می‌کنند، چقدر امیدواری که برای سومین بار متوالی تیم ملی به جام جهانی صعود کند؟

متأسفانه بعد از جدایی کارلوس کی‌روش، تیم ملی یک مقطع بد را تجربه کرد و الان هم مجبوریم با استرس به بازی‌های آینده نگاه کنیم. خوشبختانه با حضور دراگان اسکوچیچ و کادر فنی‌شان، فضای جدیدی در تیم ملی ایجاد شده و همه امید داریم که به موفقیت برسیم. با بازیکنانی که در اختیار داریم، به جرأت می‌گویم که جزو سه تیم برتر آسیا هستیم و این پتانسیل را داریم که به جام جهانی برسیم. حالا این بازیکنان خوب و استعدادها را باید وارد کار کنیم، هماهنگی‌های تیمی به وجود بیاید و روی چهار بازی آینده تمرکز کنیم. باید تمام وجودمان را برای تیم ملی بگذاریم تا به دور بعد برسیم. برای مرحله بعد هم باید با برنامه‌ریزی درست بتوانیم راه‌مان را برای صعود به جام جهانی هموار کنیم.

 

*فکر می‌کنی برای صعود به چه شاخصه‌ای نیاز داریم که در دوران مربی قبلی وجود نداشت؟

برای صعود به جام جهانی باید ابتدا آن اعتماد به نفس و حس پیروزی که همیشه در وجود تیم ملی بود را برگردانیم. بعد از آقای کی‌روش این حس را از دست دادیم ولی با وجود آقای اسکوچیچ و روحیات او آن حس جنگندگی و خودباوری به تیم بازگشته است و مطمئنم با تمام احترامی که برای بحرین و عراق قائلم، فکر نمی‌کنم بتوانند از ما امتیازی کسب کنند. بنابراین خیلی امیدوارم در بازی‌های باقی‌مانده بتوانیم امتیازهای لازم را به دست بیاوریم و به دور بعد صعود کنیم.

 

ماجرای مرد سال آسیا

*چند روز قبل لیست بهترین بازیکنان سال فوتبال آسیا منتشر شد که باز هم سون هیونگ مین کره‌ای توانست عنوان نخست را به خود اختصاص بدهد. می‌خواهم نظرت را در این باره بدانم و اینکه چرا هیچ‌یک از بازیکنان ایرانی طی سال‌های اخیر موفق نشده‌اند عنوان مرد سال فوتبال آسیا را به دست بیاورند؟ ایراد کار کجاست؟

حقیقتاً من نتیجه انتخابات را ندیدم چون همیشه آن مراسمی که در مالزی برگزار می‌کردند را می‌دیدیم. حالا هم اگر رسانه‌های معتبر چنین انتخابی انجام داده‌اند، باید به رأی آنها احترام گذاشت. فکر می‌کنم سون با توجه به عملکردی که در تاتنهام از خود به جا گذاشته، حقش است مرد سال آسیا باشد. او در یکی از بهترین تیم‌های دنیا بازی می‌کند و یکی از مهره‌های اصلی آن تیم است. تاتنهام خیلی به سون وابسته است و به راحتی نمی‌توان از نقش او گذشت. ما هم اگر بخواهیم یک روزی میان بهترین‌های آسیا نماینده داشته باشیم، خیلی کارها باید انجام بدهیم که قطعاً در کوتاه‌مدت نمی‌توان به این هدف رسید. بازیکنانی که می‌آیند و بهترین می‌شوند، قطعاً کشورهای‌شان برنامه بلندمدت برای آنها داشته‌اند و الان دارند به نتیجه می‌رسند. این برمی‌گردد به برنامه‌ریزی کشورها، بها دادن به استعدادهایی که دارند و نشان دادن مسیر درست به آنها. البته ما آنقدر پتانسیل در ایران داریم که کسب عنوان بهترین بازیکن آسیا دور از دسترس‌مان نخواهد بود.

 

انتخابات فدراسیون

*درباره انتخابات فدراسیون فوتبال هم صحبت کنیم. آیا موافق حضور بازیکنان سابق فوتبال ایران در بدنه مدیریتی هستی و فکر می‌کنی آیا امثال علی کریمی می‌توانند در این مسیر موفق باشند؟

قطعاً افرادی که خودشان در فوتبال تأثیرگذار بوده‌ و سرد و گرم چشیده هستند، از تجارب خودشان می‌توانند استفاده کنند. امیدوارم با حضور افرادی که الان ثبت نام می‌کنند، انتخابات سالم و منظم برگزار شود و هر کسی که به دیدگاه رأی‌دهنده‌ها نزدیک باشد، انتخاب شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.