2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
فوت و فن ها و طرز تهیه کامل حلوای گل سرخ تبریز

فوت و فن ها و طرز تهیه کامل حلوای گل سرخ تبریز

حلوای گل سرخ با دستور پخت که در این مطلب آمده است بسیار خوشمزه خواهد شد.

دوات آنلاین -حلوای گل سرخ از جمله حلواهای رایجی است که البته بیشتر در تبریز تهیه و مصرف می شود.  دستور پخت این حلوا را به نقل از تابناک بخوانید:

 

برای حلوای گل سرخ چی لازم داریم

آرد        600 گرم

روغن جامد          400 گرم

پودر گل سرخ       یک لیوان سر خالی

 گردو یا بادام پودر شده        یک لیوان سر خالی

پودر شکر            3.5 لیوان

عسل      100 گرم

گلاب      نصف لیوان

پودر هل  نصف قاشق چای‌خوری

پودر پسته            به میزان لازم

حلوای گل سرخ را چه طور درست کنیم

طرز تهیه حلوی گل سرخ

ابتدا آرد را در ماهیتابه ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید. مرتب آرد را هم بزنید تا قسمت زیرین نسوزد. همین که بوی خامی آرد گرفته شود کافی است. در حلوای گل سرخ لازم نیست رنگ آرد تغییر کند. آرد تفت داده را از الک رد کنید. سپس دوباره به ماهیتابه برگردانید.

 

در این مرحله روغن و کره را به آرد اضافه کنید و در حد مخلوط شدن تفت دهید. اگر مایلید از پودر بادام یا گردو استفاده کنید باید در این مرحله اضافه شوند. آنها را نیز حدود سه دقیقه تفت دهید. همین که دیگر بوی خامی ندهند کافی است. 

 

بیشتر بخوانید: دستور پخت کامل حلوای هویج مجلسی

 

وقتی که آرد و پودر بادام یا گردو به اندازه کافی تفت خوردند، تابه را از روی حرارت بردارید. یک مقدار خیلی کم که از حرارت افتاد گلاب را به آن اضافه کرده و همزمان هم بزنید.

 

اجازه ندهید آرد گلوله گلوله شود. باید به اندازه ای گلاب بریزید که حلوا جمع شود. یعنی حالتی خمیری به خود بگیرد. برای این منظور می توانید گلاب بیشتری استفاده کنید. 

 

حدود 10 دقیقه صبر کنید تا خمیر حلوا از حرارت بیفتد. گرمای آن باید در حدی باشد که با دست احساس شود. اما به هیچ عنوان داغ نباشد.

 

بیشتر بخوانید: دستور پخت حلوای آرد برنج و پسته

 

وقتی به این دمای نرمال رسید، پودر قند، پودر گل سرخ و پودر هل را اضافه کرده و هم بزنید. مواد را داخل غذاساز یا مخلوط کن بریزید تا خمیری لطیف و منسجم به دست آید.

 

می توانید خمیر حلوای گل سرخ را در قالب سیلیکونی بریزید. همچنین می توانید آن را روی یک سینی پهن کرده و قالب فلزی بزنید. طراحی و شکل آن کاملا سلیقه ای است.

 

بعد از فرم دهی حلوا را یک ساعت در یخچال قرار دهید. بعد از آن از قالب جدا کرده و در ظرف مناسب سرو کنید. می توانید از پودر گل سرخ یا غنچه گل سرخ برای تزیین حلوا استفاده کنید.

 

چند نکته ریز که باید بدانید

– بسته به نوع آرد ممکن است گلاب بیشتری مورد نیاز باشد.

 

– اگر از پودر گردو استفاده کنید، رنگ حلوا نسبت به پودر بادام تیره تر می شود.

 

– پودر گل سرخ باید آسیاب و الک شود.

 

– اگر هنگامی که آرد داغ است پودر قند را داخل آن بریزید خمیر خشک می شود.

 

– در صورت تمایل در مرحله پایانی می توانید مقداری رنگ خوراکی نیز اضافه کنید.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.