2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
مهدی طارمی؛ مورد خاص در پورتو

مهدی طارمی؛ مورد خاص در پورتو

طارمی در هفته‌های اخیر به‌قدری در تیمش تاثیرگذار بود و توانسته نمایش خوبی ارائه کند که حالا جایزه بهترین مهاجم ماه را نیز به ‌دست آورده است.

دوات آنلاین -پورتو یک‌ بار دیگر با کمک مهدی طارمی توانست از شکست فرار کند و درنهایت با عبور از سد ناسیونال‌مادیرا به مرحله بعدی جام‌حذفی پرتغال صعود کرد. درخشش این مهاجم ایرانی در هفته‌های اخیر باعث‌شده به یکی از نفرات اصلی و بی‌جانشین تیمش تبدیل شود و در دیدار سه‌شنبه‌شب نیز بار دیگر فیکس بود تا کونسیسائو با اتکا به نمایش فوق‌العاده او بتواند تیمش را به مراحل پایان جام‌حذفی برساند. یک گل و یک پاس‌گل ازسوی طارمی سبب شد پورتو درنهایت و در پایان وقت اضافه این دیدار به پیروزی رسیده و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی این مسابقات شود.

 

باز هم با کمک طارمی

به نوشته فرهیختگان پورتو در این دیدار که در زمین حریف برگزار می‌شد به سختی توانست از سد میزبانش عبور کرده و راهی دور بعد شود. دو تیم حدود سه هفته پیش در لیگ رودرروی هم قرار گرفتند که پورتو در آن مسابقه با درخشش طارمی که یک پنالتی برای تیمش گرفت و یک پاس‌گل هم داد با دو گل به برتری رسید. این‌بار اما در مادیرا اوضاع اصلا مطابق انتظار سرجیو کونسیسائو پیش نرفت و تیمش در آستانه حذف از تورنمنت هم قرار داشت اما بازهم این طارمی بود که به داد تیم رسید.

 

سایت «ژورنال» پرتغال در گزارشی از اتفاقات این مسابقه و شرایط بازی نوشت: «پورتو در دیداری دشوار نهایتا موفق شد ناسیونال‌مادیرا را از جام‌حذفی کنار زده و راهی مرحله بعد این تورنمنت شود. شاگردان کونسیسائو اگرچه گل نخست این بازی را زدند اما دو گل دریافت کردند تا بازی به سود میزبان پیش برود. تنها سه دقیقه پس از گل دوم ناسیونال، روی کوریرا از این تیم اخراج شد تا 25دقیقه پایانی نیمه دوم را با یک بازیکن کمتر نسبت به حریف سپری کنند. این شرایط سبب شد پورتو با خیالی راحت‌تر حملاتش را برنامه‌ریزی کند و درنهایت درحالی‌که 2دقیقه به پایان مسابقه مانده بود، پاس بسیار خوب طارمی به اوانیلسون گل تساوی پورتو را به‌دنبال داشت. به این ترتیب بازی 2-2 و به وقت اضافه کشیده شد. این شرایط به‌ضرر میزبان بود چراکه با وجود 10نفره شدن، به‌سرعت دچار خستگی شدند و پورتو نیز به‌خوبی از این فرصت استفاده کرد و به گل بعدی خود رسید. در اواخر مسابقه نیز مهدی طارمی همچون دیدارهای اخیر بازهم توانست برای تیمش گلزنی کند تا عملکرد خوبش را در این مسابقه کامل کرده و یکی از ارکان موفقیت پورتو در این مسابقه لقب بگیرد. پورتو در مرحله یک‌چهارم نهایی با برنده دیدار ژیل‌ویسنته و ویسئو که جمعه‌شب برگزار می‌شود، دیدار خواهد کرد.»

 

طارمی در اواخر نیمه نخست این دیدار یک کارت زرد نیز دریافت کرد اما مشکلی برای حضور در دیدار بعدی تیمش در این تورنمنت نخواهد داشت.

 

سرجیو کونسیسائو، سرمربی پورتو در پایان این دیدار درباره عملکرد شاگردانش گفت: «بازی را بسیار خوب شروع کردیم و به گل هم رسیدیم اما در ادامه ایراداتی داشتیم که باعث شد از حریف عقب بیفتیم. در نیمه دوم گل دوم را هم خوردیم تا کار برای ما سخت شود. بازی عجیبی بود و اگرچه کنترل مسابقه را دراختیار داشتیم اما آنها توانستند دو گل بزنند. تیم من بازی بسیار خوبی انجام داد اما گل‌هایی که خوردیم منصفانه نبود. شاید حریف همین دو موقعیت مهم را داشت که از هر دوی آنها استفاده کرد و اگر ما هم از فرصت‌هایمان همین‌گونه استفاده می‌کردیم شاید نتیجه‌ای تاریخی در این مسابقه رقم می‌خورد. ما در کارهای دفاعی کمی مشکل داریم و هنوز نتوانسته‌ایم در این بخش شرایط خوبی داشته باشیم. باید تلاش کنیم اشتباهات فردی بازیکنان را کمتر کنیم تا در ادامه شرایط بهتری داشته باشیم. درمجموع روحیه بسیار خوبی بین بازیکنان دیدم و مطمئنم که با این شرایط در ادامه فصل بهتر خواهیم شد. حالا زمان آن است که کمی استراحت کرده و به فکر دیدار حساس روز شنبه برابر بنفیکا باشیم.»

مهدی طارمی در پورتو می درخشد

بهترین مهاجم ماه دسامبر

شاگردان او روز شنبه در دیداری مهم میزبان بنفیکا خواهند بود که نتیجه این مسابقه بین تیم‌های بالانشین تاثیر زیادی در جدول خواهد داشت. ازسوی دیگر پورتو روز سه‌شنبه آینده باید در فینال جام اتحادیه پرتغال به مصاف اسپورتینگ‌لیسبون برود و به همین دلیل کشیده شدن این بازی به وقت اضافه کاملا به‌ضرر او و تیمش شد.

 

کونسیسائو دراین‌باره گفت: «زیاد به این موضوع فکر نمی‌کنم اما مسلما ترجیح می‌دادیم در همان 90دقیقه تکلیف بازی مشخص شود و نیازی به این 30دقیقه اضافه نداشته باشیم. با این حال نباید دنبال بهانه باشیم و تنها هدف ما برابر بنفیکا کسب 3امتیاز این دیدار خواهد بود. باید تلاش کنیم هرچه زودتر بازیکنان ریکاوری مناسبی داشته باشند و برای بازی بعد آماده شوند.»

 

طارمی و یارانش هفته بسیار تعیین‌کننده‌ای را پیش‌رو دارند و هواداران این تیم امیدوارند با کمک درخشش این ستاره ایرانی بتوانند این دو دیدار مهم و سرنوشت‌ساز را با موفقیت پشت‌سر بگذارند. طارمی حالا در خط‌حمله تیمش یکی از بهترین‌های پورتو محسوب می‌شود و حتی در لیگ نیز در جمع آماده‌ترین نفرات قرار دارد.

 

او اگرچه مستحق کسب عنوان بهترین بازیکن ماه دسامبر لیگ بود اما در نظرسنجی انجام‌شده بین مربیان حاضر در لیگ رتبه سوم را کسب کرد و این عنوان به هم‌تیمی‌اش رسید. سرجیو اولیویرا در این رای‌گیری 14درصد آرا را به‌دست آورد و رودریگو پینیو، مهاجم آماده این روزهای ماریتیمو و مهدی طارمی به ترتیب با 11 و 10درصد آرا در رده‌های بعدی قرار گرفتند. پورتو در ماه گذشته میلادی هر سه مسابقه خود را در لیگ با برد پشت‌سر گذاشت و در این دیدارها طارمی بسیار تاثیرگذار بود اما درنهایت این عنوان را اولیویرا کسب کرد.

 

البته طارمی عنوان بهترین مهاجم این ماه را کسب کرده است. سایت «هولانیوز» دراین‌باره نوشت: «مهدی طارمی، مهاجم ملی‌پوش ایرانی پورتو عنوان بهترین فوروارد ماه دسامبر لیگ پرتغال را کسب کرد. این بازیکن آماده که 38بازی ملی در کارنامه دارد سال گذشته راهی اروپا شد و با درخشش در ریوآوه نام خود را در فوتبال پرتغال مطرح کرد. او فصل پیش مشترکا عنوان بهترین گلزن لیگ را به‌دست آورد و امسال در پورتو به بازیکنی مهم و اثرگذار بدل شده است. طارمی در هفته‌های اخیر به‌قدری در تیمش تاثیرگذار بود و توانسته نمایش خوبی ارائه کند که حالا جایزه بهترین مهاجم ماه را نیز به‌دست آورده است.»

 

این مهاجم آماده حتی به‌عنوان یک مورد منحصربه‌فرد میان بازیکنان اروپایی معرفی شده و سایت «گل‌پوینت» با تمجید از عملکرد خاص او در این فصل آورده است: «مهدی طارمی یک مورد خاص و ویژه در لیگ پرتغال است و علاوه‌بر توانایی بالا در گلزنی و تکنیک قابل‌قبولی که دارد، در گرفتن خطا و به‌خصوص گرفتن پنالتی برای تیمش نیز تبحر بسیار زیادی دارد و آماری عالی در این زمینه از خود به‌جای گذاشته است. در پرتغال و همچنین 5لیگ معتبر اروپایی او با فاصله‌ای نسبتا زیاد نسبت به رقبای خود در صدر جدول پنالتی‌گیرها قرار دارد و در این زمینه تبحر زیادی دارد. او فصل گذشته 8بار مدافعان حریف را مجبور به انجام خطای پنالتی کرد و این روند را در این فصل نیز ادامه داده است و با حرکات خاصی که در آن تخصص دارد به‌خوبی از این توانایی خود استفاده می‌کند.»

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.