2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
شهاب حسینی با کلکسیونی از نقش های متفاوت

شهاب حسینی با کلکسیونی از نقش های متفاوت

بازگشت شهاب حسینی به روزهای اوج نزدیک و قرار است نقش متفاوت دیگری به کارنامه این ستاره اضافه شود.

دوات آنلاین -شهاب حسینی ستاره محبوب سینما، در سال‌های اخیر فیلم موفق و ویژه‌ای روی پرده سینما نداشته و مدت‌هاست که با یک نقش خاص و متفاوت در سینما دیده نشده است؛ اما خبرهای جدید از تازه‌ترین فعالیت سینمایی این بازیگر می‌گوید، بازگشت شهاب حسینی به روزهای اوج نزدیک و قرار است نقش متفاوت دیگری به کارنامه این ستاره اضافه شود. روز گذشته، خبری درباره دومین همکاری او با کوروش اهری و بازی‌اش در نقش فیزیکدان و مخترع مشهور، علی جوان منتشر شد.

 

روزنامه خراسان نوشت: شهاب حسینی در فیلم «مست عشق» نیز بازی کرده است. اکنون این اثر و فیلم مربوط به زندگی پروفسور علی جوان، می‌تواند تکانی به کارنامه او بدهد. به بهانه انتشار خبر دومین همکاری او با کوروش اهری و ایفای نقش متفاوت و خاص فیزیکدان معروف، مروری داریم بر متفاوت‌ترین نقش‌هایی که شهاب حسینی ایفا کرده است.

 

دانشمند و مخترع جهانی

شهاب حسینی تا به حال تجربه بازی در نقش شخصیت‌های واقعی مهمی را داشته است، اما بازی در نقش یک چهره علمی مانند علی جوان، چالش متفاوت و تازه‌ای برای او خواهد بود. پروفسور علی جوان به واسطه اختراع اولین لیزر گازی که ترکیبی از هلیوم و نئون بود، در دنیا شناخته می‌شود. این مخترع در طول زندگی خود جوایز و افتخارات مختلفی، مانند جایزه علمی معتبر آلبرت انیشتین را کسب کرده است و به عنوان یکی از نخبه‌های مهم جهان شناخته می‌شود.

 

اکنون شهاب حسینی قرار است در فیلمی که کوروش اهری درباره زندگی این مخترع و فیزیکدان خواهد ساخت، بازی کند. فعلا جزئیاتی از داستان فیلم منتشر نشده ‌است و معلوم نیست این کارگردان روی کدام بخش از زندگی این شخصیت تمرکز خواهد کرد. کوروش اهری علاوه بر کارگردانی، نگارش فیلم نامه این اثر را نیز بر عهده دارد و دو دختر پروفسور علی جوان، در مقام تهیه‌کننده اجرایی و مشاور پروژه با او همکاری خواهند کرد. بازی در نقش یک دانشمند، فرصت خوبی برای ستاره‌ای مانند شهاب حسینی است که می‌تواند تبدیل به نقطه عطفی در کارنامه او شود.

 

شمس تبریز؛ شاعر شوریده

شهاب حسینی سال گذشته با بازی در فیلم «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی هم، یکی از متفاوت‌ترین تجربه‌های خود را از سر گذراند. او در این فیلم، نقش شمس تبریزی را ایفا کرد و گریم بسیار متفاوتی داشت. هنوز فیلم برداری سکانس‌هایی از این فیلم باقی مانده است و بازی شهاب حسینی را در آن ندیده‌ایم، اما نقش شاعری مانند شمس تبریزی، نقش معمولی و ساده‌ای نیست و این نقش جزو متفاوت‌ترین کاراکترهایی است که حسینی در طول سال‌های فعالیت خود، بازی کرده است.

 

اختلافات مالی بین سرمایه‌گذار ایرانی و ترکیه‌ای فیلم، حاشیه‌هایی را برای آن به وجود آورد و در نهایت مدتی پیش حسن فتحی از مذاکره برای حل اختلافات خبر داد. هرچند که معلوم نیست چه زمانی فیلم تکمیل می‌شود و به اکران می‌رسد، اما این اثر یکی از شانس‌های مهم شهاب حسینی برای بازگشت به جایگاه سابقش در سینما خواهد بود.

شهاب حسینی در فیلم برادرم خسرو

بیمار دچار اختلال دوقطبی

نقش یک بیمار روحی و روانی، جزو نقش‌های خاص و پرچالش برای هر بازیگری به شمار می‌آید. شهاب حسینی با فیلم «برادرم خسرو» و کاراکتر «خسرو»، نقش چنین شخصیتی را در کارنامه خود ثبت کرد. او در این فیلم، به کارگردانی احسان بیگلری، نقش یک بیمار مبتلا به اختلال دو قطبی را ایفا کرده است. شهاب حسینی در «برادرم خسرو»، به خوبی موفق شد حالات روانی این شخصیت را اجرا کند و در واقع شیدایی این کاراکتر را به شکل باورپذیری به نمایش بگذارد تا مخاطب با او هم‌حسی داشته باشد. بنابراین، می‌توان از نقش «خسرو» به عنوان یکی از ویژه‌ترین نقش‌های شهاب حسینی یاد کرد.

شهاب حسینی در فیلم حوض نقاشی

پدر معلول مهربان

یکی دیگر از نقش‌های خاصی که شهاب حسینی فرصت بازی در آن را داشته، نقش یک معلول است. او در فیلم «حوض نقاشی» به کارگردانی مازیار میری، نقش پدری به نام «رضا» را بازی کرد که دچار معلولیت بود و این مسئله میان او و فرزندش که از لحاظ جسمی سالم بود، فاصله انداخت. شهاب حسینی در این فیلم بدون هیچ‌گونه اغراق در حرکات بدن، طرز صحبت کردن و بروز احساسات خود، معلولیت «رضا» و احساسات درونی‌اش را به نمایش گذاشت و تصویری واقعی از او به مخاطب نشان داد. بازی خوب شهاب حسینی این شخصیت را به یکی از کاراکترهای به یادماندنی او تبدیل کرده است.

شهاب حسینی در نقش شهید عباس بابایی

شهید نام آشنا و پرافتخار

یکی دیگر از شخصیت‌های واقعی مهم که شهاب حسینی نقش او را بازی کرده، شهید عباس بابایی است. این بازیگر در سریال «شوق پرواز» که سال 90 پخش شد، نقش این شهید را بازی کرد. هرچند که پرداخت خوب سریال به ابعاد مختلف شخصیت شهید بابایی و زندگی او، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های «شوق پرواز» بود، اما بازی خوب شهاب حسینی در نمایش شخصیت شهید هم، سهم مهمی در ارائه تصویر درست از این شخصیت داشت. ایفای نقش‌هایی مانند شهید پرافتخار، شاعری شوریده و مخترع و فیزیکدان در کارنامه بلند بالای شهاب حسینی، چالش‌های جالبی را نصیب این بازیگر کرده است.

 

«حجت» عصبی و غیرمنطقی

نمی‌توان از متفاوت‌ترین نقش‌های شهاب حسینی صحبت کرد و نامی از کاراکتر «حجت» در فیلم «جدایی نادر از سیمین» سخنی به میان نیاورد. «حجت» جوانی متعلق به طبقه فقیر جامعه بود که شخصیتی غیرمنطقی و بیشتر احساساتی داشت.

 

او کنترل زیادی روی رفتارهای خود نداشت و در مواجهه با مشکلات و بحران‌ها، واکنش‌های عصبی شدیدی از خود نشان می‌داد. بازی شهاب حسینی در یکی از سکانس‌های پایانی فیلم که با همسرش دعوا   و ناخودآگاه شروع به خودزنی می‌کند، این سکانس را در ذهن مخاطب ماندگار کرده است. نقش «عماد» در فیلم «فروشنده» نیز جزو کاراکترهای خاص و متفاوتی‌ است که شهاب حسینی بازی کرده است.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.