2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
سندی دیگر از بی‌ کفایتی فدراسیون ۵ ستاره

سندی دیگر از بی‌ کفایتی فدراسیون ۵ ستاره

پرونده ننگین ویلموتس هنوز نه بسته و نه به دست فراموشی سپرده شده که خبر از خارج شدن فوتبال بانوان به لطف بی‌لیاقتی‌های مدیریتی آقایان از رنکینگ فیفا به گوش می‌رسد.

دوات آنلاین -بی ‌کفایتی ‌های مدیریتی در فدراسیون فوتبالی که تک‌تک اعضای آن این روز‌ها به شدت در پی تمدید حضور خود در ساختمان سیاه رنگ خیابان سئول هستند، تمامی ندارد و هر دم از این باغ بری می‌رسد.

 

روزنامه جوان نوشت: پرونده ننگین ویلموتس هنوز نه بسته و نه به دست فراموشی سپرده شده که خبر از خارج شدن فوتبال بانوان به لطف بی‌لیاقتی‌های مدیریتی آقایان از رنکینگ فیفا به گوش می‌رسد و شستا برای دریافت مطالباتش اقدام به فروش ساختمان فدراسیون می‌کند و تنها تا پایان سال زمان می‌دهد و حالا هم در تازه‌ترین اتفاقی که بعید است خم به ابروی کسی بیاورد، از حضور جمعیت قابل توجهی در قالب تیم ملی جوانان و نوجوانان فوتبال برای برپایی اردو در تاجیکستان و حضور تعدادی از اعضای سرپرستی این تیم‌ها در دیسکو‌های این کشور خبردار می‌شویم!

 

درست زمانی که اعضای فدراسیون در تلاش برای محدود کردن دایره نظارتی و کوتاه کردن دست وزارت و کمیته ملی المپیک از هر گونه نظارتی بر عملکرد فدراسیون فوتبال هستند، تیم‌های ملی جوانان و نوجوانان بی‌هیچ توجیه منطقی و درست در شرایطی که برپایی اردو‌های تدارکاتی و تمرینات بسیاری از رشته‌های ورزشی به دلیل شیوع کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن تق و لق است، راهی تاجیکستان می‌شوند برای برپایی اردو! و سپس خبر از حضور برخی از اعضای این تیم پرتعداد که مشخص نیست در چنین شرایطی که از سر و ته تیم‌های حاضر در اردو‌ها برای سلامت افراد زده می‌شود چرا باید با این همه نفرات راهی تاجیکستان شوند، در دیسکو‌های این کشور به گوش می‌رسدتا سندی دیگر از بی‌کفایتی‌های فدراسیون پنج ستاره‌ای رو شود که هر روز کوس رسوایی‌اش از بام بر زمین می‌افتد، اما نه ترتیب اثری داده می‌شود و نه اقدامی برای مقابله و توبیخ این همه بی‌کفایتی که جز بی‌آبرویی برای فوتبال ایران به دنبال نداشته است.

 

در بی‌کفایتی فدراسیون و دست‌اندرکاران آن هیچ شکی نیست که اگر غیر از این بود در چنین شرایطی که برپایی تک‌تک اردو‌های تمرینی رشته‌های مختلف با تدابیر شدید و پروتکل‌های سفت و سخت امکانپذیر است آن هم با اندک نفرات ممکن! تیم‌های پایه فوتبال بهانه نمی‌شدند برای لشکرکشی به تاجیکستان به بهانه برپایی اردو. وقتی رفت و آمد‌ها آنقدر احتمال شیوع کرونا را افزایش می‌دهد که شاهد برپایی متمرکز رقابت‌هایی، چون لیگ والیبال هستیم، اما گویی فدراسیون فوتبال در دنیایی دیگر سیر می‌کند که بی‌تفاوت به تمام عواقب جبران‌ناپذیر مجوز برپایی چنین اردویی را صادر می‌کند که تنها با نگاهی کوتاه به عکس‌های منتشر شده از آن می‌توان دریافت تعداد همراهان در این اردوی اعزامی به مراتب بیشتر از نفرات اصلی (بازیکنان و مربیان) است!

 

اجتماع شلوغی که خود یکی از مهم‌ترین دلایل شیوع و ابتلا به کروناست، اما از آن مهم‌تر نظارت‌نداشتن بر اعزامی‌هایی است که اخبار منتشر شده از آن‌ها اصلاً جالب توجه نیست، وقتی مشخص می‌شود که آقایان به جای آنکه بالای سر تیم باشند در دیسکو‌ها چرخ می‌زدند!

 

کاری که در شرایط معمول نیز با توجه به قوانین ایران تخلف به حساب می‌آمد و نیازمند برخوردی جدی بود، اما حالا در شرایط کرونایی نه فقط تخلف در تخلف است که می‌توانست باعث اشاعه کرونا در اردوی تیم‌های پایه ایران شده و فاجعه‌ای بزرگ را رقم بزند، اما به جای برخورد شدید با متخلفانی که علاوه بر زیر پا گذاشتن قوانین کشور، بازیکنان و مربیان را نیز در معرض خطری جدی قرار داده‌اند، شاهد هیجان مسئولان بابت همکاری تاجیکستان برای برپایی این اردو بودیم! هیجانی که نشان می‌دهد تخلف انجام شده که سندی دیگر از بی‌کفایتی فدراسیون فوتبال است، کوچک‌ترین اهمیتی برای آقایان نداشته است، اما آیا این تخلف و بی‌کفایتی نیاز به ورود و برخورد نهاد‌های نظارتی برای تکرارنشدن دوباره ندارد؟!

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.