2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
غرامت ویلموتس 10 برابر ارزش ساختمان فدراسیون

غرامت ویلموتس 10 برابر ارزش ساختمان فدراسیون

عضو فراکسیون ورزش مجلس :6 ماه دیگر رأی قطعی پرونده غرامت ویلموتس صادر می‌شود. فدراسیون فوتبال یک خرابه تحویل مدیر جدید می‌دهد.

دوات آنلاین -حدود یک سال از جدایی مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال می‌گذرد و در این مدت اخبار زیادی در خصوص غرامت به این سرمربی بلژیکی منتشر شد. غرامت این مربی از فدراسیون فوتبال 6.2 میلیون یورو است که البته پرونده این غرامت سنگین در دادگاه عالی ورزش (CAS) در دست بررسی است اما سه‌شنبه این موضوع با ماجرای تازه‌ای روبه‌رو شد. فدراسیون فوتبال در زمان استخدام ویلموتس برای پرداخت اولین قسط از مطالبات او از شستا مبلغ 2 میلیون یورو استقراض کرد. این مبلغ از سوی فدراسیون فوتبال بازپرداخت نشد و حالا طبق دستور قوه قضائیه و در پی شکایت شرکت شستا، حکم مزایده ساختمان فدراسیون فوتبال صادر شده است.

 

سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مجلس با اشاره به این موضوع که مزایده ساختمان فدراسیون فوتبال به‌دلیل بدهی به شرکت شستا قابل پیش‌بینی بود، به «ایران» گفت: «وقتی دیونی پرداخت نمی‌شود قطعاً مسیر حقوقی و قضایی برای دریافت این دیون، چاره‌ساز خواهد شد و هم اکنون در موضوع پرداخت بدهی فدراسیون فوتبال به شرکت شستا هم چنین اتفاقی افتاد و شرکت شستا از فدراسیون فوتبال بابت عدم پرداخت بدهی 2 میلیون یورویی شکایت کرد و در نهایت این موضوع به مزایده ساختمان فدراسیون فوتبال کشیده شد. شرکت شستا به‌دنبال این است که طلب خود را از فدراسیون فوتبال دریافت کند و این حق این شرکت است و باید به حق خود برسد. این اتفاق ناگوار باعث می‌شود تا فدراسیون‌نشین‌ها مستأجر شوند.»

 

پرونده سنگین ویلموتس

او با اشاره به اینکه مزایده ساختمان فدراسیون تنها بخش کوچکی از بدهی‌های فدراسیون به این مربی بلژیکی است، بیان داشت: «در حال حاضر پرونده ویلموتس در دادگاه عالی ورزش (CAS) در حال بررسی است و در صورتی که فدراسیون فوتبال در این پرونده محکوم شود، ساختمان فدراسیون تنها یک دهم از غرامت به ویلموتس خواهد بود و فدراسیون باید مبلغ زیادی به این مربی پرداخت کند. در موضوع ویلموتس مجلس پیگیری‌های زیادی داشت و شفاف‌سازی در خصوص قرارداد این مربی بلژیکی یکی از مطالبات جدی مجلس بود که مجلس قریب به یک سال است این موضوع را پیگیری کرد و برای نخستین بار اعداد و ارقام در خصوص مبلغ قرارداد منتشر شد.»

 

قاضی زاده هاشمی صحبت‌های خود را این گونه ادامه داد: «در واقع انتشار قرارداد ویلموتس و شفاف‌سازی در خصوص این موضوع مطالبه جدی مردم بود که مجلس به نیابت از مردم این موضوع را پیگیری کرد. این پرونده آن چنان ابعاد وسیعی دارد که مزایده ساختمان تنها بخش کوچکی از غرامت چند میلیون یورویی این سرمربی بلژیکی است و تاکنون رأی دادگاه عالی ورزش(CAS) اعلام نشده که البته امیدواریم که فدراسیون به پرداخت غرامت‌های بعدی در خصوص پرونده ویلموتس محکوم نشود.»

 

قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به این سؤال که آیا مسببان این قرارداد (اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال) باید غرامت این مربی را پرداخت کنند؟ افزود: «در آن زمان اعضای هیأت رئیسه فدراسیون در مجلس حاضر شدند و در این خصوص پاسخ دادند و در حال حاضر هم پرونده توسط دستگاه‌های نظارتی در حال بررسی است. این موضوع از دسترس مجلس خارج است و از طریق دستگاه‌های نظارتی پیگیری می‌شود اما این افراد هم مسببان این قرارداد بودند چرا که این قرارداد را امضا کردند.»

 

او گفت: «فدراسیون در صورت بازنده شدن در این پرونده باید غرامت 6.2 میلیون یورویی را پرداخت کند و علاوه بر آن باید جرایم دستیاران این مربی هم باید پرداخت شود که رقم بسیار بالایی خواهد بود. در حال حاضر به‌دلیل شیوع ویروس کرونا روند بررسی این پرونده در دادگاه عالی ورزش (CAS) تا حدودی با وقفه مواجه شده و از نظر من 6 ماه دیگر رأی قطعی این پرونده صادر خواهد شد و باید منتظر شویم و ببینیم که در نهایت این موضوع به کجا کشیده خواهد شد.»

 

بدهی به شستا

نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: «متأسفانه فدراسیون فوتبال در موضوع پرداخت بدهی خود به شرکت شستا کوتاهی کرد و این موضوع باعث شد تا این اتفاق ناگوار برای فدراسیون بیفتد و ساختمان این فدراسیون به مزایده گذاشته شود. متأسفانه باید شاهد این باشیم که فدراسیون نه ساختمانی دارد و نه جایی برای انجام امور روزمره خود و در واقع فدراسیون فوتبال یک خرابه تحویل مدیر جدید می‌دهد؛ خرابه‌هایی که شاید سال‌ها برای آبادی آن زمان ببرد.» این عضو فراکسیون ورزش مجلس در خصوص انتخابات فدراسیون فوتبال و شائبه مهندسی در این انتخابات گفت: «متولی این انتخابات فدراسیون فوتبال است و فدراسیون ارکانی دارد که این ارکان در خصوص انتخاب رئیس جدید تصمیم‌گیری خواهد کرد و این امیدواری وجود دارد که با تدبیر این ارکان بهترین فرد برای مدیریت جدید فدراسیون انتخاب شود و کارها را به بهترین نحو ممکن پیش ببرد. من این قول را می‌دهم که شاهد انتخابات سالمی باشیم.»

 

حمایت مجلس از فوتبالی ها

او در پاسخ به این سؤال که آیا مجلس از فوتبالی‌ها برای حضور در انتخابات حمایت خواهد کرد؟ افزود: «مجلس از فوتبالی‌ها برای حضور در ارکان مختلف فدراسیون فوتبال حمایت می‌کند. البته این گونه نیست که این حمایت مختص به شخص خاصی باشد و مجلس به‌صورت عام از فوتبالی‌ها حمایت خواهد کرد. فدراسیون فوتبال همانگونه که از اسمش مشخص است به فوتبالی‌ها اختصاص دارد و قاعدتاً باید افراد متخصص اداره امور را در دست بگیرند.»

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.