2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
خوراکی مناسب ضد آلودگی هوا چیست

خوراکی مناسب ضد آلودگی هوا چیست

در روزهای آلودگی هوا چی باید بخوریم؟ کدام میوه ها و سبزیجات برای ما مفید هستند؟

دوات آنلاین -یکی از عواملی که می تواند اثرات و عوارض آلودگی هوا را تا حدی کاهش دهد نوع تغذیه ما است. مصرف برخی خوراکی ها به ویژه میوه ها و سبزیجات در این زمینه به بدن ما کمک زیادی می کنند.

 

سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار، سبزیجات و صیفی‌جاتی که براساس توصیه کارشناسان تغذیه کاهش دهنده آثار و عوارض آلودگی هوا هستند را منتشر کرد.

 

2 ویتامین برای مقابله با آلودگی هوا

در این اطلاعیه آمده است: کار شناسان علم تغذیه بر این باورند که به هنگام آلودگی هوا، لازم است شهروندان برای تأمین ویتامین‌هایی مانند ویتامین C و E که نقش مهمی در افزایش مقاومت بدن در مقابل آلودگی هوا دارند، مصرف برخی مواد غذایی ویژه نظیر سبزیجات تازه و انواع میوه‌ها مانند سیب و مرکبات را در سبد غذایی این روزهای خود قرار دهند.

سیب برای مقابله با عوارض آلودگی هوا مناسب است

سیب، بهترین میوه علیه آلودگی هوا

براساس این اطلاعیه، در میان میوه‌های سیب بیشترین جذب سرب را دارد و مانع رسیدن آسیب به سلول‌های بدن می‌شود و پرتقال، لیمو شیرین و لیمو ترش، هویج، کیوی، گریپ ‌فروت، انبه، کدو تنبل، فلفل دلمه، اسفناج، انواع کلم و گوجه‌فرنگی نیز کم و بیش از این خاصیت برخوردارند.

 

بیشتر بخوانید: وارونگی هوا یعنی چه؛ تعریف اینورژن به زبان ساده

 

سیر و پیاز تازه بخورید

یکی از بهترین مواد غذایی توصیه شده در هنگام آلودگی هوا، مصرف سیر و پیاز تازه است که دارای آنتی‌اکسیدان‌های قوی هستند و می‌توانند از ایجاد التهاب در سینوس‌ها و بروز آلرژی‌های ناشی از آلودگی هوا جلوگیری کنند.

انار از جمله میوه های ضد آلودگی هوا است

انار برای آلودگی هوا مناسب است

متخصصان تغذیه به شهروندان توصیه می‌کنند در روزهای آلوده، مصرف انار با توجه به غنی بودن آن از آنتی اکسیدان و همچنین، کلم بروکلی را در برنامه غذایی خود قرار داده و سهم سالاد و سبزیجات را در رژیم غذایی روزانه خویش افزایش دهند، ضمن اینکه مصرف شیر و لبنیات می‌تواند در پیشگیری از آثار و عوارض ناشی از آلودگی هوا مؤثر باشد.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.