2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين

فیلم آموزش پخت جوجه کباب هندی روی گاز و با ماهیتابه

جوجه کباب هندی غذای خوشمزه ای است که برای تهیه آن حتما به منقل و زغال نیاز ندارید و می توانید روی گاز هم آن را درست کنید.

دوات آنلاین -جوجه کباب هندی که به آن جوجه تیکا ماسالا نیز گفته می شود یک غذای فوق العاده خوشمزه و مقوی است که آن را هم می توان داخل ماهیتابه روی گاز درست کرد و هم این که روی منقل گذاشت. طرز تهیه این غذا را در فیلم بالا از برنامه به خانه برمی گردیم تماشا کنید.

 

بیشتر ببینید: پخت جوجه کباب خانگی بدون نیاز به فر

 

مواد لازم برای جوجه کباب هندی

سینه مرغ ٣ عدد

ماست ١،٢ پیمانه

سیر ٦ حبه

زنجبیل ١ قاشق چای خوری

نمک، فلفل، زیره، پاپریکا، تخم گشنیز، پودر میخک، پودر هل  مجموعا 3 قاشق غذاخوری

 

مواد لازم برای سس

روغن زیتون ٣ قاشق غذاخوری

پیاز ١ عدد بزرگ

زنجبیل ١ قاشق چای خوری

سیر ٨ حبه

نمک،فلفل سیاه و قرمز،پاپریکا،پودر هل و میخک،زردچوبه،دارچین،تخم گشنیز ٣ قاشق غذاخوری در مجموع

رب ٢ قاشق غذاخوری

پوره گوجه فرنگی ٤ پیمانه

آب ١ پیمانه

خامه ١ پیمانه

گشنیز تازه یک سوم پیمانه

لیمو ترش ١ عدد

 

طرز تهیه تیکا ماسالا

مرغ ها را به اندازه ٢ بند انگشت کبابی خورد کرده و با ادویه ها ماست، سیر و زنجبیل و ماست مزه دار کرده و ٦ ساعت استراحت می دهیم و سپس به سیخ گرفته و تا نیم پز شدن کبابی می کنیم.

 

پیاز را نگینی خورد کرده و  با روغن ١٠ دقیقه سرخ کرده، سیر و زنجبیل را اضافه کرده و پس از چند دقیقه ادویه ها رو افزوده و رب رو نیز اضافه می کنیم.

 

پوره گوجه را اضافه کرده و در صورت نیاز آب افزوده و در آن را بگذارید و ٣٠ دقیقه تا به آرامی جا بیفتد. مرغ های کباب شده را به سس اضافه کرده و ١٥ دقیقه دیگر ... ادامه را در فیلم بالا ببینید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.