2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
معرفی کامل مسابقه راهی شو + گزارش پشت صحنه

معرفی کامل مسابقه راهی شو + گزارش پشت صحنه

مسابقه راهی شو یک مسابقه هیجان انگیز و تماشایی است که از شبکه ۵ پخش می شود. گزارشی از پشت صحنه این مسابقه را بخوانید.

دوات آنلاین -اگر به دیدن یک رقابت پرهیجان و کمی خطرناک علاقه مند هستید، شما را به تماشای مسابقه راهی شو شبکه پنج دعوت می‌کنیم. مسابقه‌ای که ارشا اقدسی میزبانی آن را به‌عهده دارد. بله درست شنیده‌اید. ارشا اقدسی، همان بدلکاری که علاقه مند به چپ کردن ماشین و پرش از ارتفاعات بلند و سوختن در آتش و سقوط از بالگرد است. حالا در راهی شو، فرصتی برایش مهیا شده تا برخی اتفاقاتی را که پیش از این تجربه نکرده در این مسابقه تجربه کند. جالب‌تر این‌که در هر قسمت دو نفر دیگر را هم به چالش‌های عجیبش دعوت می‌کند. یک بازیگر و یک ورزشکار که در هر قسمت از این مسابقه او را همراهی می‌کنند.

 

روزنامه جام جم با مقدمه بالا نوشت: حتما تا الآن کنجکاو شده‌اید بدانید کدام بازیگران قرار است با او در این چالش همراه شوند و چه اتفاقاتی را قرار است برایتان رقم بزنند. پس صبر کنید تا اولین قسمت این مسابقه به‌زودی روی آنتن برود. اتفاقی که برای نخستین بار در قاب تلویزیون می افتد و شما شاهد یک مسابقه شهری خواهیدبود. همچنین به گفته تهیه‌کننده راهی شو پلاس که اتفاقات پشت صحنه را برای مخاطب پخش می‌کند چه بسا جذاب‌تر از خود مسابقه باشد. به همین دلیل در یکی از روزهای تصویربرداری این مسابقه پشت صحنه آن رفتیم و گزارشی از روند تولید آن تهیه کردیم. همچنین با سجاد مشحون کارگردان، صادق شمسایی تهیه کننده و ارشا اقدسی مجری و یکی از شرکت‌کننده‌های آن گفت و گو کردیم که خواندن آن خالی از لطف نیست. پس همراه ما باشید:

عکسی از مسابقه راهی شو

اتوبان شهید خرازی- دانشکده انتظامی امین

یکی از جذابیت‌های کار خبرنگاری همین است که برای تهیه گزارش سر از مکان‌هایی درمی‌آوریم که شاید قبل و بعدازآن هیچ‌وقت فرصت حضور در آنجا را پیدا نکنیم  یا به‌قول‌معروف گذرمان به چنین جاهایی نیفتد. مثل همین دانشکده انتظامی که یکی از لوکیشن‌های مسابقه  راهی شو است و گروه دو سه روزی است در حال ضبط بخش‌هایی از مسابقه در پیست سوارکاری دانشکده هستند. آن‌هم در سرما که باعث شده بود همه عوامل کلاه و دستکش به همراه داشته‌باشند و زیپ کاپشن‌هایشان را تا بالا بکشند. ماسک هم مزید بر علت شده بود تا شناسایی افراد برایت سخت‌تر شود.

 

بعد از هماهنگی‌های بسیار از طرف گروه تولید و تهیه، یکی از عوامل ما را تا پیست که مسیر تقریبا طولانی است، همراهی می‌کند. در طول مسیر با سربازهایی مواجه می‌شویم که در آن سرمای طاقت‌فرسا یا در حال نگهبانی هستند یا به‌صورت گروهی در حال تمرینات نظامی. به محل ضبط مسابقه که می‌رسیم نگاهمان به برجک نگهبانی می‌افتد که در ارتفاع بالایی است و یک سرباز سلاح به دست در آنجا مستقرشده و حواسش به همه رفت‌وآمدها هست. همچنین دو تصویر از شهید سلیمانی و شهید فخری زاده که در اطراف پیست نصب‌شده است. وارد پیست که می‌شویم، چند موتور atv یا همان موتور چهارچرخ در گوشه‌ای از پیست قرار دارد. یک سیبل هم در میانه زمین قرار دارد که ارشا اقدسی با پوشش سوارکاری کمان به دست به آن تیر پرتاب می‌کند و یکی دو فیلمبردار هم از زوایای مختلف این لحظه را ثبت می‌کنند.

عکسی از مسابقه راهی شو

آرش میراحمدی هم در گوشه‌ای دیگر از زمین بالباس سوارکاری در حال صحبت با کارگردان است. لوگوی  راهی شو که در اطراف پیست قرار دارد، نظرمان را جلب می‌کند. حتی پشت لباس عوامل هم این لوگو وجود دارد. یک هلی شات هم در حال پرواز در آسمان پیست است و عوامل هم پشت نرده‌ها و در جایگاه تماشاچی‌ها ایستاده‌اند. فردی که مسؤول هلی شات است هم پشت نرده‌ها ایستاده و کنترل به دست، هدایت آن را به‌عهده دارد. به گفته یکی از عوامل، این مسابقه با 23 دوربین ضبط می‌شود تا هیچ لحظه‌ای را از دست ندهند. تعدادی از افراد هم در جایگاه تماشاچی‌ها نشسته‌اند و از دور همه‌چیز را رصد می‌کنند.

 

حضور پررنگ بانوان ورزشکار

تهیه کننده یکی از افرادی است که در جایگاه تماشاچی ها نشسته و با دقت همه چیز را زیر نظر دارد. از او می‌پرسیم که دلیل انتخاب این لوکیشن برای ضبط مسابقه چیست؟ او می‌گوید:  از آنجا که اساس برنامه را روی آیتم های هیجانی گذاشته ایم، بنابراین همه لوکیشن های سطح شهر این ظرفیت را ندارد که بتوانیم آیتم های خاص مان را در آنجا ضبط کنیم. به عنوان مثال آیتم تیراندازی و سوارکاری که باید در مکان های استاندارد انجام شود. به همین دلیل با این دانشکده هماهنگی های لازم را انجام داده‌ایم.

 

شمسایی همچنین درباره سختی های این مسابقه توضیح می‌دهد: طراحی این مسابقه را من انجام دادم. شاید نوشتن آن خیلی راحت تر از این بود که به مرحله اجرا رسید. منظورم این نیست که نمی‌دانستم چه اتفاقاتی را رقم می‌زنیم. اما برنامه ساز باید برای ساخت برنامه جذاب ریسک کند و ساخت راهی شو هم کار راحتی نیست.

 

به گفته او در همه قسمت ها از حضور یک خانم برای داوری دعوت شده تا نظر بانوان را هم به این مسابقه جلب کرده باشند. شهناز میرحیدری، داوری بخش موتورسواری را برعهده دارد که با پوشش مخصوص سوار موتور شده و با آن اطراف زمین موتورسواری می‌کند و یک فیلمبردار هم مدام او را با دوربینش تعقیب می‌کند. شمسایی همچنین می‌گوید از سه هلی شات که یکی از آنها دست ساز است و برای برنامه طراحی شده در این مسابقه استفاده می‌کنیم. یکی از شرکت کننده ها از گروه یگان‌ویژه است که وقتی وارد زمین می‌شود، دوستانش هواداری‌شان از او را با تشویق نشان می‌دهند. خانواده اش نیز کنار زمین ایستاده‌اند و مشتاق و کنجکاو منتظر شروع این رقابت هستند. تهیه کننده از حضور و نقش خانواده و محوریت آن در مسابقه می‌گوید و این‌که یکی دیگر از اهداف مسابقه همین نکته بوده.

 

او با اشاره به پیست دیگری که با فاصله از اینجا کنار تپه ها قرار دارد می‌گوید بارندگی و آبگرفتگی آنجا باعث شد چند روزی در ضبط برنامه وقفه ایجاد شود و در نهایت این پیست را برای ادامه کار انتخاب کنند. وگرنه قرار بود در آنجا مستقر شوند. همین طور که با تهیه کننده گپ می‌زنیم، چند هلی شات بالای سر ما پرواز می‌کنند و صدای پروازشان نظرمان را جلب می‌کند. همچنین صدای موتورها باعث می‌شود که من و تهیه کننده برای این‌که در مصاحبه صدای همدیگر را بشنویم، بلندتر صحبت کنیم. در این میان شمسایی از استقبال بازیگران از این مسابقه می‌گوید و این‌که توانایی آنها شناسایی و بر همین اساس چالش ها طراحی شده است. ضمن این‌که سعی شده تا از بازیگران کمدی و طنز دعوت شود تا فضای جذاب تری را برای مخاطبان رقم بزنند. خوشبختانه هم تا به امروز اتفاق خاصی که باعث آسیب دیدن کسی شود، سر صحنه نیفتاده است.

 

وی همچنین می‌گوید: تاکنون در دریاچه شهدای خلیج فارس کار کرده ایم و بعد دو روز بوستان نهج البلاغه بودیم و روی پل معلق کار کردیم و سکانس های پرش را در آنجا گرفتیم. همچنین آبشار تهران رفتیم و هنوز لوکیشن های بسیاری برای کار مانده که در حال برنامه ریزی برای حضور در آنجا هستیم. البته به خاطر شرایط جوی و بارندگی و قرنطینه و کرونا خیلی از برنامه مان عقب افتادیم. چون همه چالش هایی را که در این مسابقه داریم، بستگی به شرایط جوی هم دارد. البته مدام با دوستان کارشناس پیش‌بینی هوا در ارتباطیم تا بدانیم چگونه و برای چه روزهایی برنامه‌ریزی کنیم. اما حقیقتا خیلی کار سختی است.

 

برای اولین‌بار به اسب نزدیک شدم

آرش میراحمدی یکی از بازیگران طنزی است که به دعوت گروه در این رقابت حضور دارد. وی در گفت‌وگو با جام‌جم از این تجربه می‌گوید: من فکر می‌کنم ما آدم‌ها به‌خصوص در کشور ما خیلی نیاز به این چالش‌ها داریم. خصوصا در شهرها که باید فضایی برای ورزش و کارهایی از این دست باشد. بنابراین من تصور می‌کنم هم برای مردم تماشای این مسابقه جذاب است و هم برای من به عنوان شرکت‌کننده که ممکن است فقط یک‌بار این فرصت را پیدا کنم. مثل تیراندازی، موتورسواری یا سوارکاری با اسب.

عکسی از مسابقه راهی شو

البته من مثل ارشا اقدسی یا شرکت‌کننده عزیز این رقابت که ورزشکار است، توانایی جسمانی ورزشکارانه ندارم. اما به عنوان بازیگر که معمولا فعالیت‌های شبه‌ورزشی داریم، تا حدودی آمادگی جسمانی برای چالش‌های تعریف شده در این مسابقه را دارم. اما شاید برایتان جالب باشد بدانید که من برای اولین‌بار به یک اسب نزدیک شدم و سوارکاری کردم. موتور چهارچرخ هم تا به حال سوار نشده بودم که این فرصت در راهی شو برایم مهیا شد. بنابراین خیلی هیجان جذابی را تجربه کردم.

 

عزم ملی برای داشتن هوای پاک

سجاد مشحون، کارگردانی این مسابقه پرهیجان را برعهده دارد. وی درباره این تجربه به جام‌جم می‌گوید: از زمانی که ایده مسابقه شکل گرفت و قرار شد یک چالش میدانی داشته باشیم، فکر می‌کردیم خیلی راحت و همان‌طور که برنامه‌ریزی و طراحی کرده بودیم، کار را اجرایی کنیم. اما وقتی به مرحله اجرا رسید، متوجه شدیم با چه سختی‌ها و موانعی مواجه هستیم. یا این‌که فکر می‌کردیم بتوانیم در یک روز یک قسمت را بگیریم. اما در عمل این اتفاق نیفتاد و ما هر چهار روز یک قسمت را ضبط می‌کنیم؛ آن هم به‌خاطر فصل پاییز و شرایط جوی است. البته که ما چالش‌هایمان را براساس این فصل طراحی کردیم. اما کار سخت ولی جذاب و لذت‌بخشی است.

 

وی درباره پیش‌بینی‌اش از استقبال مخاطبان مسابقه عنوان می‌کند: به نظر ما که سازنده آن هستیم و همچنین شاهد اتفاقاتی در صحنه هستیم که فکر می‌کنم خروجی خوبی داشته باشد و مردم کار را دوست داشته باشند. پیش از این مسابقه‌ها اصولا در استودیو بوده که این اتفاق برای راهی شو نیفتاده. همچنین طراحی چالش‌ها هم می‌تواند برای بیننده‌ها جالب باشد. اتفاقا شهاب عباسی که یکی از شرکت‌کننده‌های ما بود مدام از ما سوال می‌کند باز هم می‌تواند در این رقابت شرکت کند یا نه. به‌هرحال برای آنها هم جذاب بوده. بنابراین فکر می‌کنم بتواند مورد توجه مردم قرار بگیرد.

 

از طرفی ما در این مسابقه می‌خواهیم تبلیغ هوای پاک را کنیم و به همین دلیل در بخش‌هایی از مسابقه از موتورهای برقی و دوچرخه استفاده کرده‌ایم تا مردم را تشویق به داشتن هوای پاک کنیم. بنابراین از این جهت هم می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مسابقه همین نکته است که امیدوارم بتوانیم در قالب راهی شو فرهنگ‌سازی کنیم و تاثیرگذار باشیم. البته ما یک چالش فرهنگی داریم که از شرکت‌کننده‌ها می‌خواهیم چالش فرهنگی مرتبط با محیط‌زیست و هوای تهران داشته باشند و به همین دلیل دوربین ما با آنها همراه می‌شود. به عنوان مثال یکی از شرکت‌کننده‌ها به ما گفته یک هفته می‌خواهد با دوچرخه سر کار برود یا درختکاری می‌کند. دوربین ما هم با او همراه می‌شود تا از این چالش فرهنگی تصویر بگیریم.

 

رقابت در سرما

در این میان آرش میر احمدی سوار موتور شده و در حال حرکت به سمت سیبل با تفنگ پینت بال تیراندازی می‌کند. هلی شات هم اطراف او در حال پرواز است و همزمان یک فیلمبردار با دوربین هم پشت موتور نشسته و او را همراهی می‌کند. بعد از چند دقیقه فیلمبردار از موتور پیاده شده و گوشه ای از پیست مشغول کارش است که میراحمدی به شوخی به سمت او شلیک می‌کند و هر دو می‌خندند. در این فاصله دوستان یکی از شرکت کننده ها با ارشا اقدسی عکس یادگاری می‌گیرند. با سردتر شدن هوا یکی از عوامل با فاصله کمی‌دورتر از پیست آتشی روشن می‌کند که هر از گاهی بچه های گروه برای این‌که خود را گرم کنند، به سمت آتش که نزدیک یک آلاچیق است، می‌روند و چای می‌نوشند. نوبت به چالش سوارکاری می‌رسد.

 

ارشا اقدسی سوار اسب شده و در حال سوارکاری با کمان به سمت سیبل تیراندازی می‌کند. شرکت‌کننده دوم هم سوار بر اسب شده و با کمان تیراندازی می‌کند. اما میراحمدی که گویا از اسب ترسیده و اهل سوارکاری نیست، از این کار ممانعت می‌کند. هوا رو به تاریکی است و پروژکتورهای پیست روشن می‌شود. سرمای هوا هم بیشتر شده که همچنان شرکت‌کننده‌ها در حال تمرین هستند. همه‌چیز برای ضبط مهیا شده که برای یکی از فیلمبردارها روی زمین مقوا می‌اندازند و او روی مقوا می‌خوابد تا از زاویه متفاوت‌تری تصویر بگیرد. میراحمدی کنجکاو می‌شود که روی اسب بنشیند و با کمک یکی از عوامل سوارکاری کند. هنوز ضبط برنامه به پایان نرسیده که سرمای هوا و تاریکی مانع از ادامه کار می‌شود و گروه خود را برای رفتن به خانه آماده می‌کند.`

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.