2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت

روستای توریور کجا است + عکس و فیلم

اگر به استان کردستان سفر کردید حتما سری هم به روستای توریور بزنید. مخصوصا اگر فصل توت فرنگی بود.

دوات آنلاین -روستای توریور با طبیعت زیبا و داشتن اقامتگاه بوم گردی محلی مناسب برای سفر است البته اگر راهی استان کردستان شدید. با ویژگی های این روستا در ادامه بیشتر آشنا شوید.

روستای توریور در استان کردستان واقع شده است

محل دقیق روستای توریور

ایرنا نوشت: روستای گردشگری توریور در استان کردستان و در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی شهر سنندج در مسیر طبیعت گردی ژاور که یکی از مهمترین مناطق گردشگری استان است، قرار گرفته است.

روستای توریور طبیعت زیبایی دارد

توریور از روستاهای بخش سیروان است که در دهستان ژاورد واقع شده و از یک  دهه گذشته به عنوان روستای هدف گردشگری در استان کردستان معرفی شده و در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

 

بیشتر بخوانید: اورامان؛ پیشنهادی برای سفر شاد و هیجان‌انگیز

 

علاوه بر بافت و معماری این روستا، می توان به خاک حاصلخیز، آب فراوان تولید محصولات کشاورزی خاص و مشهور کشاورزی مانند توت فرنگی، گردو، انگور سیاه ، آلبالو و  زردآلو نام برد که توت فرنگی توریور کردستان بسیار مشهور است.

روستای توریور در میان کوه ها واقع شده است

روستایی در میان کوه ها

چهار طرف این روستا را کوه و صخره ها پوشانده است و آب هوای آن معتدل کوهستانی است و به دلیل اختلاف ارتفاع در قسمت های مختلف روستا اختلاف دمای زیادی وجود دارد بطوری که اواسط خرداد توت فرنگی زمین های پایین روستا رو به اتمام است ولی در زمین های که در ارتفاعات وجود دارند توت فرنگی تازه شکوفه می زند.

روستان توریور کردستان دارای اقامتگاه بومگردی است

کشاورزی، بومگردی و طبیعت گردی از جمله شاخه های صنعت گردشگری است که کردستان در این سه بخش جایگاهی ویژه اما نیازمند توجه بیشتر دارد که تازه ترین تلاش مسئولان استفاده از ظرفیت توت فرنگی به عنوان محصول کشاورزی و پر درآمد برای توسعه گردشگری روستایی است.

 

عکس ها: تسنیم

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.