2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
فصل سوم سریال از سرنوشت چرا پرطرفدار شد

فصل سوم سریال از سرنوشت چرا پرطرفدار شد

آیا بازیگران در جذابیت سریال از سرنوشت نقش داشتند یا قصه و موضوع آن سهم بیشتری داشت؟

دوات آنلاین -فصل چهارم سریال از سرنوشت در حالی در مراحل مقدماتی قرار دارد که فصل سوم آن موفقیت زیادی به دست آورد و توانست پربیننده شود. تسنیم در نقدی به بررسی دلایل جذابیت این سریال پرداخته است که می خوانید:

 

شخصیت پردازی مناسب در فصل سوم از سرنوشت

در فصل سوم از سرنوشت، محمدرضا خردمندان کارگردان بیشتر به پررنگ‌شدن شخصیت‌ها و ملموس شدن موضوع و شخصیت‌پردازی‌شان توجه کرد. با این روش، روند قصه برای مخاطب علاوه بر آشنایی با سرنوشت‌شان، جذاب‌تر شکل گرفت. رفتار حرفه‌ای در پرداخت موضوع روز و شخصیت‌پردازی درست باعث شد تا خودش را از قافله ناکام‌های فصل‌سازی تلویزیون جدا کند. به دلیل توجه درست نویسنده از سرنوشت به موضوع خانواده و گسترش این سوژه‌ها به مسائل و مشکلات اجتماعی از زوایای آسیب‌شناسی، مخاطب را وارد دنیای شخصیت‌های اصلی داستان کرد.

عکسی از سریال از سرنوشت

توجه خردمندان به جذابیت‌های بصری و تصویری باعث شد تا میزان مخاطبان سریال از سرنوشت بالا برود. کارگردان توانست از بازیگران جوانش بازی خوبی بگیرد و در کنار امتیازاتی مثل نوشته و تصویرپردازی و شخصیت‌پردازی مناسب، برخی از منتقدین اعتقاد داشتند با این رویه قوت نوشتار و شخصیت‌پردازی و فضاسازی، "از سرنوشت" می‌تواند به فصل‌های بعدی بیاندیشد. داستان اگر به دوران کهنسالی و پیری شخصیت‌های اصلی برود شاید از آن جهت هم مخاطبان خودش را داشته باشد و به توفیقات دیگری برسد.

 

قصه مهم سریال از سرنوشت

یکی از عواملی که توانست فصل سوم را بیش از فصل‌های دیگر مورد توجه قرار دهد ورود شخصیت‌های اصلی به موضوع مهم قاچاق و پولشویی و فضای پلیسی و اکشن که در داستان اتفاق افتاد. البته این نکته هم وجود دارد که موضوع‌های مهمی مثل قاچاق، پولشویی و انواع فسادها کم و بیش در بسیاری از سریال های تلویزیون، آثار پلیسی به کار گرفته شده اما نکته مهم این است که این پردازش‌ها نباید محدود به جریان خاص بشود. یعنی این مشکلات و معضلات اجتماعی فقط از ناحیه گروه خاص و جریان خاص اجتماعی و سیاسی یا گروه‌های انحرافی شکل نگرفته است.

عکسی از سریال از سرنوشت

جا دارد وقتی که قرار است مثلاً به معضل پولشویی پرداخته شود شرایط و موقعیتی که ایجاب کرده پولشویی در جامعه شکل بگیرد و عواملی که مسبّب آن شده و نقش نیروهای انسانی و نیروهای انتظامی در این ماجرا و همین طور قوه قضائیه که ارکان جلوگیری از این معضلاتند را به خوبی مورد توجه قرار دهد. اگر در حد سهل‌انگاری و ساده‌نگری به این مسائل توجه شود و از پردازش کامل آن‌ها خودداری شود چیزی در حد حادثه‌پردازی در سریال‌ها خواهد بود.

 

نقش بازیگران در سریال پرطرفدار

در این سریال بازیگران پیشکسوت و کاربلدی مثل حبیب دهقان ‌نسب، حسین پاکدل، پوریا پورسرخ و حتی لیلا بلوکات و مجید واشقانی حضور داشتند که در جای خود بسیار مؤثر بودند.گرچه روی نقش‌های منفی در این سریال کار شده اما نقش‌های مثبت و خاکستری پررنگ‌تر نوشته شده و ملموس‌ترند. همین‌طور به پررنگ‌تر شدن شخصیت‌ها، هدایت کارگردان و گرفتن بازی‌های به نسبت مقبول، به نظر می‌رسد کار هدایت کارگردان و بازیگردانی نسبت به دو فصل قبلی موفق‌تر بوده است.

 

البته پررنگ‌شدن کاراکترها و جاافتادن آن‌ها هم به این هدایت و شخصیت‌پردازی درست، کمک کرد. بازی‌های بازیگران حرفه‌ای مقابل آن‌ها مثل پوریا پورسرخ و حبیب دهقان‌نسب به علاوه مجید واشقانی و لیلا بلوکات در حدّ پردازش نقش‌ها و توانایی‌های بازیگری خود، خوب ظاهر شدند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
لیلا 1399/12/29
با عرض سلام و احترام من یه دختر هستم عاشق بازیگری اسمم لیلاموسوی اِ همه بازیگرا رو میشناسم از نظر سن ، قد ، وزن ، وضعیت و.... تو کلاس بازیگری هم ثبت نام کردم . بگذریم من بهترین سریالی رو که تو عمرمدیدم ازسرنوشت بود واقعا همه چی دقیق بود از همه نظر و همه تون رو دوست دارم
لیلا 1399/10/25
فقط دارا کیسان مونا وفاطیما اینا خوش درخشیدن . البته بقیه هم همین طور ولی چون جوون هستن همه دوستشون دارن
لیلا 1399/10/25
عالی هرچی بگم کم گفتم ،از سرنوشت بهترین سریال دنیا وبا بهترین بازیگران دنیا ... دارا جان آرزوی موفقیت را برات می کنم و آرزوی دیدنت را دارم .
آترین 1399/09/14
سریال خوبی بود
ناشناس 1399/09/14
دارا حیایی خیلی خوب بازی کرد😎
ناشناس 1399/09/14
بهترین سریالیه ک تاحالا دیدم به نظرم عاااالی
سارینا 1399/09/14
عالی ممنون
سلام ممنون از سریال فوق العاده تون ممنون و تشکر 1399/09/14
لطفا فصل های دیگه هم ساخته بشه
ناشناس 1399/09/14
لطفا فصل ۴و۵ هم بخش کنید باتشکر مرسی بهترین سریال دنیا
فاطیما 1399/09/14
خواهش میکنم فصل چهار رو بسازید و نکته دوم اینکه چرا توی بهترین بازیگران اسم آقای دارا حیایی و یکسان دیباج نیست چون این دو بزرگوار خیلی خوب دارن بازی میکنن من خیلی خیلی این فیلم رو دوست دارم لطفا و خواهشا این فصل چهارم رو بسازید مرسی🥰😘❤

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.