2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
آنژین قلبی چیست؛ توضیحات یک متخصص

آنژین قلبی چیست؛ توضیحات یک متخصص

یک متخصص قلب و عروق درباره آنژین صدری یا همان آنژین قلبی توضیحات مفیدی داده است که می توانید در این مطلب مطالعه کنید.

دوات آنلاین -آنژین قلبی یا صدری حالتی است که بیمار به درد قفسه سینه دچار می شود و دلیل این درد مشکل در شریان‌های کرونر است. یک متخصص قلب و عروق در این باره توضیحات کاملی داده است که در ادامه می خوانید:

 

آنژین قلبی یعنی چه

هاشم سزاوار، متخصص قلب و عروق در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره آنژین صدری، اظهار داشت: در این عارضه فرد در حال راه رفتن درد قفسه سینه و درد در سر دل دارد که به دستها هم انتشار می‌یابد. اگر این دردها بیش از 15 تا 20 دقیقه طول بکشد باید به سکته قلبی هم فکر کرد.

آنژین قلبی چه دلایلی دارد

این متخصص قلب و عروق با بیان اینکه برخی دردها نقطه‌ای و لحظه‌ای هستند، خاطرنشان کرد: این دردها مدت‌های مدیدی با انسان بوده و اصولا بیماری قلبی نیستند و با غذا خوردن تشدید می‌شوند؛ اما دردهای سکته قلبی در حین استراحت و دردهای آنژین صدری در هنگام فعالیت رخ می‌دهد.

 

سزوار درباره اقدامات پیشگیرانه، گفت: عواملی به نام عوامل خطر هستند که باید به آنها بیشتر توجه کرد. بیماری‌های قلبی معمولا بالای 40 سال اتفاق می‌افتد و در مردان بیشتر است.

 

وی تأکید کرد:استفاده از دخانیات مثل سیگار و قلیان، فشار خون بالا، قند، چربی خون بالا، کم تحرکی، وزن بالا، سابقه فامیلی و استرس، باعث افزایش ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود و باید از آنها دوری کرد.

 

دلایل تپش قلب ناگهانی

این متخصص قلب درباره دلایل تپش قلب،گفت: این تپش می‌تواند ناگهانی باشد. در برخی مواقع قلب در یک دقیقه حدود 150 تا 200 مرتبه می‌تپد؛در برخی مواقع فرد از هوش می‌رود و سرگیجه و سیاهی چشم دارد.

 

سزاوار اضافه کرد: در برخی مواقع صدای قلبمان را می‌شنویم؛ به هر ترتیب بیمار باید به پزشک مراجعه کند تا با گرفتن شرح حال و نوار قلب دلیل این تپش مشخص شده و برای آن داروی لازم تجویز شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.