2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
هدیه تهرانی؛ از نقش های عاشقانه تا زنی استوار

هدیه تهرانی؛ از نقش های عاشقانه تا زنی استوار

هدیه تهرانی چگونه توانست خودش را به عنوان بازیگری حرفه ای مطرح کند و چه نقش هایی از او بیشتر در یادها مانده است.

دوات آنلاین -هدیه تهرانی بازیگری است که وقتی نامش را در تیتراژ یک فیلم می بینیم می توانیم امیدوار باشیم با فیلم خوب و قابل دفاعی مواجه هستیم اما اعتبار تهرانی در عرصه بازیگری چگونه به دست آمد؟

هدیه تهرانی بازیگری را با فیلم سلطان شروع کرد

شروع کار هدیه تهرانی با نقش عاشقانه

هدیه تهرانی با نقش های عاشقانه ای که بازی کرده در یادها مانده است و جالب این که بیشتر نقش عاشق شکست خورده را برعهده داشته است.

 

تهرانی که متولد 4 تیر سال 1351 است قبل از این که به صورت حرفه ای جلوی دوربین برود دو بار در به دست آوردن نقش ناموفق بود. نخستین بار قرار شد در فیلم روز واقعه بازی کند اما این اتفاق رخ نداد و لادن مستوفی جایگزین او شد. بار دوم قرار بود تهرانی در فیلم بودن یا نبودن ساخته کیانوش عیاری حضور یابد که باز هم همان اتفاق قبلی رخ داد و این بار عسل بدیعی به جای او جلوی دوربین رفت اما تهرانی بالاخره در سال 75 وارد عرصه بازیگری شد.

 

هدیه تهرانی از سوی مسعود کیمیایی برای بازی در نقش مریم کوهساری در فیلم سلطان انتخاب شد. او در این فیلم دختری قوی و محکم است که البته عاشق سلطان می شود؛ عشقی که با مرگ سلطان بی سرانجام می ماند. به این ترتیب اولین تصویرها از تهرانی در ذهن ها ثبت شد. او یک سال بعد در فیلم غریبانه بازی کرد. او در این فیلم نیز عاشق مردی می شود که در نهایت آن مرد به دلیل ابتلا به بیماری فوت می شود.

 

پس از آن در سال 75 نوبت به فیلم شوکران ساخته بهروز افخمی رسید تا تهرانی در آن نقش پرستاری را بازی کند که به عقد موقت بیمارش درمی‌آید. این بار هم عشقی ناموفق در میان بود.

 

فیلم های قرمز و سیاوش از دیگر فیلم هایی بود که تهرانی د رهمان سال بازی کرد.

هدیه تهرانی تا به حال در 40 فیلم بازی کرده است

بازیگری برای کارگردانان مطرح

هدیه تهرانی از همان ابتدا این شانس را داشت که در نقش های اصلی ظاهر شود و با کارگردانان مطرح کار کند. مسعود کیمیایی، فریدون جیرانی، عباس کیارستمی، سامان مقدم، سیروس الوند، ناصر تقوایی، بهمن فرمان آرا، اصغر فرهادی و بهروز افخمی از جمله کارگردانانی هستند که تهرانی را برای حضور در فیلم هایشان انتخاب کردند و این بازیگر نیز توانست در تمام این فیلم ها حضوری موفق داشته باشد.

 

تهرانی در طول 24 سال بازیگری در 40 فیلم سینمایی حاضر شدکه فیلم بدون همه چیز ساخته محسن قرایی آخرین کار او محسوب می شود.

 

تهرانی در این سال ها تلویزیون و روی صحنه نمایش حضور نداشت و فقط در سال 91 در یک تئاتر به نام این تابستان فراموشت کردم به کارگردانی بهاره رهنما، صداپیشه بود.

 

حضور در شبکه نمایش خانگی

هدیه تهرانی تا به حال در دو سریال در شبکه نمایش خانگی بازی کرده که هر دو مجموع موفق بوده است. اولی فصل سوم قلب یخی به کارگردانی سامان مقدم بود که در سال 90 ساخته شد و دومی هم گناه به کارگردانی مصطفی کیایی بود.

 

هدیه تهرانی در اکثر نقش هایش زنی محکم، قوی و بااراده است که سعی دارد گره های زندگی را باز کند. او غالبا در نقش زنانی معمولی یعنی از همان دست انسان هایی که در جامعه می بینیم شان و برای همه ما آشنا است بازی می کند و همین هم باعث می شود نقش هایش باورپذیر و قابل درک باشد.  

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.