2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
ناگفته های کیسان دیباج از بازی در نقش سهراب در سریال از سرنوشت

ناگفته های کیسان دیباج از بازی در نقش سهراب در سریال از سرنوشت

پدر دارا حرف قشنگی می زند که: «مهم ترین موضوع در این حرفه صبر است» یعنی نباید عجله نکنیم و شهرت و زرق و برق این حرفه نباید شما را گول بزند که مسیر اشتباهی انتخاب کنید.

دوات آنلاین -سریال از سرنوشت حساسیت زیادی پیدا کرده و مخاطبان زیادی هر روز پای تلویزیون می نشینند تا ببینند بالاخره زندگی هاشم و سهراب چه می شود و چه اتفاقاتی برای این دو رفیق رخ می دهد. خبرگزاری فارس میزگردی را درباره این مجموعه برگزار کرده که بخش هایی از آن را که مربوط به کیسان دیباج است در ادامه می خوانید:

 

بازی در نقش سهراب

** آقای دیباج شما درباره حضورتان در این سریال بگویید.

حضورم در این سریال تجربه خوبی بود و امیدوارم سریال هایی ساخته شوند که نسل جوان بازیگری هم بیایند و توانایی هایشان را در آنها نشان دهند. ما این اقبال را داشتیم که در این سریال کار کنیم و خیلی لذت بردیم از همکاری با بزرگان.

 

رفاقت با دارا حیایی

** رفاقتی که بین شما و آقای حیایی است، چطور شکل گرفت؟

از همان روزهای پیش تولید من و دارا با هم دوست شدیم و رفاقت جالب و ضمیمی بین ما شکل گرفت و بیشتر هم شد و خیلی کمک کرد که بتوانیم نقشمان را به خوبی بازی کنیم.

کیسان دیباج در نقش سهراب در سریال از سرنوشت

بچه های پرورشگاهی

** کارهایی که درباره بچه های پرورشگاهی در کل دنیا ساخته می شود،‌ خیلی دور و فانتزی است و این نگاه در آنها جریان دارد. اما جامعه ما با جامعه ای که آنها تصویر می کنند خیلی فرق دارد و ما نگاه فانتزی را هم نداریم. این بچه ها از 18 سالگی وارد جامعه می شوند. نکته بعدی اینکه این قشر از قشرهای مغفولی در جامعه ما هستند و خیلی هایمان نمی دانیم چه کسانی در اطرافمان هستند که در پرورشگاه بزرگ شدند. شما آشنایی این چنینی و خیلی نزدیک با بچه های پرورشگاهی داشتید؟

ما داریم سعی می کنیم تا این افراد دیده شوند. در کل وظیفه یک هنرمند چه در مقام نویسنده و کارگردان این است که هر آنچه در جامعه می بیند را تصویر کند و نیاز به این نیست که حتما به مکانی برویم که این بچه ها در آنجا باشند و در آنجا تحقیق کنیم.

 

** نه منظور شناخت کلی از این افراد است.

دور و بر ما این افراد هستند. شما ممکن است هر روزی از سر هر خیابان و چهار راهی که عبور می کنید چندین نفر از این بچه ها را ببینید. خیلی ها ممکن است از کنارش رد شوند اما وظیفه یک هنرمند این است که این دردها را ببیند و بتواند لمسش کند و به جامعه نشان دهد. ما هم سعی کردیم به محیط پیرامون مان توجه کنیم، زندگی این افراد را درک کنیم و دغدغه هایشان را ببینم و تماشایشان کنیم. من این کار را خیلی انجام دادم و اینکه با آنها صحبت کنیم و متوجه شویم اینها در چه دنیایی دارند زندگی می کنند.

 

به همراه دارا تمام تلاشمان را کردیم تا بتوانیم آنچه درون این بچه ها حس کردیم را منعکس کنیم و امیدوارم رضایت بخش باشد.

 

** از سمت این بچه ها واکنشی داشتید؟

بله هم دیدم و هم شنیدم. ما بیشتر به صورت مجازی این واکنش ها را می بینیم و در کنار این بسیاری به من پیام دادند که رفاقت بین هاشم و سهراب را دوست داشتند و گفتند ما با دوستمان چنین رفاقتی داشتیم یا زندگی هایشان این شکل بوده است یا  مورد جالب تری که پیش آمد دیدم این بود که خیلی افراد از داخل و خارج از ایران می گفتند ما با دیدن این سریال خیلی علاقه مند شدیم تا بچه ای را به سرپرستی قبول کنیم و تعدادی از افراد هم بچه ای را به فرزندی قبول کرده بودند و این اتفاق بسیار لذت بخشی برایم بود که سریال از سرنوشت توانسته چنین تاثیری را روی مخاطب بگذارد.

 

** و این نشان می دهد که سریال شما به کارکرد اصلی اش نزدیک شده است.

بله دقیقا همین است.

 

** آقای دیباج شما مسیری تا به اینجا طی کردید و به شهرت رسیدید. از طرفی ظاهرا قرار است این سریال ادامه پیدا کند. شما فکر می کنید پتانسیل حضور را از نظر فیزیکی داشته باشید؟

از نوجوانی عاشق سینما بودم و فیلم می دیدم و کتاب می خواندم و سعی می کردم کلاس های مختلف بازیگری شرکت کنم تا در دانشگاه هم در همین رشته تحصیل کردم. اما باید دید در این مسیر هر کسی چه می خواهد؟ پدر دارا حرف قشنگی می زند که: «مهم ترین موضوع در این حرفه صبر است» یعنی نباید عجله نکنیم و شهرت و زرق و برق این حرفه نباید شما را گول بزند که مسیر اشتباهی انتخاب کنید. باید به آرامی پیش روی و هر جایی که هستی از موقعیتی که در آن قرار داری استفاده کرده و به دانشت اضافه کنی. به شخصه فردی هستم که دوست دارم کاری که فردا انجام می دهم را بهتر از امروز انجام دهم.

کیسان دیباج در نقش سهراب در سریال از سرنوشت

انتخاب های بعدی دیباج

** بعد از بازی در این سریال، انتخاب هایتان تحت الشعاع این نقش قرار خواهد گرفت؟

از همان روزهای ابتدایی پخش فصل دو پیشنهادهای بسیاری داشتم منتهی هیچکدام برایم جذاب نبودند. چونکه سریال از سرنوشت کار خیلی خوبی است و یک گروه برای آن زحمت کشیدند و خداراشکر مردم هم دوستش داشتند. در این پیشنهادها هم نکته جدیدی نبوده که بگویم با بازی کردنش آنچه بلد نیستم یاد می گیرم به همین خاطر فعلا نقش دیگری را قبول نکردم.

 

** چه زمانی قرار است نقش دیگری قبول کنید؟ شما هم می خواهید با فاصله زمانی سراغ کار بعدی بروید؟

نمی شود درباره اش صحبت کرد، اگر کار خیلی خوبی باشد که جذبم کند حتما انجام می دهم و بستگی دارد چه چیزی جلوی پای آدم قرار بگیرد.

 

** ارتباط گرفتن با شخصیت سهراب از کودکی برایتان راحت بود و این تکامل شخصیتی چطور شکل گرفت؟

قطعا بازی در فصل دو و سه برای همه ما سخت تر بود به خاطر اینکه خودمان 24 سالمان بود و باید نقش نوجوان های 18 ساله را بازی می کردیم. قطعا باید یکسری موارد را رعایت می کردیم و حساس تر رفتار می کردیم. در اصل بازی کردن نوجوانی سهراب برای من چالش برانگیزتر بود و آقای بذرافشان هم در این بخش خیلی به ما کمک می کرد.

 

** آقای دیباج شما خودتان کارهایی از این دست شبیه از سرنوشت را دوست داشتید؟

خب کارهایی این شکلی در تلویزیون کم ساخته می شود. حرف های همه دوستان را قبول دارم و عشق نیاز بنیادین انسان و هنر است و کارهایی با تم عاشقانه مخاطبان فراوانی دارد. اما سریال سازی در جهان به چه شکل پیش می رود؟ به انواع و اقسام ژانرها پرداخته می شود اما قطعا داستان عاشقانه هم در آن گنجانده شده است و نکته مثبتی که از سرنوشت دارد همین است که همه موارد را در کنار هم دارد به داستان های عاشقانه، مشکلات جامعه، نشان دادن قشر خاصی از جامعه و دغدغه هایشان می پردازد و قصه جدیدی دارد و همین است که برای مخاطب جذاب است و با آنچه می بیند غافلگیر می شود. اگر به موضوع های جدید بیشتر پرداخته شود سریال های بهتری هم ساخته می شود.

 

کما اینکه فکر می کنم تلویزیون در گذشته سریال های موفق بیشتری داشته است. حتی بزرگترین بازیگرهای ما کارشان را از تلویزیون شروع کردند. اما در یک بازه ای ایده های جدید و کارهای خیلی خوب کم شده و مردم هم به این خاطر از تلویزیون فاصله گرفته اند.

 

** یکی از نکته هایی که در این سریال وجود دارد این است که به دغدغه های مردم می پردازد. شما کدام سریال را دیدید که به دغدغه خودتان بپردازد؟

در این چند سال اخیر هیچکدام. فقط از سرنوشت (خنده). خب واقعیت است قصه دو جوانی که از صفر در تهران کار خود را شروع می کنند و چقدر زمین می خورند و خطا می کنند و دیدن همین ها می تواند به مخاطب آموزه هایی بدهد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.