2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
شباهت ها و تفاوت های سریال از سرنوشت با بچه مهندس

شباهت ها و تفاوت های سریال از سرنوشت با بچه مهندس

سریال بچه مهندس و از سرنوشت رقابت تنگاتنگی با هم دارند. کدام محبوب تر است و طرفداران بیشتری دارد؟

دوات آنلاین -سریال های از سرنوشت و بچه مهندس دو سریال بسیار پرطرفدار سال های اخیر است که هر دو به فصل سوم رسیدند و قرار است فصل های بعدی آنها هم ساخته شوند؛ برخی معتقد هستند این دو مجموعه شبیه به هم هستند و عده ای دیگر این نظر را قبول ندارد. از سویی برخی سریال بچه مهندس را پسندیده اند و بعضی ها نیز از سرنوشت را بهتر می دانند.

 

مهم ترین نکته که قبل از بررسی شباهت ها و تفاوت های این دو مجموعه باید به آن توجه داشت این است که اگرچه بچه مهندس زودتر پخش شد اما سازندگان از سرنوشت تاکید کرده اند بدون تماشای آن سریال کار خود را شروع کردند.

عکسی از سریال بچه مهندس

شباهت های بچه مهندس با از سرنوشت

جواد جوادی در سریال از سرنوشت کودک بی سرپرست بود درست مانند هاشم و سهراب اما این تنها وجه مشترک این دو نیست. در سریال بچه مهندس جوادی به یک نخبه علمی تبدیل شد و در از سرنوشت نیز هاشم و سهراب اگرچه نخبه علمی نشدند اما در کار خودشان بسیار پیشرفت کردند و در واقع می توان آنها را نیز در حوزه صنعت و کارآفرینی نخبه محسوب کرد.

 

در هر دو مجموعه ما شاهد بوده و هستیم که کودکان بی سرپرست که در پرورشگاه زندگی کرده اند چگونه توانستند بر مشکلات خود غلبه کنند و به موفقیت دست پیدا کنند.

 

از سویی در هر دو سریال عشق نقش پررنگی داشت. جواد جوادی از نوجوانی عاشق مژگان شد و می خواست با او ازدواج کند در سوی دیگر نیز هم هاشم و هم سهراب از نوجوانی عاشق شدند و همیشه این عشق بوده که بر بخشی از تصمیم های آنها برای زندگی شان تاثیر گذاشته است.

 

جواد جوادی و سهراب هر دو در دیدن مادران خود ناموفق هستند و وقتی آنها را می شناسند که آنها جان باخته اند. یکی کشته شده و دیگری به دلیل بیماری قلبی جان باخته است اما هر دو زن مدتی را در زندان سپری کرده بودند.

 

در مجموع می توان گفت مسیری که جواد جوادی و هاشم و سهراب در زندگی طی می کنند شبیه به هم است.

عکسی از سریال از سرنوشت

تفاوت های بچه مهندس و سریال از سرنوشت

این دو مجموعه تفاوت هایی هم دارند. از جمله این که تم رفاقت در سریال از سرنوشت بسیار پررنگ تر از سریال بچه مهندس است. جوادی هم دوستانی دارد و برایشان فداکاری می کند اما رفاقت هاشم و سهراب در سریال بچه مهندس دیده نمی شود.

 

در سریال بچه مهندس جواد جوادی همیشه انتخاب های درست داشته و رفتار بی محابا از او سر نزده است در حالی که هاشم با بلند پروازی هایش کار دست خودش و همه اطرافیانش داده است. در واقع شخصیت جوادی بسیار منطقی است در حالی که هم هاشم و هم سهراب احساسی تر تصمیم می گیرند و زندگی می کنند. همین رفتارهای منطقی جواد است که باعث می شود عشق قدیمی خود یعنی مژگان را رها کند و به خواستگاری مرضیه مقدم ، هم دانشگاهی اش، برود حال آن که سهراب با این که از آرزو خیانت دیده و عقل و منطق می گوید باید او را رها کند پای احساسات خود می ماند.

 

در سریال بچه مهندس بر تحصیل بسیار تاکید شده و دوران دانشگاه جواد دوران مهمی از زندگی اش است در حالی که هاشم اصلا دانشگاه نرفته و دوران دانشجویی سهراب نیز به تصویر کشیده نشده بلکه تاکید بیشتر بر کارآموزی و سپس کارآفرینی این دو است و در واقع شخصیت ها در این سریال دو راه متفاوت را برای رسیدن به موفقیت طی می کنند اتفاقی که در جامعه هم ممکن است رخ بدهد و بخری مسیر خود را از طریق دانشگاه طی کنند و عده ای نیز مستقیم وارد بازار کار شوند و مهارت هایشان را در آنجا تقویت کنند.

 

در هر صورت هر دو سریال بسیار پربیننده و جالب توجه است و هر دو مفاهیم مثبت و عمیقی را به تصویر می کشند. تشخیص این که کدام یک بیشتر مورد توجه بینندگان قرار گرفته کار دشواری است. فعلا باید منتظر فصل های بعدی ماند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
زهرا 1401/10/09
ازسرنوشت ازبچه مهندس کپی نشده داستانهای ازسرنوشت هم قوی ترازبچه مهندس بود ودرضمن بچه مهندس خیلی تلخ وزننده بود ولی ازسرنوشت تعادل داشت،سریال ازسرنوشت معظلات جامعه روخیلی عالی بتصویر کشید توفضای مجازی هم اکثراطرفدارازسرنوشت هستن نه بچه مهندس
ناشناس 1401/07/10
بچه مهندس خیلی بهتره و اموزنده هم هست . . داستان ازسرنوشت بعضی جاهاش از بچه مهندس کپی شده بود
السا 1401/02/15
از سرنوشت 👌👌👌👌
ناشناس 1400/09/21
از نظر من از سرنوشت بهتر و بالا تر از بچه مهندس هست و درسته یک شباهتی با هم دارن ولی از چند نظر تفاوت که تفاوت از سرنوشت بهترش کرده
.... 1400/06/31
سریال ازسرنوشت ازفصل اول قوی ترظاهرشد وفیلمنامه قصه قوی داشت وجذاب ودیدنی بود ولی بچه مهندس تو فصل۳ جذاب شد،سریال ازسرنوشت سریالی که به جوانها امیدواری وانگیزه میده وپرچالشه وداستانهای عمیق جامعه به معنای واقعی وخیلی دوست داشتنییییییی باپارتنرهای درجه یک آقای حیایی ودیباج
Zaha 1400/05/03
ولی با این حساب از سرنوشت سازنده اش قوی تر از سازندگان بچه مهندس است
اناشید 1400/03/05
سلام بنظرم این دوتا سریال روی هم کپی شده وکمی تغیر داده شده ولی در کل بچه مهندس کمی ضعیف تر از ازسرنوشت هست فیلمنامه وقصه ازسرنوشت خیلی قوی تر از بچه مهندس بود هردوتا عالییییییی بود ولی همه فیلم های ایرانی قصه اش برمیگرده به بچه حالا یه بچه گم شده یا بچه پیدا کردن یا بچه دار نمشن یا بچشون میمیره بچشون مفروشن
ناشناس 1400/01/25
فقط بچه مهندس و عشقه
ناشناس 1399/09/10
ولی در جواب الهام خانمبگم تا اون جایی که یادمه جوادم خودش اولش به مادرش گفت مادری که شونزده سال نبود همون بهتر که هیچ وقت نباشه میخوام بدونم پس خوب بود مرضیه هم برای این رفتاد جواد بامادرش پسش بزنه ؟در ضمن مژگان بد نبود فقط به خاطر سختیهایی که تو امریکا کشیده بود عصبی شده بود الانم که از شبکه تماشا نگاه کنید متوجه میشید که جواد تو بچگیش برای مژگان عزیز بوده که به خاطرش حاضره بره زیر زمین اما اسمی از اون نیاره
الهام 1399/09/10
در جواب دوست ناشناس باید بگم بله مقایسه ی رفتار مرضیه و مژگان با پدراشون منطقی نبود.مرضیه اونقدر خصوصیات بهتری نسبت به مژگان داشت که جواد میتونست اون خصوصیاتشون رو ملاک انتخاب قرار بده. در ضمن تا آخر عمر که نمیشه با احساس زندگی کرد.احساس یکی دو سال اول زندگی جواب میده بعدش به یه جاهایی میرسی که منطق حرف اول و آخر رو تو زندگی میزنه.جواد هیچ سنخیتی با مژگان نداشت عقل هم حکم میکنه در انتخاب شریک زندگی مهمترین و ابتدایی ترین مورد یعنی داشتن اعتقادات مشابه ملاک قرار بگیره.

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.