2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
مهراوه شریفی نیا؛ یک سلبریتی دور از هیاهو

مهراوه شریفی نیا؛ یک سلبریتی دور از هیاهو

مهراوه شریفی نیا چگونه توانست به بازیگری مطرح تبدیل شود و به شهرت برسد؟

دوات آنلاین -مهراوه شریفی نیا نیازی به معرفی ندارد. همه او و خانواده هنرمندش را می شناسیم اما مهراوه چگونه توانست به یک سلبریتی محبوب تبدیل شود؟ راز اصلی در بازی های خوب او و البته دور بودنش از هیاهوهای رایج است.

 

بازیگری مهراوه شریفی نیا در کودکی

فیلم دزد عروسک ها به کارگردانی محمدرضا هنرمند فیلمی مطرح در سینمای کودک بود که در سال 1368 تولید شد. مهراوه شریفی نیا آن زمان فقط ۷ سال داشت اما همراه مادرش آزیتا حاجیان در این فیلم بازی کرد. چنین شروعی شاید به خاطر زندگی مهراوه در خانواده ای بازیگر باشد اما قطعا ادامه راه به توانایی ها و هنر خودش مربوط است چون اگر غیر از این بود خیلی زود فراموش می شد یا خودش این کار را رها می کرد.

 

مهراوه بعد از دزد عروسک ها به مدت 10 سال در سینما ظاهر نشد البته در این مدت چند بار برای سریال های تلویزیونی جلوی دوربین رفت. بازی در سریال قافله عمر تولید سال 1371 اولین تجربه تلویزیونی او است.

 

بازی در نقش قطام

سریال بعدی که مهراوه شریفی نیا در آن بازی کرد سریال امام علی (ع) ساخته داود میرباقری است. او در این سریال نقش کودکی قطام را بازی کرد و جالب این که بزرگسالی قطام نیز برعهده ویشکا آسایش بود که آن زمان به عنوان چهره ای مطرح شناخته نمی شد. شاید همین نقش باعث شد به تدریج نام مهراوه سر زبان ها بیفتد. او در سال 74 در سریال شبحی در تاریکی به ایفای نقش پرداخت.

مهراوه شریفی نیا از آن دست سلبریتی ها است که بازیگری را از کودکی شروع کرد

همکاری با رخشان بنی اعتماد

بازی در فیلم مطرح زیر پوست شهر ساخته رخشان بنی اعتماد را باید اولین تجربه حرفه ای شریفی نیا در سینما دانست. او بعد از این فیلم یک بار دیگر با بنی اعتماد همکاری کرد و در فیلم قصه ها که در واقع سرنوشت شخصیت های فیلم های مختلف بنی اعتماد را روایت می کرد جلوی دوربین رفت. این اتفاق در سال 90 رخ داد اما مهراوه در فاصله این دو همکاری به بازیگری مطرح در سینما تبدیل شده و در فیلم های زیر بازی کرده بود:

 

۱۳۷۹    دختری به نام تندر ساخته حمیدرضا آشتیانی پور 

۱۳۷۹    به من نگاه کن ساخته شهرام اسدی

۱۳۸۷    کابوس ساخته سیروس مقدم

۱۳۸۷    اخراجی‌ها ۲ ساخته مسعود ده نمکی

۱۳۸۸    پشت در خبری نیست ساخته شبنم عرفی نژاد     

۱۳۸۹    یک سطر واقعیت ساخته علی وزیریان

۱۳۹۰    یک عاشقانه ساده ساخته سامان مقدم

مهراوه شریفی نیا یک سلبریتی آرام و به دور از هیاهو است

علاقه مهراوه شریفی نیا به موسیقی

مهراوه در حالی در مسیر بازیگری پیش می رفت که علاقه اش در ابتدا به موسیقی بود. او در دبیرستان در رشته ریاضی فیزیک درس خواند اما در دانشگاه در رشته کارگردانی قبول شد؛ رشته ای که ظاهرا چندان موردپسندش نبود چون آن را رها کرد تا به موسیقی بپردازد. او یک پیانیست ماهر است که در یکی دو گروه موسیقی کار کرده و به تدریس هم پرداخته اما موسیقی منبع درآمد او نبوده و شاید به همین دلیل بازیگری را جدی تر ادامه داده است.

 

موفقیت در تلویزیون

مهراوه شریفی نیا از جمله بازیگرانی است که در هر سه حوزه سینما، تلویزیون و نمایش خانگی موفق بوده است. او را آخرین بار در سریال بر سر دوراهی دیدیم که یک مجموعه نوروزی ساخته بهرنگ توفیقی بود اما او در فاصله سریال شبحی در تاریکی تا بر سر دوراهی در مجموعه های زیر بازی کرد:

۱۳۷۸    قصه‌های رودخانه سیاکیا ساخته کمال تبریزی    

۱۳۸۶    ساعت شنی ساخته بهرام بهرامیان

۱۳۸۷    روز حسرت ساخته سیروس مقدم

۱۳۸۸    آشپزباشی ساخته محمدرضا هنرمند

۱۳۹۱    خداحافظ بچه ساخته منوچهر هادی

۱۳۹۴    کیمیا ساخته جواد افشار

۱۳۹۴    معمای شاه ساخته محمدرضا ورزی

 

نکته جالب این که مهراوه در سریال آشپزباشی با خواهر خود ملیکا هم بازی بود و در سریال کیمیا با مادرش آزیتا حاجیان.

 

2 تجربه موفق در نمایش خانگی

فصل های اول و دوم سریال قلب یخی ساخته محمدحسین لطیفی تجربه موفق مهراوه شریفی نیا در شبکه نمایش خانگی بود و او نقش شیوا را در این مجموعه به زیبایی بازی کرد.

 

او سپس در سریال دل نقش رابی را برعهده گرفت که نقشی پیچیده و پرچالش بود.

 

مهراوه در تمام این سال ها در مسیر موفقیت پیش رفته و گام هایش را محکم و استوار برداشته و موفقیتش به خاطر توانایی های خودش است.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها
عرفان 1399/09/06
همه نقش هاش شبیه به همه از کیمیا تا رابی

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.