2020/11/25
۱۳۹۹ چهارشنبه ۵ آذر
برای چاق شدن چه چیزی بخوریم؛ روش هایی کاملا سالم

برای چاق شدن چه چیزی بخوریم؛ روش هایی کاملا سالم

اگر می خواهید بدون این که به سلامتی شما لطمه ای وارد شود چاق شوید از خوراکی هایی که در این مطلب معرفی شده است بهره ببرید.

دوات آنلاین -همان طور که بعضی ها در تلاش هستند لاغر شوند خیلی ها هم هستند که دوست دارند چاق شوند البته کار دسته دوم سخت تر است چون اضافه کردن وزن اگر به شیوه صحیح و اصولی نباشد سلامتی فرد را به خطر می اندازد.

 

ایرنا زندگی به نقل از هلث لاین نوشت: توصیه می‌شود که برنامه‌ی ورزشی مرتب روزانه داشته باشید. یک ساعت بعد از ورزش، بدن در سطح‌ بالای جذب مواد غذایی قرار دارد و می‌توانید از این فرصت طلایی برای اضافه وزن استفاده کنید؛ اما اگر در این ۱ ساعت مواد غذایی کافی نخورید ممکن است دچار کاهش وزن شوید.

تخم مرغ به چاق شدن شما کمک می کند

تخم‌ مرغ کامل میل کنید

شاید دیده باشید که ورزشکاران تنها سفیده تخم‌ مرغ را می‌خورند. زرده تخم ‌مرغ دارای کلسترول بالایی است که یک عدد آن در روز نقش خوبی در روند افزایش وزن خواهد داشت.

 

برای چاق شدن شیر بخورید

شیر منبعی غنی از کلسیم است که به تراکم استخوان‌های شما کمک بسیاری می‌کند. در ضمن شیر، چربی قابل توجهی هم دارد که موجب افزایش وزن می‌شود. روزانه ۱ الی ۲ لیوان شیر به همراه عسل و وانیل می‌تواند در اضافه وزن کمک بسیاری کند..

اگر می خواهید چاق بشوید برنج بخورید

برنج را به برنامه غذایی تان اضافه کنید

یکی از بیشترین مواد تشکیل دهنده برنج، نشاسته است که در بدن تبدیل به گلوکز می‌شود. سپس به صورت کربوهیدرات در اطراف شکم ذخیره شده و موجب چاقی می‌گردد.

موز از جمله میوه هایی است که به چاق شدن کمک می کند

موز شما را چاق می کند

یکی از میوه‌های پر کالری موز است که با مواد مغذی مورد نیاز موجب رشد ماهیچه و افزایش وزن می‌شود. شما مجاز هستید در روز تنها یک عدد موز مصرف کنید؛ زیرا با توجه به پتاسیم موجود در موز، مصرف بیشتر از یک عدد موز شما را عصبی و پرخاشگر می‌کند.

گوشت قرمز به اضافه شدن وزن شما کمک می کند

چاق شدن با گوشت قرمز

گوشت قرمز بیشتر از گوشت سفید موجب افزایش وزن می‌شود؛ اما به علت تولید اسید اوریک در بدن توصیه نمی‌شود. می‌توانید در هفته ۲ الی ۳ وعده خود را به گوشت قرمز اختصاص دهید.

 

کره بادام ‌زمینی کمک می کند چاق شوید

این کره بیشتر به ورزشکاران توصیه می‌شود؛ زیرا به علت دارا بودن چربی بالا، انرژی بیشتری برای ادامه ورزش به آنها می‌دهد. همچنین موجب اضافه وزن در افرادی که ورزش نمی‌کنند، می‌گردد.

 

میوه‌های خشک مصرف کنید

میوه‌های خشک شده قند بیشتری دارند و موجب افزایش وزن می‌شوند.

برای چاق شدن سیب زمینی مصرف کنید

سیب ‌زمینی به شما کمک می کند

سیب‌زمینی به علت دارا بودن مقادیر بالای نشاسته می‌تواند در افزایش وزن کمک بسیاری کند. سه روز در هفته، ۲ سیب زمینی سایز کوچک بعد از ورزش توصیه می‌شود.

 

دو خوراکی دیگر برای چاق شدن

کاکائو تلخ و ماهی‌های روغنی مانند سالامون نیز برای افزایش وزن سالم موثر هستند.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.