2024/05/03
۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
آزمون و خطای تحصیلات زودهنگام در مکزیک

آزمون و خطای تحصیلات زودهنگام در مکزیک

در کشور مکزیک 21 درصد کودکان قبل از رسیدن به 14 سالگی تحصیلاتشان را رها می‌کنند. به گفته سازمان‌ همکاری‌های اقتصادی و توسعه، مکزیک سومین کشور عضو این سازمان است که در آن جوانان از داشتن تحصیل یا کار مناسب محروم هستند.

دوات آنلایندر کشور مکزیک 21 درصد کودکان قبل از رسیدن به 14 سالگی تحصیلاتشان را رها می‌کنند. به گفته سازمان‌ همکاری‌های اقتصادی و توسعه، مکزیک سومین کشور عضو این سازمان است که در آن جوانان از داشتن تحصیل یا کار مناسب محروم هستند.

از هر 100 دانش‌آموز مکزیکی که برای مدرسه ابتدایی ثبت نام می‌کنند به طور میانگین 8 نفر آنها در کلاس‌های درس حاضر نمی‌شوند. در مدارس راهنمایی نیز از هر 100 دانش‌اموز تنها 50 نفر آنها دوره‌هایشان را تمام می‌کنند . در همین تناسب از هر 100 دانش‌اموز دبیرستانی تنها 20 نفر در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند و در نهایت تنها دو نفر آنها می‌توانند فارغ‌التحصیل شوند.

به گزارش رویترز، در چنین شرایطی والدینی که نگران تحصیلات فرزندانشان هستند سعی می‌کنند با استفاده از آموزش‌های جایگزین کاستی های آموزش و پرورش در مکزیک را جبران کنند. کالج واله‌دفیلادفیا، مدرسه‌ای است برای کودکان سه سال به بالا که در آن کودکان توانایی خواندن؛ نوشتن و نواختن ویولون با استفاده از متد سوزوکی را می‌آموزند.

الیسا گوئرا بنیان‌گذار این مدرسه درباره برنامه‌هایش برای کودکان گفت:«وقتی که زمان رفتن بچه‌هایم به پیش‌دبستانی فرا رسید اصلا خوشحال نبودم. مدارس شهر ما به اندازه کافی برای بچه‌ها جذاب نبودند. من می‌دانستم که این مدارس شوق پسرم برای یادگیری را از بین می برد و او از رفتن به آنجا خسته می‌شود. پس تصمیم گرفتم خودم دست به کار شوم.»

در حال حاضر مدرسه او 174 دانش‌آموز در رده‌های سنی 2 سال تا 14 سال دارد.  شواهد بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهد شروع آموزش از دوران پیش از ورود به مدرسه اثرات زیادی بر نحوه یادگیری کودکان می‌گذارد. بر اساس اعلام برنامه‌های یونیسف این شیوه یکی از پرهزینه‌ترین سرمایه‌گذاری در بخش انسانی کشورها است که اثرات بلند مدت اما تضمینی برای به دست آوردن توسعه پایدار دارد.

گوئرا در این مدرسه با استفاده از کمک‌های برنامه «پراسپرا» متدهای آموزشی‌اش را همپای استاندارهای بین‌المللی پیش می برد. برنامه پراسپرا یک پروژه ملی است که وظیفه اصلی‌اش حمایت و پوشش کودکان هفت میلیون خانواده فقیری است که در این مکزیک زندگی می‌کنند. بر اساس برنامه های پراسپرا خانواده های فقیر تنها در صورت فرستادن کوکانشان به مدرسه و اطمینان از با سواد شدن و گذراندن دوره‌های تحصیلی می‌توانند از کمک‌های نقدی و غیرنقدی در مکزیک استفاده کنند. اکثر این کودکان به کتاب و دفتر دسترسی ندارند و والدین‌شان نیز اکثرا بی‌سواد هستند و به مدرسه نرفته‌اند. به همین خاطر مدرسه گوئرا به این والدین کمک می‌کند تا از پایان تحصیلات فرزندانشان اطمینان حاصل کنند.  

 الیسا گوئرا به دلیل تلاشی که در این سالها برای آموزش کودکان زیر هفت سال صرف کرده‌است توانست در سال 2015 جایزه و عنوان بهترین معلم در سراسر آمریکای لاتین را به دست بیاورد.

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.