2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
جدال پارکومتر و پارکبان

جدال پارکومتر و پارکبان

در این چند روز موضوع، جدی‌تر از قبل شده و شهرداری هم 10 سال پس از آغاز فعالیت پارکبان‌ها پذیرفته که دیگر پارکومتر باید جای پارکبان‌ها را بگیرد. رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس نیز با تاکید بر لزوم نصب پارکومترهای هوشمند در معابر پایتخت، گفت: این دستکاه می تواند جایگزینی برای فعالیت پارکبان‌ها باشد.

دوات آنلایناول پلیس راهور اعلام کرد که فعالیت پارکبان‌ها و دریافت پول از شهروندان غیرقانونی است، بعد هم شهرداری با وجود مخالفت اولیه، اعلام کرد که شهروندان به پارکبان‌ها پول نقد ندهند و به نوعی حرف پلیس را پذیرفت.

حدود 50 هزار پارکبان در سطح شهر فعالیت می‌کنند؛ فعالیتی که حالا هم پلیس هم شهرداری و هم شورای شهر غیرقانونی می‌دانند. همین موضوع هم در کنار درآمدی که شرکت پارکبان از قبل فعالیت پارکبان‌ها به دست می‌آورد، باعث شده در این سال‌ها پارکومتر نتواند جای پارکبان را بگیرد. البته دریافت وجوه متفاوت از راننده‌ها هم باعث شده خیلی‌ها موافق جایگزینی پارکومتر باشند.

اما در این چند روز موضوع، جدی‌تر از قبل شده و شهرداری هم 10 سال پس از آغاز فعالیت پارکبان‌ها پذیرفته که دیگر پارکومتر باید جای پارکبان‌ها را بگیرد. رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس نیز با تاکید بر لزوم نصب پارکومترهای هوشمند در معابر پایتخت، گفت: این دستکاه می تواند جایگزینی برای فعالیت پارکبان‌ها باشد.

مهرداد بائوج لاهوتی درباره غیرقانونی بودن پارکبان ها، افزود: در شرایطی که شهرداری و راهور اعلام می کند که فعالیت پارکبان ها غیرقانونی است لازم است هر دومجموعه وارد عمل شده تا این افراد از سطح شهر جمع‌آوری شوند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: واقعیت آن است که فعالیت پارکبان ها از سوی شهرداری سامان دهی می شود لذا اگر فعالیت آنها غیرقانونی است شهرداری موظف به جمع آوری آنها است.

او به خانه ملت گفت: عدم جمع آوری پارکبان ها در شرایطی که شهرداری و راهور اعلام می کند که فعالیت آنها غیرقانونی است، سبب می شود تا مبالغی تحت عناوین مختلف برای پارک خودرو در برخی معابر از مردم اخذ شود.

او یادآور شد: از سوی دیگر گاهی مشاهده می‌شود که برخی سودجویان بدون داشتن لباس پارکبانی اقدام به اخذ وجوه از مردم می کنند که باید این افراد نیز از سطح شهر جمع‌آوری شوند.

رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی، گفت: نصب پارکومترهای هوشمند بهترین روش برای جلوگیری از سودجویی افراد است که شهرداری می تواند با استفاده از این دستگاه کنترل دقیق‌تری نیز بر ترافیک شهری و پارک خودروها در معابر پایتخت داشته باشد.  

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.