2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
معضل مدارس هیات امنایی و کلاس‌های تقویتی

معضل مدارس هیات امنایی و کلاس‌های تقویتی

بیشتر کشورها به این نتیجه رسیده‌اند که بعد از 9 ماه یادگیری باید دوره‌ای برای رسوب یادگیری درنظر گرفته شود تا آنچه افراد آموخته‌اند در ذهن تثبیت شود. از این رو اگر در تابستان همان مباحث سال تحصیلی تکرار شود، اجازه تثبیت مطالب قبلی را گرفته‌ایم

دوات آنلاینمدارس هیات امنایی باید خودشان مخارجشان را تامین کنند. برخی از این مدارس به طور غیرقانونی و با اشکال مختلف از خانواده دانش‌آموزان پول دریافت می‌کنند که البته آموزش و پرورش تاکید کرده با این مدارس برخورد می‌کند.

اما برگزاری کلاس‌های تقویتی در طول سال تحصیلی و همچنین در تعطیلات تابستان، یکی از راه‌های کسب درآمد برای مدارس هیات امنایی است.

بیشتر دانش‌آموزان با توجه به شیوه‌ای که در تدریس کتاب‌ها در این مدارس به کا رگرفته می‌شود، مجبور به ثبت نام در حداقل یکی از کلاس‌های تقویتی هستند.

اما این شرایط گریزناپذیر در مدارس هیات امنایی در حالی‌است که معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش معتقد است: بیشتر کشورها به این نتیجه رسیده‌اند که بعد از 9 ماه یادگیری باید دوره‌ای برای رسوب یادگیری درنظر گرفته شود تا آنچه افراد آموخته‌اند در ذهن تثبیت شود. از این رو اگر در تابستان همان مباحث سال تحصیلی تکرار شود، اجازه تثبیت مطالب قبلی را گرفته‌ایم و ذهن آرام نمی‌شود تا دانش آموز سال بعد را با آرامش و آمادگی شروع کند.

مهدی فیض با اشاره به اینکه برخی خانواده‌ها فرزندان خود را در کلاس‌های تقویتی ثبت نام می‌کنند، گفت: این امر تربیت نامتوازنی را رقم می‌زند که آثار و پیامدهای آن در آینده مشخص می‌شود. مهارت‌ها و برنامه‌های هنری، مهارت‌های خوداشتغالی، ورزش  و فعالیت‌هایی که جنبه اجتماعی دارند و تعاملات اجتماعی را تقویت می کنند، برای تابستان مناسب هستند. اینها همه بخشی از تربیت متوازن و فرصت مغتنمی برای یادگیری است.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.