2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
درخواست نظرسنجی از  پرستاران درباره وضعیتشان
واکنش دبیر نظام‌پرستاری تهران به خبر عملی شدن تمام وعده‌های وزارت بهداشت درمورد پرستاران:

درخواست نظرسنجی از پرستاران درباره وضعیتشان

در زمینه مسائل پرستاری، هر نهادی که قابل قبول وزارت بهداشت است از پرستاران کشور نظرسنجی کند تا خود پرستاران درباره شرایطشان نظر بدهند و بقیه قضاوت کنند.

دوات آنلاینمحمد میرزابیگی، معاون پرستاری وزارت بهداشت می‌گوید وزارت بهداشت به تمام قول‌های خود در حوزه پرستاری عمل کرده و مسئله‌ای باقی نمانده، اما یکی از مطالبات اصلی پرستاران که تعرفه‌هاگذاری خدمات پرستاری بوده، هنوز اجرایی نشده و پرستاران اجرا نشدن این قانون را که سال 86 به تصویب مجلس رسید، پایه بی‌عدالتی در سیستم درمانی کشور می‌دانند.

یحیی عبدالهی، دبیر سازمان نظام پرستاری شهر تهران، با اشاره به تصویب طرح تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در سال 1386 و اجرایی نشدن آن تاکنون، به دوات گفت: ردیف تعرفه فقط برای پزشکان ثبت شده، بدین صورت که بعضی کارها در CCU و یا اتاق عمل توسط پرستار انجام می‌شود ولی هزینه از بیمار به اسم پزشک دریافت می‌شود، در حالی که اگر طرح تعرفه‌گذاری پرستاری اجرایی می‌شد هم به نفع بیمار و هم به نفع پرستار بود.

او با تاکید بر اجرای بهره‌وری و خدمات بالینی، افزود: این طرح در بعضی بیمارستان‌های دولتی اجرا شده ولی کامل اجرایی نشده است و سومین خواست جامعه پرستاری بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور است که بیمارستا‌ن‌ها قبول نمی‌کنند پرستار را زودتر بازنشسته کنند.

عبدالهی با تاکید بر مثبت بودن طرح تحول نظام سلامت که اجرایی شد، اضافه کرد: این طرح ایراداتی هم دارد برای مثال پول را به بخش درمان تزریق کرده درصورتی که باید هزینه زیرساخت‌ها بشود و از سوی دیگر هزینه زیادی را به بیمه‌ها تحمیل کرد، البته وقتی قانون‌گذاری، اجرا و نظارت به عهده یک بخش باشد روند اشتباهی است که در وزارت بهداشت دنبال می‌شود.

دبیر نظام پرستاری با بیان این عقیده که وزارتخانه همیشه برای حل مشکلات سراغ سریع‌ترین و بدترین راه‌حل می‌رود، اظهار کرد: وزارت بهداشت از سال 94 نیز به بهانه کمبود پرستار طرح تربیت پرستار را کلید زد که راه‌حلی کارشناسی نشده است، به این علت که ما در تهران کمبود پرستار داریم، ولی در کل کشور پرستار فارغ‌التحصیل بیکار بسیار زیاد است، ولی این نیروها به دلیل هزینه بالای زندگی و حقوق پایین نمی‌توانند به تهران بیایند و وزارتخانه به جای ایجاد پانسیون در تهران برای پرستاران با طرح تربیت پرستار بزرگترین لطمه را به جامعه پرستاری می‌زند.

عبدالهی از میرزابیگی، معاون پرستاری وزارت بهداشت، خواست تا در زمینه مسائل پرستاری، هر نهادی که قابل قبول وزارت بهداشت است از پرستاران کشور نظرسنجی کند تا خود پرستاران درباره شرایطشان نظر بدهند و بقیه قضاوت کنند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.