2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
۹۰۰ اصله درخت خیابان ولی‌عصر چرا خشک شد؟
محمدرضا نجفی،عضو مجمع نمایندگان استان تهران خواستار علتیابی شد

۹۰۰ اصله درخت خیابان ولی‌عصر چرا خشک شد؟

اگر متولیان در این رابطه مسولیت‌شناس باشند و کارشناسانه و مسئولانه در صیانت از درختان ولیعصر گام بردارند با خشکی و تخریب فضای سبز و درختان پایتخت مواجه نخواهیم شد

دوات آنلاین-چنارهای خیابان ولیعصر مدتها است که حال خوبی ندارند. به این درختان که بخشی از هویت طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه محسوب می‌شوند به چشم مزاحم نگاه می‌شود و گاه قطع و گاه خشک می‌شوند. یک عضو مجمع نمایندگان استان تهران با انتقاد از خشکی ۹۰۰ اصله درخت در خیابان ولی عصر تهران، گفت: چنارهای ولی عصر هویت و سرمایه‌های ملی و اجتماعی پایتخت و کشور محسوب شده و باید از آنها حفاظت کرد.

خلاصه‌ای از اظهارات محمدرضا نجفی را به نقل از  خانه‌ملت بخوانید:

  • در حالی که در پایتخت با معضل دائمی آلودگی هوا روبرو هستیم نباید با رویکردی منفعلانه موجب شد درختان و باغات تخریب و خشک شوند.
  • درختان و فضای سبز پایتخت نسل های گذشته را به آینده پیوند می زند و توسعه فضای سبز و جلوگیری از خشکی درختان گامی موثر برای حل مشکل آلودگی هوای تهران است.
  •   متولیان باید به دنبال راهکارهای موثری برای حفاظت و صیانت از فضای سبز و درختان باشند و علل خشکی درختان ولی عصر را شناسایی و برای مقابله با آنها راهکارهای پیشگیرانه مناسبی را اتخاذ کنند.
  • درختان خیابان ولی عصر هویت و سرمایه های ملی و اجتماعی پایتخت و کشور محسوب می‌شوند و باید از خشکی آنها جلوگیری کرد.
  •  حفظ و نگهداشت و همچنین توسعه و گسترش فضای سبز پایتخت امری بسیار ضروری بوده و باید این امر در جامعه نهادینه شود.
  • برای مبارزه با عوامل خشکی درختان ولی عصر ( عج ) باید در زمان مناسب و به موقع گام برداشت به طور قطع اگر متولیان در این رابطه مسولیت‌شناس باشند و کارشناسانه و مسئولانه در صیانت از درختان ولیعصر گام بردارند با خشکی و تخریب فضای سبز و درختان پایتخت مواجه نخواهیم شد.
  • برای بهبود وضعیت درختان ولیعصر ( عج ) لازم است عوامل انسانی دخیل در خشکی آنها را از نظر زیرساختی رفع و اصلاح و همچنین عوامل طبیعی مانند آفت ها را با روش های متناسب و به هنگام کنترل و رفع کرد؛ در این رابطه نیاز است شهرداری به صورت جدی در جهت احیای درختان چنار پایتخت گام جدی بردارد زیرا درختان ریه های تنفسی تهران محسوب شده و با تخریب و خشکی آنها حیات شهروندان به خطر می افتد.
  • علل خشکی درختان ولیعصر تهران باید به موقع آسیب شناسی شود تا آسیبی به سرمایه های نمادین و سرمایه هایی که موجبات بهبود وضعیت هوا و سلامت شهروندان را تامین می کنند وارد نشود.
  •  چنانچه به این موضوع در زمان مناسب رسیدگی نشود متولیان در این رابطه قصور کرده و باید پاسخگو باشند.
12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.