2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
تعیین چارچوب برای برنامه‌های نامزدهای شهرداری تهران
منتخب شورای شهر پنجم تهران در گفت‌و‌گو با دوات تشریح کرد:

تعیین چارچوب برای برنامه‌های نامزدهای شهرداری تهران

ارائه دیدگاه در مورد شاخص‌ها و نحوه تعیین مدیران ارشد اجرایی شامل معاونان، روئسای سازمان‌ها، شرکت‌ها، موسسات، شهرداری مناطق و ذی‌حسابان و ارایه دیدگاه درباره نقش زنان و جوانان در مدیریت شهری، ارائه دیدگاه در مورد رابطه شهردار با شورای اسلامی شهر تهران، دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه، سیستم مالی و اقتصادی مدیریت شهر تهران و ارایه برنامه درباره کسب درآمدهای پایدار، بخشی از چارچوب مشخص‌شده برای ارائه برنامه ازسوی نامزدهای شهرداری تهران است.

دوات آنلاینمنتخبان شورای شهر پنجم تهران چارچوب مشخصی برای ارائه برنامه‌های نامزدهای پست شهرداری تهران تعیین کرده‌اند که یکی از بندهای این چارچوب، ارائه دیدگاه در مورد شاخص‌ها و نحوه تعیین مدیران ارشد اجرایی شامل معاونان، روئسای سازمان‌ها، شرکت‌ها، موسسات، شهرداری مناطق و ذی‌حسابان است. 

نامزدهای تصدی شهرداری تهران تا چهاردهم مرداد فرصت دارند برنامه مکتوب خود برای اداره شهر را به منتخبان شورای شهر پنجم تهران، ری و تجریش ارائه دهند.  

آنها در شیوه تدوین، نحوه جمع‌‌بندی و اطلاعات پایه‌ای برنامه مکتوب آزاد هستند، اما برای ایجاد وحدت رویه در برنامه‌های اعلامی در صحن شورای اسلامی شهر‌‌ که مدت زمان ارایه آن برای هر یک از نامزدها 120 دقیقه خواهد بود، چارچوب و سرفصل‌های مشخصی ازسوی اعضای شورا تدوین شده است.  

حجت نظری، عضو هیات رئیسه موقت شورای شهر پنجم تهران درباره این چارچوب‌ها به دوات گفت: سرفصل‌های ارائه برنامه نامزدهای شهرداری، برای منسجم بودن برنامه‌های ارائه‌شده در صحن شورا، در 13 بند تدوین شده است.  

او افزود: طرح نگرش کلی به شهر و نظام مدیریت شهری، طرح دیدگاه کلی درباره اسناد بالادست موجود در مدیریت شهری، ارائه دیدگاه در مورد شاخص‌ها و نحوه تعیین مدیران ارشد اجرایی شامل معاونان، روئسای سازمان‌ها، شرکت‌ها، موسسات، شهرداری مناطق و ذی‌حسابان و ارایه دیدگاه درباره نقش زنان و جوانان در مدیریت شهری، ارائه دیدگاه در مورد رابطه شهردار  با شورای اسلامی شهر تهران، دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه، سیستم مالی و اقتصادی مدیریت شهر تهران و ارایه برنامه درباره کسب درآمدهای پایدار، بخشی از چارچوب مشخص‌شده برای ارائه برنامه ازسوی نامزدهای شهرداری تهران است.  

نظری توضیح داد: همچنین ارائه برنامه و دیدگاه درباره نحوه مواجهه با چالش‌های ساختار شهرسازی در شهر تهران، چالش‌های محیط زیستی، سلامت و خدمات شهری تهران، حمل‌و‌نقل با محوریت حمل و نقل عمومی، وضعیت نیروی انسانی در شهرداری، چالش‌های ایمنی و مدیریت بحران، چالش‌های فرهنگی و اجتماعی شهر تهران، شفافیت و نحوه نظارت‌پذیری شهرداری، شهرداری‌های مناطق و موسسات و شرکت‌های وابسته و همینطور مشارکت‌پذیری و نحوه تعامل با سمن‌ها و شورایاری‌ها، محورهایی است که نامزدهای تصدی پست شهرداری باید به آنها بپردازند. 

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.