2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
توجه به حضور زنان و جوانان از اولویتهای شهردار آینده

توجه به حضور زنان و جوانان از اولویتهای شهردار آینده

یادداشت حجت نظری، عضو منتخب شورای شهر پنجم تهران، ری و تجریش را درباره ویژگی‌های شهردار آینده بخوانید:

دوات آنلاین-شهردار آینده با چند چالش مواجه است که این چالش‌ها را باید دغدغه خود قرار دهد و برای آن برنامه داشته باشد. یکی از این چالش‌ها بدهی‌هایی است که شهرداری تهران دارد و رقم‌های مختلفی بیان می‌شود.

هنوز ما نتوانستیم به رقم دقیقی از بدهی‌های شهرداری تهران برسیم. در‌ حال‌ حاضر کمترین میزان از رقم بدهی‌های شهرداری تهران بیشتر از بودجه یک سال این شهرداری است؛ یعنی اگر شهرداری تهران در یک سال هیچ هزینه‌ای نکند، حقوق و مزایا ندهد، تمام پروژه‌های عمرانی و فرهنگی را تعطیل کند و درواقع هیچ کاری نکند، کل بدهی‌های شهرداری تهران را نمی‌تواند بپردازد؛ ازاین‌رو این مسئله چالش بسیار جدیِ شهردار آینده تهران است. چالش جدی دیگر بحث ترافیک و بالطبع بحث آلودگی هوای تهران است که شهروندان بسیار از آن رنج می‌برند و هر دو آنها با سلامت جسم و جان جامعه در ارتباط است. شهردار آینده باید برنامه ویژه‌ای برای این دو موضوع داشته باشد. یکی از برنامه‌هایی که شهردار بعدی تهران باید به آن بپردازد، این است که تهران را به یک شهر انسان‌محور تبدیل کند. معضل دیگری که شاید به بخشی از جریان اصلاحات که موتور محرکه آن است، مربوط می‌شود این است که جوانان اصلاح‌طلب عملا سال‌ها و بیش از یک دهه است از چرخه مدیریت کشور دور مانده‌اند. شهردار تهران باید به‌طور ویژه به پتانسیل‌های مدیریتی جوانان و این جریان توجه داشته باشد. البته در کنار آن به پتانسیل‌های زنان نیز توجه شود.

جوانگرایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌‌های زنان باید یکی از برنامه‌های شهردار آینده تهران باشد تا بتوانیم مدیران جوان‌تر، پویاتر و در کنار آنها نیمی از جامعه را که زنان باشند، در مدیریت شهری تهران داشته باشیم. مسائل دیگری ازجمله توسعه حمل‌و‌نقل عمومی و مسئله ترافیک وجود دارد که باید به‌طور جدی به آن توجه شود. بحث نیروی انسانی نیز بسیار مهم است. در‌حال‌حاضر شهرداری تهران با تورمی از نیروی انسانی مواجه است که نیاز به ساماندهی دارد. بخشی از نیروها شاید خیلی کارآمد نباشند و به بهانه‌های مختلف جذب شده‌اند. البته طبیعتا ما نمی‌توانیم برخورد قهری با نیروی‌های انسانی داشته باشیم؛ اما به‌هر‌حال شهردار آینده تهران باید این موضوع را ساماندهی کند.در‌حال‌حاضر بودجه جاری شهرداری تهران در ماه بیشتر از سهمی است که شهرداری برای تمام فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی در نظر می‌گیرد. این هزینه‌ها باید کاهش یابد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.