2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
حرکت با ویلچر، حرکت عابر پیاده است
در کمیسیون اجتماعی دولت تصویب شد:

حرکت با ویلچر، حرکت عابر پیاده است

مصوبه‌ای در کمیسیون اجتماعی دولت گرفتیم تحت این عنوان که «حرکت با ویلچر حرکت عابر پیاده است». قبلا حرکت با ویلچر، حرکت با خودرو تلقی می شد. تا دو سه هفته دیگر مصوبه آن را از هیأت دولت هم می گیریم.

دوات آنلاینشهرها برای تردد معلولان و کسانی که با ویلچر در شهر حرکت می‌کنند، آماده نیستند. خیابان‌ها طوری طراحی شده که معلولان برای تردد، حتما نیاز به کمک افراد دیگر دارند و بهسازی معابر برای حرکت معلولان، در هیچ شهری اجرایی نشده است. 

حالا وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مصوبه‌ای تحت این عنوان که «حرکت با ویلچر حرکت عابر پیاده است» در کمیسیون اجتماعی دولت گرفتیم، گفت: قبلا حرکت با ویلچر، حرکت با خودرو تلقی می‌شد. طی دو سه هفته آینده مصوبه آن را از هیات دولت هم می‌گیریم.

علی ربیعی در نشست معلولان منتخب پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهرو روستا که در سازمان بهزیستی برگزار شد، اظهار کرد: اینکه 174 تن از معلولان کشور  بدون هیچ نوع برنامه‌ریزی و پیش بینی در رقابت شوراهای شهرو روستا پیروز می‌شوند و به شوراها راه پیدا می‌کنند یک اتفاق و یک فصل جدید است.

او تاکید کرد: باید یک گفت وگوی اجتماعی درونی را برای بهبود وضعیت این گروههای خاص شکل بگیرد. معتقدم با سیاست گذاری می توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اقدامات انجام شده برای مناسب سازی حرکت معلولان و سالمندان گفت: مصوبه‌ای در کمیسیون اجتماعی دولت گرفتیم تحت این عنوان که «حرکت با ویلچر حرکت عابر پیاده است». قبلا حرکت با ویلچر، حرکت با خودرو تلقی می شد. تا دو سه هفته دیگر مصوبه آن را از هیأت دولت هم می گیریم.

ربیعی افزود: برای بردن آموزش به خانه ها و عادی‌سازی حضور کودکان و افراد معلول در جامعه باید فرهنگسازی شود. در زمینه  سیاست‌های اشتغال هم یکی از اولویت‌ها گروه هدف بهزیستی و کمیته امداد هستند، به‌ویژه در اشتغال روستایی، اولویت مددجویان بهزیستی و کمیته امداد را در نظر گرفته‌ایم.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.