2024/04/16
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
نگذاریم باغ‌ها به برج تبدیل شوند
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد

نگذاریم باغ‌ها به برج تبدیل شوند

توسعه کمربند سبز برای پایتخت امری بسیار حیاتی است. مردم پایتخت بخش عمده‌ای از سال را با آلودگی هوا دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند از این رو بهبود وضعیت هوای پایتخت نیازمند توجه به توسعه فضای سبز است

دوات آنلاین-این روزها از هر باغی برج روییده است؛ برج‌هایی بلند که راه را بر نگاه و هوا می‌بندند. یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس معتقد است توسعه کمربند سبز تهران مانعی جدی در تغییر و رشد کاربری و تراکم فروشی است. علی اکبری گفت: باید از تبدیل باغات تهران به برج‌های بلند جلوگیری شود.

خلاصه‌ای از گفته‌‌های این نماینده مجلس را به نقل از خانه ملت بخوانید:

  • تکلیف لایحه کمربند سبز تهران معلوم نیست. تصویب این لایحه در مقابله با تصرفات غیرقانونی و تلطیف هوای آلوده پایتخت بسیار موثر است. متاسفانه طی دهه های اخیر با رشد افقی پایتخت و تراکم فروشی و تبدیل باغات و فضای سبز به ساختمان سازی مواجه هستیم این در حالی است که طبق اظهارات یکی از اعضای شورای شهر تهران لایحه کمربند سبز به مدت دو دهه است در دستور کار قرار داشته و هنوز تصویب نشده است.
  • توسعه کمربند سبز برای پایتخت امری بسیار حیاتی است. مردم پایتخت بخش عمده‌ای از سال را با آلودگی هوا دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند از این رو بهبود وضعیت هوای پایتخت نیازمند توجه به توسعه فضای سبز است.
  • توسعه کمربند سبز تهران مانعی جدی در تغییر و رشد کاربری، تراکم فروشی و زمین خواری است. برای آنکه بخشی از ساخت و سازهای غیرضرور به تهران الحاق شود ارزش افزوده را افزایش داده اند و زیاده خواهی هایی در این رابطه انجام می شود بنابراین توسعه کمربند سبز می تواند مانعی جدی در گسترش بی رویه شهر می شود. 
  • قطع درختان درکه و همچنین غرب تهران محل انتقاد است. متاسفانه بخش زیادی از باغات و درختان قطع شده و تبدیل به برج شده و بخشی از آنها نیز در معرض خشکی هستند این در حالی است که بلندمرتبه سازی و  ساخت و سازهای بی رویه در غرب پایتخت ریه تنفسی پایتخت را مسدود کرده و این موضوع یکی از گرفتاری و معضلات فعلی این کلانشهر محسوب می شود.
  • حفظ و صیانت از باغات و فضای سبز پایتخت ضرورت دارد. باید به صورت جدی از تبدیل باغات و فضای سبز به ساختمان و برج های بلند به بهانه توسعه شهری جلوگیری کرد زیرا باغات و فضای سبز به عنوان ریه های تنفسی نقش قابل توجهی در تلطیف هوا و تصفیه آلودگی و کاهش ریزگردها دارند.
12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.