2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
چرا ورزشگاه امام رضا (ع) از مردم مشهد دریغ می‌شود؟
مالک باشگاه سیاه‌جامگان:

چرا ورزشگاه امام رضا (ع) از مردم مشهد دریغ می‌شود؟

اگر ورزشگاه امام رضا (ع) آماده نبود چرا افتتاح شد؟ اگر مکان مناسبی انتخاب نشده‌ بود چرا اصلا ساخته‌شد؟ برایم عجیب و غیرقابل هضم است، آستان قدسی که برای تمام کارها و پروژه‌هایش تحقیقات و مطالعات کاملی انجام می‌دهد، چطور ممکن است در این خصوص مطالعه لازم را برای آینده انجام نداده‌باشد؟

دوات آنلاین-مالک باشگاه سیاه‌جامگان گفت: سیاه‌جامگان متعلق به مردم مشهد است و اگر قرار بود در استانی دیگر به میدان برویم نیازی به تیم‌داری من نبود.

محمدرضا عباسی درباره عدم برگزاری مسابقات خانگی تیم‌های مشهدی در ورزشگاه امام رضا (ع) اظهار کرد: متاسفم که شاهد چنین تصمیم‌گیری‌‎هایی هستیم. واقعیت مطلب این است که مدیران و مسئولان شهری چون زحمتی برای تیم‌های مشهدی نکشیده‌اند، قدر این تیم‌ها و این سرمایه عظیمی که در مشهد است را نمی‌دانند. بسیاری از استان‌ها و شهرهای کشور، آرزوی داشتن یک نماینده در لیگ برتر را دارند اما می‌بینیم که در مشهد از همه غریب‌تر هستیم.

وی تاکید کرد: اگر ورزشگاه امام رضا (ع) آماده نبود چرا افتتاح شد؟ اگر مکان مناسبی انتخاب نشده‌ بود چرا اصلا ساخته‌شد؟ برایم عجیب و غیرقابل هضم است، آستان قدسی که برای تمام کارها و پروژه‌هایش تحقیقات و مطالعات کاملی انجام می‌دهد، چطور ممکن است در این خصوص مطالعه لازم را برای آینده انجام نداده‌باشد؟ اگر نمی‌شد فوتبالی در این ورزشگاه برگزار کرد برای چه ساخته‌شد؟ اگر صرفا برای دوومیدانی این ورزشگاه ساخته‌شده چرا این همه خرج شد و این همه تجهیزات برای ورزشگاه در نظر گرفته‌ شد؟

مالک باشگاه سیاه‌جامگان افزود: این عدم صدور مجوز برای برگزاری بازی‌ها در ورزشگاه امام رضا (ع)، توهین به شعور مردم مشهد است! مگر مشهدی‌ها چه مشکلی دارند که نتوان با حضور آنها در این ورزشگاه دیداری را برگزار کرد؟ مشهدی‌ها که در تمامی صحنه‌ها بهترین امتحان را پس داده‌اند، مگر در حرم هر ماه شاهد بزرگ‌ترین اجتماع انسانی نیستیم؟ شب‌‎های قدر مشکلی پیش آمد؟ مگر مردمی که برای تماشای دیدار تیم‌های مشهدی به ورزشگاه می‌آیند به جز افرادی هستند که عاشق امام رضا (ع) هستند؟

عباسی تصریح کرد: با وجود ورزشگاه تازه‌ تاسیس امام رضا (ع) منطقی است که ورزشگاه ثامن میزبان دیدار سیاه‌جامگان و ذوب‌آهن باشد؟ ساعت ۹ شب تازه این دیدار قرار است آغاز شود و ساعت ۱۱ شب به پایان می‌رسد. در بیابان ساعت ۱۱ شب اگر بچه خودم می‌خواست به ورزشگاه برود اجازه نمی‌دادم. از وقتی این خبر رسانه‌ای شده، مردم هر لحظه پیام می‌فرستند و تماس می‌گیرند و از این بابت گلایه دارند. شخصی پیام گذاشته‌ بود که ساعت ۱۱ شب در آن بیابان حیوانات حمله خواهندکرد! مگر می‌شود در آن ساعت مردم تازه بخواهند به خانه بازگردند؟ 

وی افزود: یکی از کارهای خوب آستان قدس همواره حمایت و فراهم کردن امکانات مناسب برای مجاورین و زائرین امام مهربانی‌ها بوده اما حالا برایم عجیب است که چطور این ورزشگاه را تافته جدابافته می‌دانند. این ورزشگاه برای مردم، مقدس است و آن قدر سطح فرهنگ مردم بالا است که در صورت برگزاری دیدار فوتبال در این ورزشگاه هم هیچ مشکلی پیش نمی‌آید. مردم این شهر لایق بسیار بهتر از ورزشگاه امام رضا (ع) هستند و بسیار عجیب است که چنین موضوعی را از آنها دریغ کنیم.

عباسی تصریح کرد: روزی که به دیدار هاشمی‌ جواهری رفتیم با آغوش باز پذیرای ما بود. هر جایی که افتتاح شود بدون نقص نیست و این که نقصی بروز کند اصلا و ابدا عجیب نیست و قابل بررسی و حل است. آستان قدس را مقصر نمی‌دانم اما شورای تامین حتی برای برگزاری جلسه در این خصوص از رییس هیات فوتبال دعوت نکرده تا در جلسه حضور داشته‌ باشد.

مالک باشگاه سیاه‌جامگان با تاکید بر این که مردم مشهد و خراسان رضوی اجازه نمی‌دهند، بازی‌های سیاه‌جامگان در شهر دیگری برگزار شود، خاطرنشان کرد: مگر این تیم مال من است که راهی بجنورد شویم؟ مردم گلایه بسیاری دارند و دائم در حال پاسخ دادن به آنها هستم. مردم صاحب این تیم هستند و اگر آنها بخواهند هرجا می‌رویم، این تیم مال مشهد است و هر کجای مشهد که بگویند بازی می‌کنیم.

او افزود: بجنورد و مردم مهمان‌نواز این شهر را دوست دارم. شک ندارم که اگر این دیدار در بجنورد هم برگزار شود ورزشگاه پر از تماشاگر می‌شود. بزرگانی مثل قاسم‌زاده، سروری و ... از بازیکنان سابق ابومسلم هستند که در بجنورد حضور دارند اما جواب مردم مشهد را چه بدهیم؟

مالک باشگاه سیاه‌جامگان خاطرنشان کرد: باید مسئولان شهر خود را متقاعد کنیم که بازی در استادیوم امام رضا (ع) برگزار شود. برای بار صدم می‌گویم که ورزشگاه امام رضا(ع) هیچ مورد امنیتی ندارد. حتی اگر به مردم اعلام کنیم که تا فاصله پنج کیلومتری ورزشگاه ماشین نیاورند، شک نکنید که پیاده می‌آیند و جوانب امر را رعایت می‌کنند. این که ورزشگاهی مثل امام رضا(ع) داشته‌باشیم و باز هم برای برگزاری دیدارها به بجنورد برویم، واقعا عجیب است. اگر قرار باشد این تیم برای مشهدی‌ها نباشد، چرا این تیم را نگه داشتم؟ این وظیفه مسئولان است که برای نشاط جوانان و جامعه کاری بکنند، حالا که خواستیم در این امر دوستان را یاری کنیم باید این‌گونه مشکل ایجاد کنند؟ با وجود این که سه روز دیگر دیدار سیاه‌جامگان در لیگ برتر هفدهم است حتی تا این لحظه به ما اعلام نکرده‌اند و از گوشه و کنار شنیده‌ایم که امکان میزبانی نیست.

عباسی گفت: برای راحت شدن کار، صورت مساله را پاک کردند. کلا سیاه‌جامگان و پدیده ۳۰ بازی در طول فصل دارند، واقعا توقع زیادی است که نیروهای پلیس و مسئولان امنیت بازی، شرایط را برای این موضوع فراهم کنند؟ برای هواداران تیم مشهدی، از حجت‌الاسلام رییسی، آیت‌الله علم‌الهدی و فرماندار مشهد خواهش می‌کنم که در این خصوص ورود کنند تا مشکل حل شود.

عباسی در خصوص عدم حضورش در جشن رونمایی از لباس سیاه‌جامگان افزود: ساعت ۸:۳۰ به سالن شهید بهشتی رسیدم و دیدم برخلاف قرارهایی که گذاشته‌ شد و مجوزهایی که صادر شده‌ بود با وجود این که قرار بود ساعت هشت شب در مجموعه باز شود اما همچنان درهای مجموعه باز نشده است. آن قدر خجالت‌زده شدم که رفتم. در شهر امام رضا (ع) با رعایت تمام حرمت‌ها در جشن سیاه‌جامگان و البته صدور مجوزهای مربوط چرا باید اشک فرزندم پشت میکروفون درآید و خودم تا مرز سکته پیش بروم؟ 

عباسی در خصوص ثبت قرارداد بازیکنان تیمش در هیات فوتبال خراسان رضوی گفت: امروز (دوشنبه) مطابق هر سال، بازیکنان و کادرفنی باشگاه سیاه‌جامگان عازم هیات فوتبال شدند تا قرارداد خود را رسما ثبت کنند. لیست بالای ۲۳ سال باشگاه که تکمیل شده و در رده سنی پایه‌ها هنوز جای خالی داریم. 

منبع: ایسنا

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.