2021/01/28
۱۳۹۹ پنج شنبه ۹ بهمن
با احساس ناامیدی چه کنیم

با احساس ناامیدی چه کنیم

6 کار مهمی که باعث می‌شود بتوانید بر احساس ناامیدی غلبه کنید در این مطلب توضیح داده شده است.

دوات آنلاین -احساس ناامیدی می‌کنید؟ قبل از هر چیز باید بدانید چندان هم غیرطبیعی نیست و هر آدمی در مرحله‌ای از زندگی ممکن است با این احساس مواجه شود اما اگر این حس طولانی مدت شد و انگیزه‌ها را از شما گرفت و نتوانستید به سمت هدف‌تان حرکت کنید حتما باید به دنبال راه چاره باشید. شاید مشکل شما با راهکارهای زیر حل شود.

 

امیدوار بودن چه سودی دارد؟

ایرنا زندگی به نقل از very well mind  نوشت: در نظر بگیرید که اگر امیدوارتر شوید چه چیزهایی می‌توانید بدست آورید. آیا زندگی شما ممکن است تغییر کند؟ به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که اگر امید داشته باشید، بیرون می‌روید، با افراد ملاقات می‌کنید و برای یک کار جدید درخواست می‌دهید.

 

در واقع، گاهی اوقات ابتدا باید رفتار خود را تغییر دهید تا احساسات مثبت بدنبال آن بیایند.

چگونه بر احساس ناامیدی غلبه کنیم

ناامیدی چه حاصلی دارد؟

فکر کردن در مورد آنچه از ناامیدی به دست می‌آورید به نظر می‌رسد یک تمرین خوب برای غلبه بر این احساس است. وقتی ببینید که از ناامیدی چیزی حاصل شما نمی‌شود، شاید دیگر بر آن پافشاری نکنید.

 

علاوه بر این مشکل، ناامیدی به شما کمک می‌کند تا از تلاش نکردن نه تنها احساس بدی داشته باشید بلکه خوشحال هم شوید. به عنوان مثال، اگر شما از پرداخت بدهی خود ناامید باشید، ممکن است تلاشی برای افزایش درآمد خود نکرده یا هزینه‌های خود را مدیریت نکنید.

 

فکر کردن به راه حل‌های ممکن

ناامیدی، یعنی اینکه هیچ چیز بهتر نخواهد شد و شما نمی‌توانید موفق شوید. اما همیشه کاری وجود دارد که می‌توانید برای حل یک مشکل یا تغییر احساس خود در مورد مسئله انجام دهید. به راه‌حل‌های ممکن فکر کنید و سعی در حل مسئله داشته باشید. و اگر نمی‌توانید مشکلی را حل کنید (مانند بیماری یکی از اعضای خانواده)، احساس خود به این مشکل را تغییر دهید.

 

برای مثال زمان بیشتری را برای بودن در کنار خانواده اختصاص دهید. یادتان باشد، همیشه کاری وجود دارد که می‌توانید برای بهتر کردن اوضاع یا احساس خود انجام دهید.

چه کارهایی باعث می شود  احساس ناامیدی در ما از بین ربرود

غلبه بر احساس ناامیدی با تغییر طرز فکر

وقتی احساس ناامیدی می‌کنید، به احتمال زیاد به این موضوع فکر می‌کنید که چرا هیچ چیز بهتر نمی‌شود. کافی است این افکار را کنار بگذارید و به این بیندیشید که چگونه ممکن است اوضاع بهتر شود؟ اندکی اندیشیدن در مورد نکات مثبت می‌تواند دید شما را نسبت به امکانات بیشتر باز کند.

 

گرچه این احتمال وجود دارد که همه چیز عالی جلوه نکند، اما این احتمال نیز وجود دارد که اوضاع آنطور که پیش‌بینی می‌کنید، بد پیش نرود.

 

تصمیم بگیرید و حرکت کنید

بعد از اینکه ایده‌ها را توسعه دادید، تصمیم بگیرید که قدم در راه بگذارید. به خاطر داشته باشید که اگر برنامه نخست جواب نداد، شما همیشه می‌توانید یک برنامه دومی داشته باشید. برنامه‌ها را یک آزمایش ببینید که وظیفه شما آزمایش کردن آنها برای کشف موفقیت است.

 

بیشتر بخوانید: 5 روش برای آسان‌تر شدن تصمیم‌گیری

 

موضوع مهم این است که وقتی برنامه‌ای تنظیم می‌کنید به آن پایبند باشید. شما با خانه نشستن به وضعیت مطلوب خود نخواهید رسید.

 

مشورت کردن با فرد قابل اعتماد

هنگامی که در کلنجار برای شناسایی راه‌حل‌های ممکن هستید و به سختی از جای خود بلند می‌شوید، با یک دوست یا یکی از اعضای خانواده در مورد آنچه تجربه می‌کنید، صحبت کنید.

 

بیشتر بخوانید: مشورت چه فایده‌ای دارد و با چه کسانی باید مشورت کرد؟

 

شاید آنها بتوانند به شما کمک کنند از یک منظر دیگر مسائل را ببینید. ممکن است استراتژی‌هایی ارائه دهند که می‌تواند به شما کمک کند تا احساس بهتری داشته باشید. شاید فکر کنید که صحبت کردن با دیگران چندان راحت نیست اما گاهی اوقات صحبت با یک فرد معتمد، می‌تواند کلید مشکل شما باشد.

 

بیشتر بخوانید: چگونه با کیفیت زندگی کنیم

 

در چه شرایطی نزد روانپزشک برویم

ناامیدی می‌تواند نشانه‌ای از وجود مسئله در بهداشت روان مانند افسردگی باشد. بنابراین اگر احساس ناامیدی بیش از دو هفته طول کشید، با پزشک مشورت کنید. یک متخصص بهداشت روان می‌تواند نیازهای شما را ارزیابی کرده و در راستای بهبود شرایط روحی شما تلاش کند.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.