2020/12/01
۱۳۹۹ سه شنبه ۱۱ آذر
برای تقویت در بارداری چی بخوریم

برای تقویت در بارداری چی بخوریم

خوراکی‌هایی که در این مطلب معرفی شده‌اند برای کمک به تقویت بدن شما در دوران بارداری بسیار کمک می‌کنند.

دوات آنلاین- حتماً می‌دانید که فولات قبل از انعقاد نطفه و در چند هفته‌ اول حاملگی برای بدن ضروری است، اما در تمام 9ماه بارداری هم بدن به ویتامین B نیاز دارد. متخصصان توصیه می‌کنند روزانه ۴۰۰ میکروگرم ویتامین Bدریافت کنید. توصیه می‌شود که ۲۰۰ میکروگرم دیگر از همین ویتامین را از طریق خوردن غذا‌های سرشار از فولات به بدن خود برسانید؛ غذا‌هایی مثل مارچوبه و لوبیا چشم‌بلبلی.

موز و انواع مغزها در دوران بارداری بسیار مفید هستند

موز و مغز های خوراکی

موز سرشار از پتاسیم است و خوردن آن باعث می‌شود  به سرعت خستگی ناشی از حاملگی رفع شود.

 

لوبیا و عدس

همه‌ زنان در دوران بارداری به ۱۰ گرم پروتئین بیشتر  نیاز دارند. عدس و لوبیا منبعی عالی از پروتئین هستند. در هر فنجان از این حبوبات ۱۵ گرم پروتئین وجود دارد.

 

بیشتر بخوانید: برای داشتن فرزند باهوش در دوران بارداری چه کار کنیم

 

بروکلی

کلم بروکلی ویتامین cزیادی دارد، اگر آن را همراه با غذا‌های پرآهن، مثل پاستای غلات کامل یا برنج قهوه‌ای بخورید، بدن می‌تواند آهن مورد نیازش را به‌راحتی تامین کند.

 

بیشتر بخوانید: نوع غذا برای دختردار شدن و پسردار شدن چقدر مهم است

 

بلغور جو دوسر‌

کربوهیدرات‌های پیچیده، از جمله بلغور جو دوسر، مدت طولانی‌تری شما را سیر نگه می‌دارد و سبوس جو هم به پایین‌آمدن کلسترول کمک می‌کند.

 

منبع: روزنامه خراسان

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.