2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
آزادی ۱۳ سال بعد از همسرکشی

آزادی ۱۳ سال بعد از همسرکشی

من و همسرم اختلاف سن زیادی داشتیم به همین خاطر مدام با هم درگیر بودیم. او می‌گفت به من علاقه‌ای ندارد و می‌خواهد طلاق بگیرد. تا این‌که...

دوات آنلاین- پیرمرد محکوم به قصاص که ۱۳‌سال قبل همسر جوانش را به قتل رسانده‌بود به دلیل پیگیری نکردن پرونده از سوی اولیای‌دم از حبس آزاد شد.

 

به گزارش روزنامه جوان  ۲۳‌اردیبهشت‌سال‌۸۶، مأموران پلیس تهران از قتل زن جوانی در خانه اش باخبر و راهی محل شدند. بعد از حضور مأموران در محل آن‌ها با جسد ثریا ۳۵‌ساله روبه‌رو شدند که با ضربات چاقو از سوی شوهرش به قتل رسیده بود.

 

غلام ۵۲‌ساله وقتی تحت بازجویی قرار گرفت، گفت: «من و همسرم اختلاف سن زیادی داشتیم به همین خاطر مدام با هم درگیر بودیم. او می‌گفت به من علاقه‌ای ندارد و می‌خواهد طلاق بگیرد. ما صاحب دو فرزند بودیم، اما او همیشه فحاشی می‌کرد و می‌گفت پیر هستم و به خاطر اینکه سیگار می‌کشیدم می‌گفت دندان‌هایم زرد است. همسرم همیشه مرا تحقیر می‌کرد و از من متنفر بود.»

 

متهم در خصوص قتل گفت: «آن روز بار دیگر با هم درگیر شدیم و همسرم می‌گفت قصد دارد از من جدا شود و می‌خواهد با مرد جوانی ازدواج کند. با شنیدن این حرف عصبانی شدم و درگیری بالا گرفت. قصد داشتم او را بترسانم تا ساکت شود به همین خاطر دست به چاقو شدم. ثریا وقتی این صحنه را دید به طرفم آمد و داد زد «بزن». او مرا تحریک می‌کرد به همین دلیل با چاقو او را هدف قرار دادم.

 

ادعای قتل غیرعمد

متهم در اولین جلسه محاکمه مقابل هیئت قضایی شعبه‌دهم دادگاه قرار گرفت. در آن جلسه اولیای‌دم درخواست قصاص کردند. نماینده دادستان نیز از طرف دو فرزند صغیر مقتول درخواست قصاص کرد. در ادامه متهم در جایگاه قرار گرفت و مدعی شد قتل عمدی نبوده است.

 

او در دفاع از خود گفت: «تحت فشار‌های روانی گفتم همسرم را از روی عمد کشتم. باور کنید قتل عمدی نبود. آن لحظه که ثریا مرا تحریک می‌کرد و می‌گفت «ضربه بزن» یک لحظه تعادلم را از دست دادم و چاقو ناخواسته از دستم پرت شد و به سینه او برخورد کرد. باور کنید قصد کشتن همسرم را نداشتم.» در پایان هیئت قضایی متهم را به قصاص محکوم کرد.

 

13 سال بلاتکلیفی

این حکم در دیوان عالی کشور نیز مهر تأیید خورد، اما با گذشت ۱۳‌سال از حادثه متهم به دلیل عدم پیگیری اجرای حکم از سوی اولیای‌دم با نوشتن نامه‌ای درخواست تعیین تکلیفی کرد. به این ترتیب متهم بار دیگر مقابل هیئت قضایی قرار گرفت. او که حالا ۶۵‌سال سن دارد در آخرین دفاعش گفت: «وقتی حکم قصاص تأیید شد آماده مرگ بودم، اما خانواده همسرم پیگیر اجرای حکم نشدند. دو پسر هم دارم که هر دو برای زندگی به امریکا رفته‌اند و در این سال‌ها هیچ خبری از آن‌ها ندارم. چند ماه قبل به خانواده همسرم ابلاغ شد تا درخواستشان را پیگیری کنند، اما خبری نشد. از دادگاه تقاضا دارم مرا کمک کنید تا از این شرایط نجات پیدا کنم.»

 

در پایان هیئت قضایی بعد از شور دستور داد تا متهم با تأمین قرار وثیقه از زندان آزاد شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.