2024/07/27
۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
چه موقع باید به روان شناس مراجعه کنیم

چه موقع باید به روان شناس مراجعه کنیم

اگر هر کدام از شرایطی را که در این مطلب آمده است دارید حتما به روان شناس مراجعه کنید و مشاوره بگیرید.

دوات آنلاین -همه ما ممکن است در زندگی نیاز داشته باشیم به روان شناس مراجعه کنیم و مشاوره بگیریم. این اصلا اتفاق بدی نیست و کاملا طبیعی است اما برخی افراد به دلایل مختلف از گرفتن مشاوره سر باز می‌زنند و همین امر باعث می‌شود مشکلات عدیده‌ای برایشان به وجود بیاید و گره هایی که به سادگی باز می‌شود به گره کور تبدیل شود. اما واقعا چه زمانی باید به روان شناس و مشاور مراجعه کنیی؟

 

نمی‌توانید اضطراب خودتان را کنترل کنید؟

زندگی ذاتاً استرس زا است. شما نمی‌توانید از شر تمام استرس‌های زندگی خلاص شوید. در واقع مقداری استرس برای بالا بردن هوش لازم هم هست. اما اگر در مدیریت استرس خود دچار مشکل شدید، ممکن است بخواهید با کسی صحبت کنید.

 

بیشتر بخوانید: چگونه با کیفیت زندگی کنیم

 

استرسی بودن می‌تواند منجر به مسائل مختلفی شود، مانند تحریک‌پذیر بودن (به سرعت و بدون فکر واکنش نشان دادن)، کم حوصله شدن یا ناکارآمد شدن و خشمگین بودن. مشاور می‌تواند به شما کمک کند با یادگیری مهارت‌های مدیریت استرس این دسته از مشکلات را از ریشه در زندگی خود حذف کنید.

در چه شرایطی باید نزد روان شناس برویم

مراجعه به روان شناس در صورت پایین آمدن کیفیت زندگی

ما بر احساسات، چالش‌های زندگی و دیگر مسائلی که باید به طور دقیق به آنها بپردازیم، مدیریت داریم. تا حد زیادی هم سعی می‌کنیم به درست‌ترین شکل ممکن انجامش دهیم؛ اما چرا این کار را می‌کنیم؟

 

اغلب ما برای اینکه بتوانیم زندگی خود یا اطرافیان‌ را بهبود ببخشیم این مدیریت را بر عهده می‌گیریم. حواسمان‌ هم نیست که گاهی به جای درست کردن، خراب می‌کنیم. اگر با مدیریت کردن مسائل این چنینی حال خوشی ندارید، حد تحمل‌تان پر شده و به کمک یک مشاور آگاه نیاز دارید. دقت کنید که شاید در پردازش اتفاقات نیز دچار مشکل شوید پس اگر احساس می‌کنید کیفیت زندگی‌تان پایین آمده است، به مشاوره مراجعه کنید.

 

بیشتر بخوانید: روان پزشک با روان شناس چه فرقی دارد و نزد کدام باید برویم

 

او به شما کمک می‌کند که چگونه دست از سر خود بردارید و به جای تحمل کردن، با مسائل روبه‌رو شوید و شاید بتوانید آنها را حل کنید.

مراجعه به روان شناس در چه صورت ضروری است

وقتی سراغ راه‌های نادرست می‌روید

اعتیاد به الکل، سیگار کشیدن، استعمال مواد مخدر، داد زدن، به خود یا دیگران آسیب وارد کردن؛ حتی به احساسات خود یا دیگران، گاهی اوقات این‌ها راه‌حل‌های ما برای کنترل اوضاع هستند که ما به آنها می‌گوییم مقابله‌های ناسالم، یعنی تنها سرکوب می‌کنند و باید منتظر یک انفجار از دورن خود به بیرون یا از افراد اطراف به خودتان باشید.

 

این راه نتیجه‎ خوبی نه برای ما دارد و نه برای دیگران. از مشاوره نترسید، از اینکه به دام راه‌حل‌های ناسالم بیوفتید بترسید. اگر دوست ندارید کسی بداند که شما به مشاوره مراجعه می‌کنید، حق دارید به عنوان یک موضوع خصوصی به کسی در این‌باره نگویید.

 

در کنترل احساسات خود مشکل دارید؟

مدیریت احساسات ناراحت کننده، مانند اضطراب و خشم، می‌تواند گاهی سخت باشد. در حالی که ممکن است شما برخی از احساسات را به خوبی کنترل کنید، در برخی دیگر ضعیف عمل کرده و ببینید که همه چیز را بهم می‌ریزید. مشاوره می‌تواند به شما تکنیک‌های مهار کردن خشم را یاد دهد.

 

گاهی اوقات ریشه‌ی خشم ما یک حرف‌های ناگفته و احساسات بیان نشده است. می‌توانیم حرف‌هایمان را با اعتماد به یک مشاور، در میان بگذاریم. این راه برای بهبود روابط نیز کارکرد دارد.

 

 

منبع: وری ول مایند

ترجمه: ایرنا زندگی

12jav.net

 

پیشنهادات ما
کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.