2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
عسل برای چه کسانی ضرر دارد

عسل برای چه کسانی ضرر دارد

عسل برای همه خوب نیست و ممکن است حتی ضرر هم داشته باشد. توضیح یک متخصص تغذیه در این رابطه را بخوانید.

دوات آنلاین -شکی نیست که عسل خواص زیادی دارد و متخصصان نیز مصرف آن را توصیه می کنند اما در وهله اول باید توجه داشت مصرف بی رویه و زیاد آن می تواند مضر باشد. ضمن این‌که عسل به هیچ وجه برای برخی افراد مناسب نیست و ضرر دارد.

 

عسل باعث چاقی می‌شود

فرزاد شیدفر متخصص تغذیه و استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌‌وگو با خبرگزاری فارس درباره «خواص عسل و اینکه کدام افراد نباید آن را مصرف کنند؟»، گفت: عسل طبیعی ماده غذایی بسیار خوبی است؛ به خاطر اینکه حدود ۴۰ درصد فروکتوز دارد و می‌تواند مثمر ثمر باشد اما مصرف زیاد آن باعث چاقی می‌شود؛ بنابراین عسل خیلی ماده غذایی آزادی نیست؛ چراکه قند زیادی دارد و بسیار غلیظ است.

 

بیشتر بخوانید: آیا عسل واقعا باعث لاغری می‌شود؟

 

وی ادامه داد: هر یک قاشق عسل در مقایسه با یک قاشق شکر قند زیادتری دارد و چاق‌کننده است اما در مقدار اندکی آن اشکالی ندارد و باید از جایی تهیه کرد که به کیفیت بهداشتی آن اطمینان داریم.

عسل چه ضررهایی دارد

این افراد عسل نخورند

این متخصص تغذیه افزود: به طور کلی کودکان زیر یک سال نباید عسل بخورند؛ همچنین در بیماران دیابتی‌ به علت اینکه  بخش عمده عسل گلوکز است و قند خون را بالا می‌برد، باید این افراد به صورت محدود استفاده کنند.

 

شیدفر در پاسخ به این پرسش که «آیا افرادی که مشکلات معده دارند می‌توانند عسل استفاده کنند؟»،ابراز داشت: مشکلی در استفاده از عسل توسط چنین افرادی وجود ندارد اما باید توجه کنیم هرگز نمی‌توانیم به مقدار زیاد عسل مصرف کنیم.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.