2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
کنجد سیاه برای چی خوب است

کنجد سیاه برای چی خوب است

کنجد سیاه خاصیت‌های زیادی دارد که می‌توانید در این مطلب با آنها آشنا شوید. از حفظ سلامت ریه‌ تا استخوان‌ها از فواید این دانه‌های ریز است.

دوات آنلاین -کنجد سیاه را معمولا به عنوان طعم دهنده برای غذا استفاده می‌کنند. این دانه‌های ریز و چرب قدمتی هزاران سالانه دارند و از آسیا به سراسر دنیا راه یافتند. اما کنجد سیاه چه خاصیت‌هایی دارد؟

 

روزنامه تایمز آو ایندیا به برخی از فوائد کنجد سیاه برای سلامت اشاره کرده که شامل موارد زیر است:

استخوان های خود را با کنجد سیاه محکم تر کنید

حفظ سلامت استخوان‌ها با کنجد سیاه

دانه های کنجد سیاه سرشار از کلسیم و روی است که سلامت استخوانها را حفظ می کند.

 

بیشتر بخوانید: آیا شیر برای استحکام استخوان مفید است یا مضر

 

کمک کنجد سیاه به هضم غذا

این دانه ها در درمان مشکلات گوارشی از قبیل یبوست مفید است چرا که سرشار از فیبر خوراکی است. کنجد سیاه حرکت روده را تقویت کرده و روند هضم غذا را آسان می کند.

ریه شما با کمک کنجد سیاه سالم می ماند

کمک به سلامت ریه

با شیوع کروناویروس نگرانی ها در مورد حفظ سلامت دستگاه تنفسی بیشتر شده است. منیزیم موجود در دانه های کنجد سیاه برای افراد مبتلا به بیماریهای تنفسی از جمله آسم مفید است.

 

بیشتر بخوانید: این غذا‌ها برای جبران کم‌خونی مفید هستند

 

از سرطان پیشگیری می‌کند

دانه کنجد سیاه حاوی خواص آنتی اکسیدان است که از بدن در برابر سلولهای سرطانزا محافظت می کند. ترکیب سسامین موجود در این دانه ها مانع از آن می شود که رادیکالهای آزاد به بدن آسیب وارد کند.

 

کنجد سیاه خلق و خوی شما را بهتر می‌کند

وجود مقادیر بالایی از کلسیم و منیزیم در دانه های کنجد سیاه سطح استرس در بدن را کاهش می دهد. مصرف این دانه ها موجب تولید سروتونین می شود که خلق و خو را تنظیم کرده و درد را کاهش می دهد.

فشار خون خود را با کنجد سیاه تنظیم کنید

تنظیم فشار خون با کنجد سیاه

فشار خون بالا یکی از شایع ترین بیماریهای جسمی در جهان است. کنجد سیاه به دلیل برخورداری از میزان قابل توجهی منیزیم در پیشگیری از بالا رفتن فشار خون موثر است. همچنین این دانه ها سرشار از چربی های اشباع نشده است که به تنظیم فشار خون کمک می کند.

 

منبع: ایسنا

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.