2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
اظهارات فرمانده انتظامی فارس مصداق افترا است
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

اظهارات فرمانده انتظامی فارس مصداق افترا است

مقامات قضایی و انتظامی باید دقیق‌تر صحبت کنند تا الفاظ و عباراتی به کار گرفته شود که حقوقی باشد تا موجب نشر اکاذیب، افترا و تشویش اذهان عمومی نشود، اما متاسفانه این دقت را در موارد بسیاری از مقامات قضایی و انتظامی شاهد نیستیم.

دوات آنلاینعضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با انتقاد از اظهارات فرمانده انتظامی فارس، گفت: برای برخورد با این اظهارات بی پروا، سوال از وزیر کشور راهکارهار مناسبی است. 

 

چند روز پیش و پس از تصویب کلیات طرح اصلاح قانون مواد مخدر احمدعلی گودرزی فرمانده انتظامی استان فارس، گفته بود: نمایندگانی که با پول کثیف قاچاق به مجلس رفته‌اند باید از قاچاقچیان حمایت کنند

محمدجواد فتحی در واکنش به اظهارات فرمانده انتظامی استان فارس درباره طرح کاهش مجازات اعدام، گفت: اظهارات این فرمانده پلیس از مصادیق افتراست، در واقع نسبتی به نمایندگان داده شده که در صورت واقعیت هم به سادگی قابل اثبات نیست، نمایندگان در سیر قانونی در انتخابات ورود پیدا کردند، لذا نظارت دستگاه‌های اجرایی و شورای نگهبان را نادید گرفتن و عباراتی که نسبتی با واقعیت ندارد بر زبان آوردن، موجب تاسف است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: مقامات قضایی و انتظامی که سر و کارشان با جرایم و مباحث حقوقی است باید دقیق‌تر صحبت کنند و الفاظ و عباراتی به کار گرفته شود که حقوقی باشد تا موجب نشر اکاذیب، افترا و تشویش اذهان عمومی نشود، اما متاسفانه این دقت را در موارد بسیاری از مقامات قضایی و انتظامی شاهد نیستیم.

فتحی با تاکید بر اینکه هیات رئیسه مجلس باید برخورد کند، افزود: هر کدام از نمایندگان نیز حق شکایت دارند، اما کمیسیون قضایی و حقوقی باید فرمانده انتظامی استان فارس را احضار و این مسائل شفاف سازی شود.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: اهمیت این مسئله ایجاب می‌کند موضوع را از طریق سوال از وزیر کشور پیگیری کنیم، اما بهتر است اجازه ادامه کار ایشان در این سمت داده نشود، زیرا فرمانده انتظامی باید به دنبال احقاق حقوق مردم باشد نه آنکه به راحتی افترایی را به اشخاصی نسبت دادن که از کانال‌های مختلف عبور کردند، بی پروایی غیرقابل دفاع است.

احمدعلی گودرزی در نقد برخی از نمایندگان مجلس گفت: نماینده‌ای که با پول کثیف قاچاق به مجلس می‌رود باید از قوانین تخفیف مجازات قاچاقچیان دفاع کند. در واقع امروز در مجلس به گوش می‌رسد که برخی از نمایندگان دانسته یا ندانسته در حال تدوین قوانینی هستند که مجازات قاچاقچیان را کاهش دهند و متأسفانه قوانین دستخوش مسائل سیاسی و انتخاباتی شده و می‌گویند مجازات اعدام باید برای قاچاقچیان برداشته شود.

او خطاب نمایندگانی که چنین قوانینی را وضع می‌کنند، گفته است: قاچاقچیانی که با واردکردن مواد مخدر، جوانان مردم را به انحراف کشانده و این‌همه ضربه به مملکت زده‌اند چگونه می‌شود که با آنان با رافت و مهربانی اسلامی برخورد کرد و به آن‌ها تخفیف مجازات داد؟ 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.