2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
چرا همکاران سابق مهران مدیری از او گلایه دارند

چرا همکاران سابق مهران مدیری از او گلایه دارند

آیا انتقاد سحر زکریا و برخی بازیگران از مهران مدیری برای نقش ندادن به آن ها در آثارش به جاست؟

دوات آنلاین -دیروز گلایه سحر زکریا از مهران مدیری بابت قطع همکاری با او، بازتاب فراوانی در رسانه‌ها و فضای مجازی داشت. این اولین بار نیست که یکی از بازیگران سریال‌های قدیمی مهران مدیری از او گلایه می‌کند و مدیری هم اولین کارگردانی نیست که به دلیل همکاری نکردن با بعضی همکاران قدیمی مورد انتقاد قرار می‌گیرد. علاوه بر زکریا، پیشتر سعید پیردوست، محمد شیری و مختار سائقی از مهران مدیری و مریم امیرجلالی هم از رضا عطاران انتقادهایی کرده بودند.

سحر زکریا از مهران مدیری گلایه کرد

پست پرگلایه زکریا

ظاهرا انصراف سحر زکریا از مسابقه «شب‌های مافیا» به دلیل آن چه که بی‌احترامی مطرح کرده، بهانه‌ای شده است تا گلایه‌هایش را از سینما و مهران مدیری بیان کند. زکریا در بخشی از این پست از وجود پارتی‌بازی و لابی کردن در بازیگری انتقاد کرده و خطاب به مهران مدیری نوشته است: «شما در یکی از مصاحبه‌هاتون گفتید به اون آدم سر چهارراه فکر می‌کنید، ولی چطور به تیمی که سال‌ها با شما کار کردن، فکر نمی‌کنید که در این روزهای سخت چگونه زندگی می‌کنند، تیمی که همیشه به عنوان بچه‌های مدیری سال‌ها با ما برخورد کردن و در کارهای دیگه به ما نقش ندادن. آیا بعد از «هیولا» که بازده چندانی نداشت و بردن بازیگرانی که کارهای زیادی دارن و پول‌های هنگفتی از بقیه کارها می‌گیرن، بهتر نبود که با تیم قدیمتون کار می‌کردید تا ما هم گذران زندگی کنیم؟»

 

همه شاکیان مهران مدیری

یکی دیگر از بازیگرانی که با سریال‌های طنز مهران مدیری شناخته می‌شود، سعید پیردوست است. او پیشتر در گفت‌وگویی ضمن انتقاد از فراموش شدن بازیگران پیش کسوت، مهران مدیری را هدف انتقاد خود قرار داده و گفته بود که مدیری به او توجه نمی‌کند و این بازیگر را برای حضور در آثارش قابل نمی‌داند. او نیز مانند سحر زکریا به سابقه خوب خود در سریال‌های مدیری و استقبال مردم اشاره کرده بود.

 

مختار سائقی که در میان سریال‌های مهران مدیری بیشتر با دو مجموعه «مرد هزار چهره» و «شب‌های برره» شناخته می‌شود، گفته بود از واسطه‌ای شنیده که مدیری گفته است دیگر قصد ندارد با این بازیگر همکاری کند. او با یادآوری فعالیت‌هایی که در پشت صحنه «نقطه‌چین» و «شب‌های برره» انجام داده گفته بود که نمی‌داند چرا این کارگردان همکاری‌اش را با او قطع کرده است. محمد شیری هم دو سال قبل گفته بود که از مهران مدیری دلخور است و مدتی ا‌ست که با او دیدار نداشته است.

 

شهرت و محبوبیت با آثار مدیری

مهران مدیری در سریال‌های طنز خود از حضور این بازیگران استفاده کرده و سهم زیادی در شهرت و محبوبیت هر یک از آن‌ها داشته است. البته که این هنرمندان نیز توانایی خود را به کار گرفته‌ و حضور موفقی در سریال‌های مهران مدیری داشته‌اند و این یک معامله برد - برد برای هر دو طرف بوده، اما چند همکاری مشترک دلیلی بر این نیست که مدیری تا پایان فعالیت حرفه‌ای خود از بازیگران ثابتی استفاده کند و برای همیشه به عنوان مقصر بیکار بودن آن‌ها شناخته شود.

 

این کارگردان معمولا اعتراض مردم را در قالب طنز منعکس کرده، در آثار مختلف خود  درباره مسائل اجتماعی نگاه انتقادی داشته و از خودش در ذهن دیگران به عنوان هنرمند حامی مردم تصویرسازی کرده است، به همین علت بیش از هر چهره دیگری هدف انتقاد بازیگران پیش کسوتی که با آن‌ها همکاری کرده، قرار گرفته و توقعاتی را در آن‌ها به وجود آورده است.

 

مدیری تنها مقصر بیکاری بازیگران؟

تا به حال بعضی بازیگران از این موضوع که نقش‌ها در مهمانی‌ها تقسیم می‌شود انتقاد کرده‌ و درباره حضور کمرنگ در سینما و بازیگری چنین روایتی داشته‌اند، حتی اگر این موضوع که چندان بعید هم به نظر نمی‌رسد حقیقت داشته باشد، انگشت اتهام از مهران مدیری برداشته می‌شود و نمی‌توان فقط و فقط او را مقصر اول و آخر دوری اجباری تعدادی از چهره‌ها از عرصه بازیگری دانست. با این حال مهران مدیری هیچ‌گاه در معرض این اتهام نبوده است. همچنین نباید فراموش کرد که مهران مدیری در سریال «هیولا» به تناسب قصه، از حضور محسن قاضی‌مرادی بازیگر پیش کسوتی که شرایط جسمی مناسبی ندارد، استفاده کرد.

 

مسئولیت حمایت از پیش کسوتان

فارغ از اتفاقات مهمی که به صورت منطقی یا غیرمنطقی باعث می‌شود بازیگران پیش کسوت در سینما و تلویزیون غایب باشند، این موضوع تا حدی به خود بازیگر هم برمی‌گردد. بسیاری از بازیگران قدیمی، فعالیتی در فضای مجازی ندارند و علاوه بر این که در فیلم ها‌ و سریال‌ها دیده نمی‌شوند، در فضای مجازی که این روزها مورد توجه عموم مردم است، نیز حضور ندارند و به فراموش شدن خود دامن می‌زنند.

 

هرچند که این موضوع، عملکرد تهیه‌کنندگان و کارگردانان را توجیه نمی‌کند که برای پرداخت دستمزد کمتر سراغ چهره‌های جدید بروند یا از حضور بازیگران پرحاشیه استفاده کنند تا گیشه فیلم را تضمین کند. بهتر است سینماگران نقشی برای بازیگران پیش کسوت در نظر بگیرند و اجازه ندهند کم‌کاری یا بیکاری، باعث فراموشی و خانه‌نشینی آن‎ها شود.

 

منبع: روزنامه خراسان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.