2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
بخشش مردی که به خاطر همسر صیغه ای آدم کشت

بخشش مردی که به خاطر همسر صیغه ای آدم کشت

این مرد با گمان این‌که همسرش رابطه پنهانی دارد به همین دلیل دست به جنایت زده و مردی مغازه دار را کشته بود.

دوات آنلاین -مرد میانسال که تصور می کرد همسر صیغه ای‌اش با یک مغازه دار رابطه  پنهانی دارد وی را به قتل رساند و به قصاص محکوم شد اما پس از 9 سال با تلاش واحد صلح و سازش دادسرای جنایی تهران سرانجام از کابوس مرگ رهایی یافت.‌

 

به گزارش نوشته روزنامه «ایران»، شامگاه 28 اسفند سال 90 بود که گزارش آتش سوزی در یک پارچه فروشی در جاده قدیم کرج به آتش نشانی و کلانتری 150 تهرانسر اعلام شد و بلافاصله مأموران راهی محل شدند. پس از خاموش کردن آتش، امدادگران جسد سوخته مردی میانسال را در طبقه دوم ساختمان پیدا کردند.

 

بدین ترتیب موضوع به بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام  و در تحقیقات مشخص شد که جسد متعلق به صاحب مغازه است اما وی قبل از آتش سوزی بر اثر خفگی به قتل رسیده و قاتل برای از بین بردن سرنخ ها اقدام به آتش زدن مغازه کرده است. با مشخص شدن این موضوع بررسی ها برای شناسایی عامل یا عاملان جنایت ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان به زن جوانی رسیدند که می توانست گره این معمای جنایی را باز کند.

 

زن جوان  در بازجویی ها گفت:  مدتی قبل با مردی به نام رامین آشنا شدم و به عقد موقت او درآمدم. چند روز قبل، رامین گوشی تلفن همراه من را گرفت و شروع به بررسی شماره ها و پیامک ها کرد  که چشمش به شماره تلفن مهدی- مقتول-  افتاد. از من درباره او پرسید و  گفتم از مهدی ماده مخدر شیشه می خرم. اما باورش نشد و فکر کرد من با او رابطه مخفیانه دارم به همین خاطر از من خواست با مهدی  قرار بگذارم. شب حادثه، من و رامین و دو نفر از دوستانش به  مغازه مقتول رفتیم. رامین و دوستانش وارد مغازه شدند و با تهدید اسلحه و بستن دست و پای مقتول، او را به طبقه دوم بردند. ۲۰ دقیقه بعد هم مرا به داخل مغازه بردند تا با مهدی رو به رو شوم با اینکه وی به فروش مواد به من اعتراف کرده بود اما رامین و دوستانش مهدی را به قتل رساندند.

 

با اعتراف زن جوان، رامین و دو دوستش بازداشت شدند و متهم ردیف اول پرونده در تحقیقات گفت: پس از قتل، برای اینکه سرنخی از خود به جا نگذاریم دو کپسول گاز داخل مغازه را باز کردیم و در طبقه اول ساختمان نیز اقدام به آتش زدن  پارچه ها کردیم که باعث انفجار مغازه شد بعد از آن خودرو مقتول را سرقت کرده و در خانه خواهرم گذاشتم. با اعتراف متهم ردیف اول پرونده و همدستانش، خانواده مقتول برای متهمان درخواست قصاص کردند و پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری فرستاده شد.

 

قضات دادگاه نیز بعد از محاکمه  رامین را به اتهام قتل عمدی به قصاص محکوم کردند و مرد جوان بعد از تأیید حکمش در دیوان عالی کشور  تا زمان اجرای حکم راهی زندان شد. سرانجام مدتی بعد رامین برای قصاص پای چوبه دار رفت اما از آنجایی که اولیای دم برای اجرای حکم حضور نداشتند، وی به زندان برگشت.

 

در حالی که رامین همچنان در زندان بود اوایل امسال وی برای اجرای حکم بار دیگر پای چوبه دار رفت اما این بار نیز با تلاش واحد صلح و سازش دادسرای امور جنایی پایتخت او توانست از خانواده اولیای دم مهلت بگیرد. بدین ترتیب وی با استفاده از مهلت اولیای دم و تلاش واحد صلح و سازش دادسرای امور جنایی پایتخت و دادیار مریم خلیفه از شعبه چهارم اجرای احکام، موفق شد رضایت خانواده مقتول را به شرط پرداخت دیه جلب کند و از آنها رضایت بگیرد.

 

مرد زندانی که حالا از مجازات اعدام رهایی یافته است  به زودی بار دیگر به دادگاه کیفری می رود تا این بار از جنبه عمومی جرم محاکمه شود.  ‌

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.