2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
نحوه درست کردن لیمو عمانی خانگی + خاصیت‌ها و ضررها

نحوه درست کردن لیمو عمانی خانگی + خاصیت‌ها و ضررها

لیمو عمانی بسیار پرخاصیت است. اگر می‌خواهید این چاشنی را در خانه درست کنید، این مطلب را بخوانید.

دوات آنلاین -لیمو عمانی از جمله چاشنی‌های خوشمزه‌ای است که در انواع غذاها و نوشیدنی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و خواص زیادی دارد. لیمو عمانی را می‌توانید در خانه هم درست کنید.

 

لیمو عمانی برای چی خوب است

لیمو عمانی که همان لیمو ترش شیرازی خشک شده است طبعی سرد و خشک دارد و منبع غنی کلسیم، پتاسیم و ویتامین ث است که فشار خون و چربی خون را کاهش می‌دهد.

 

برگ‌های گیاه لیمو عمانی تازه برای تسکین سردرد ناحیه پیشانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و مصرف آن برای پیشگیری و درمان خانگی سرماخوردگی موثر است.

 

در طب سنتی از ریشه گیاه لیمو عمانی برای رفع مشکلات گوارشی استفاده می‌شود، همچنین جوشانده ریشه آن برای درمان اسهال خونی مفید است.

 

لیموعمانی باعث افزایش اشتها شده و برای تقویت دستگاه گوارش خواهد بود. از بین بردن نفخ شکم و کمک به دفع مواد صفراوی از خواص لیمو عمانی است.

خاصیت ها و ضررهای لیمو عمانی چیست

مصرف لیمو عمانی چه عوارضی دارد

براساس نظر متخصصان تغذیه، مصرف لیموعمانی پخته در غذاها به دلیل جذب مقدار زیادی از چربی و ادویه موجود در غذا، برای افراد مبتلا به چربی و فشار خون بالا مضر است و برای سایر افراد نیز می‌تواند باعث چاقی و اضافه وزن شود. به این منظور توصیه می‌شود، برای بهره‌مندی از خواص درمانی لیموعمانی آن را به صورت دمنوش مصرف کنید، همچنین در پخت غذاها از روغن و نمک کمتری استفاده کنید.

 

مواد لازم برای تهیه لیمو عمانی

لیمو ترش شیرازی: ۱ کیلوگرم

سرکه: ۱ فنجان

نمک: به مقدار لازم

چه طور در خانه لیمو عمانی درست کنیم

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی

۱. لیمو ترش‌های شیرازی را خوب بشویید و بر روی آنها مقداری نمک بریزید. بگذارید ۱ روز بماند و سپس آنها را با آب سرد خوب بشویید.

 

ببینید: استخوان‌های ماهی قزل آلا را چگونه دربیاوریم

 

۲. درون یک قابلمه مقداری آب بریزید، سرکه را به آن اضافه کرده و بگذارید به جوش بیاید. حالا لیمو ترش‌ها را به مخلوط آب و سرکه اضافه کنید و بگذارید ۱۰ ثانیه بجوشند، سپس با آب سرد خوب آبکشی کنید.

 

۳. مجددا لیمو ترش‌های آبکشی شده را درون مخلوط آب جوش و سرکه بریزید و این بار اجازه دهید به مدت ۱ دقیقه بجوشند، سپس درون آبکش بریزید اما آنها را آبکشی نکنید.

 

بیشتر بخوانید: تلخی زیتون را چطور از بین ببریم؟

 

۴. پس از خنک شدن لیمو ترش‌ها با خلال دندان سوراخ ریزی روی هر کدام ایجاد کنید، آنها را بر روی یک پارچه نخی تیره (برای جذب نور بیشتر) بریزید و به مدت ۱۰ روز زیر نور خورشید بگذارید تا خشک شوند.

 

۵. لیموهای کمی خشک شده را درون سبد بریزید و بگذارید چند روز هم در سایه بمانند تا کاملا خشک شوند.

 

۶. می‌توانید لیمو عمانی‌ها را آسیاب کنید تا پودر یا گرد آن تهیه شود.

 

منابع: باشگاه خبرنگاران- ایرنا زندگی

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.