2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
گفت‌وگو با عامل شهادت مامور پلیس

گفت‌وگو با عامل شهادت مامور پلیس

این متهم سابقه دار برای فرار از دست پلیس با خودرو دو مامور را زیر گرفت که یکی از آنها به شهادت رسید.

دوات آنلاین -مرد جنایتکار که چند روز قبل یکی از مأموران پلیس پایتخت را در جریان تعقیب و گریز به شهادت رسانده بود به محل حادثه منتقل شد و صحنه جرم را بازسازی کرد.

 

به گزارش جوان، ساعت 21 و 45 دقیقه شامگاه ۳۰ مردادماه امسال مأموران گشت موتوری در شرق تهران به خودروی پرایدی که راننده آن مردی جوان بود مشکوک شدند و دستور ایست دادند.

 

راننده جوان با دیدن مأموران پلیس اقدام به فرار کرد و بدین ترتیب مأموران گشت به تعقیب مرد پراید سوار پرداختند.

 

ماموران وقتی دیدند متهم تصمیم تسلیم شدن ندارد با شلیک چند تیر هوایی به او هشدار دادند اما متهم با سرعت زیاد به فرار ادامه داد تا اینکه پشت چراغ قرمز و پس از برخورد با تیر چراغ برق احساس کرد در دام مأموران گرفتار شده است.

 

در این شرایط که مأموران پلیس پشت خودروی متهم قرار داشتند، متهم برای فرار به صورت دنده عقب شروع به رانندگی کرد و در این حین د دو ماموران پلیس را زیر گرفت و دوباره فرار کرد.

 

پس از این مامور  دیگر متهم را تعقیب کرد و وی را دستگیر کرد و دو مامور زخمی هم به بیمارستان منتقل شدند تا اینکه روز بعد گروهبان یکم حامد ضابط بر اثر شدت جراحات در بیمارستان به شهادت رسید.

 

بدین ترتیب با اعلام خبر شهادت مامور پلیس پرونده وارد مرحله تازه ای شد و تیمی و از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به دستور قاضی ساسان غلامی، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران وارد عمل شدند.

 

 

صبح دیروز متهم در حالی برای بازجویی به دادسرای امور جنایی و تهران منتقل شد که خانواده شهید حامد ضابط برای متهم درخواست قصاص دادند.

 

متهم پس از اعتراف به قتل مأمور پلیس همراه قاضی ساسان غلامی و تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی راهی محل حادثه شد و صحنه دلخراش قتل مأمور پلیس را بازسازی کرد.

 

گفت و گو با متهم

جواد ۲۸سال سن دارد و به گفته خودش از دوران نوجوانی به خاطر رفت و آمد با افراد ناباب وارد جرگه خلافکاران شده و شش سابقه کیفری هم در کارنامه اش ثبت شده است، اما چند سالی است که توبه کرده و دور کارهای خلاف را خط کشیده تا همراه خانواده‌اش زندگی تازه ای را شروع کند، اما در نهایت توهم شیشه از او یک قاتل ساخت و الان هم باید در زندان در انتظار چوبه دار روزها را شب و شب‌ها را روز کند.

 

*درباره سابقه‌های کیفری ات توضیح بده.

من شش سابقه کیفری دارم البته پنج سابقه ام مربوط به خرید و فروش و حمل مواد مخدر است که دستگیر شده و به زندان افتادم و آخرین بار هم سال ۹۰ همراه دوستم از شهروندی ۷میلیون تومان زور گیری کردیم که با پول سرقتی مواد خریدیم و مصرف کردیم. مدتی بعد دستگیر شده و سه سال حبس کشیدم تا اینکه در زندان توبه کردم.

 

*متاهلی؟

بله، یک دختر ۱۳ ساله دارم. واقعیتش به خاطر دخترم توبه کردم. چون میخواستم شرمنده او نباشم. من واقعا پس از آزادی از زندان خلاف نکردم به همین خاطر یک خودروی پراید خریدم و با آن شروع به مسافرکشی کردم. معمولا در شهرستان آمل مسافر جابه جا می کردم و گاهی هم از آمل به تهران مسافر می آوردم و بالعکس. اما الان شرمنده دخترم و همسرم هستم و بزرگترین خلاف را مرتکب شدم و باید شبها و روزها در انتظار چوبه دار باشم.

 

*تو که مدعی هستی خلاف نمی کنی پس چرا از دست پلیس فرار کردی؟

من خلاف نمی کنم، اما معتاد به شیشه و حشیش هستم باور کن خیلی تلاش کردم ترک کنم، اما هر بار دوباره شروع به مصرف کردم. به همین خاطر مقداری از در آمدم را صرف مصرف مواد می کردم و این خلاف من بود. آن روز سه تا مسافر از آمل به مقصد تهران سوار کردم و در حوالی حکیمیه پیاده کردم خمار شده بودم که شیشه و حشیش مصرف کردم که بتوانم تا آمل رانندگی کنم که ناگهان سر کله دو مأمور پلیس پیدا شد و به من مشکوک شدند. از ترس اینکه دوباره به زندان نیفتم فرار کردم توهم داشتم و همه اش فکرم این بود که از دست مأموران فرار کنم و راهی آمل شوم که دیدم ماموران هم در تعقیب من هستند.

 

*شما مواد نداشتی؟

نه اما وسایل استعمال مواد مخدر داخل خودروام بود و از طرفی هم سابقه دار بودم و می دانستم اگر دستگیر شوم، باید بروم زندان و به خاطر ترس از زندان تصمیم به فرار مرگبار گرفتم.

 

*چه شد که معتاد شدی؟

من از دوران نوجوانی در رفت و آمد با دوستان ناباب وارد باندهای خلاف شدم. از سیگار شروع کردم و بعد هم به تریاک، حشیش، هروئین و شیشه ختم شد. در دوران نوجوانی زندگی ام را نابود کردم و الان هم زندگی خودم و هم زندگی یک خانواده دیگر را نابود کردم.

 

*درباره شب حادثه توضیح بده.

آن شب وقتی فرار کردم مأموران پلیس مرا تعقیب کردند تا اینکه پشت چراغ قرمزی احساس کردم گیر افتادم که تصمیم گرفتم دنده عقب فرار کنم. من دنده عقب گرفتم و از آینه دیدم که موتور سیکلت مأموران روی زمین افتاد اما فکر نمی کردم از روی آنها عبور کرده باشم. پس از فرار به داخل کوچه‌ای رفتم و با خودروی پژو ۲۰۷ تصادف کردم که دوباره متوجه شدم خودروی۲۰۷ و مأمور پلیس دیگری مرا تعقیب می کنند و در نهایت هم با تیراندازی دستگیر شدم.

 

*حرف آخر.

من قصد کشتن مأمور پلیس را نداشتم و الان هم پشیمانم و دوست دارم زودتر قصاص شوم. چون عذاب وجدان مرا رها نمی کند. از طرفی هم فکر می کنم خانواده ام هنوز در جریان حادثه نیستند و می خواهم قبل از اینکه آنها بفهمند قصاص شوم.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.