2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
شنیسل مرغ را چه طور خودمان در خانه درست کنیم

شنیسل مرغ را چه طور خودمان در خانه درست کنیم

تمام فوت و فن‌های لازم برای درست کردن شنیسل مرغ را در این مطلب بخوانید.

دوات آنلاین -طرز تهیه شنیسل مرغ شاید چندان آسان نباشد اما اگر یک بار آن را امتحان کنید اطمینان داشته باشید دفعات بعد خیلی ساده این غذا را درست می‌کنید و خوشمزه‌تر از شنیسل‌های آماده خواهد شد. دستور پخت این غذا را به نقل از ایرنا زندگی بخوانید:

 

مواد لازم برای شنیسل مرغ

سینه مرغ: ۱عدد

آب پیاز: نصف پیمانه

آب لیمو: ۳ قاشق سوپ خوری

زعفران دم کشیده: ۱ قاشق سوپ خوری

تخم مرغ: ۲ عدد

آرد سوخاری: ۱ و نیم پیمانه

پودر سیر: ۱ قاشق چای خوری

ادویه کاری: ۱ قاشق چای خوری

نمک و فلفل قرمز: به مقدار لازم

روغن مخصوص سرخ کردن: به میزان لازم

دستور پخت شنیسل مرغ را بخوانید

طرز تهیه و دستور پخت شنیسل مرغ

۱. برای درست کردن شنیسل باید ترجیحا از سینه یا فیله مرغ استفاده کرد. سینه مرغ را می‌توانید به اندازه‌هایی که دوست دارید تکه کنید ولی بهتر است به اندازه کف دست و ضخامت ۱و نیم تا ۲ سانت برش بزنید. بعد گوشت مرغ را به وسیله بیفتک کوب یا تیغه پشت چاقو که پهن‌تر است بکوبیم. برای این کار باید یک نایلون زیر گوشت و یک نایلون هم روی گوشت قرار دهید و این کار باعث می‌شود گوشت هنگام کوبیدن پاره نشود.

 

۲. چون گوشت مرغ نرم و لطیف است لازم نیست زمان زیادی برای کوبیدن استفاده کنید. فقط در حد چند ضربه. وقتی گوشت کوبیده شد، اندازه آن یک و نیم برابر می‌شود.

 

ببینید: آموزش پخت جوجه کباب خانگی بدون نیاز به فر

 

۳. با کمک نایلون طرف دیگر گوشت را هم برمی‌گردانید و بکوبید.بعد از اینکه سینه تکه شده مرغ کوبیده شده به آن آب پیاز اضافه می‌کنیم تا هم عطر خوبی بگیرد و هم گوشت تردتر شود. اجازه می‌دهیم ۳۰ دقیقه در آب پیاز، نمک، زعفران و مقداری آب لیمو بخوابد.

 

بیشتر بخوانید: همه فوت و فن‌ها و طرز تهیه کباب بختیاری رستورانی و مجلسی در خانه

 

۴. در مرحله بعد آرد سوخاری را با مقداری فلفل قرمز، نمک، پودر سیر و ادویه کاری مزه دار می‌کنیم. بعد تخم مرغ‌ها را در ظرفی جداگانه می‌شکنیم و هم می‌زنیم تا زرده و سفیده تخم مرغ باهم مخلوط شوند. مقداری هم زعفران به آن اضافه می‌کنیم تا خوشرنگ‌تر شود.

 

۵. مرغ‌های آماده شده را ابتدا در آرد سوخاری مزه‌دار شده می‌غلطانیم و بعد داخل تخم مرغ می‌گذاریم و دوباره در آرد سوخاری می‌غلطانیم تا همه قسمت‌های آن به آرد آغشته شود. تابه مورد نظر را روی حرارت متوسط قرار می‌دهیم و به اندازه ۱ سانت روغن داخل آن می‌ریزیم تا کاملا داغ شود و سپس مرغ‌های آغشته به آرد را داخل آن قرار می‌دهیم.

 

۶. حرارت زیر تابه خیلی مهم است . اگر حرارت زیاد باشد باعث می‌شود آردها زود رنگ تیره بگیرند و اگر هم خیلی کم باشد سبب می‌شود روغن بیشتری جذب گوشت شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.