2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
علائم و راه درمان فارنژیت چیست

علائم و راه درمان فارنژیت چیست

درباره فارنژیت در این مطلب اطلاعات اولیه را بخوانید اما یادتان باشد برای درمان حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

دوات آنلاین -فارنژیت، عفونت گلو و حلق است که میکروارگانیسم‌های زیادی در آن دخیل هستند و باید آن را جدی گرفت و حتما به پزشک مراجعه کرد چون درمان نکردن آن ممکن است عوارض زیادی به دنبال داشته باشد.

 

شایع‌ترین علت فارنژیت، عوامل ویروسی مانند آدنوویروس‌ها، رینوویروس‌ها و آنتروویروس‌ها هستند. تعداد کمی از گونه‌های فارنژیت باکتریایی هستند و شایع‌ترین باکتری مولد، استرپتوکوک بتاهمواتیک گروه A است.

 

فارنژیت در فصول سرد سال، یک عفونت شایع است.  این عفونت ، در کودکان مخصوصا بچه‌های 6 تا 12 سال شایع‌تر از بزرگسالان است.

فارنژیت چه نشانه هایی دارد

فارنژیت چه علائمی دارد

التهاب، قرمزی و سوزی گلو از علائم این بیماری است و اگر موقع قورت دادن چیزی احساس درد می‌کنید باید بدانید از نشانه‌های این بیماری را دارید.

 

تورم غدد لنفاوی، تب و گوش درد از دیگر نشانه‌های این بیماری است. ضمن این‌که برخی مبتلایان ممکن است دچار مشکل تنفسی هم بشوند. ضعف و بی حالی را نیز باید به این نشانه‌ها اضافه کنید.

 

نحوه درمان فارنژیت

در صورت داشتن علایم فارنژیت بهترین کار این است که به پزشک مراجعه کنید اما کارهایی مانند غرغره کردن آب نمک هم می‌تواند به شما کمک کند.

 

ببینید: تفاوت سرماخوردگی، آنفولانزا و کرونا چیست

 

یادتان باشد در زمان داشتن علائن فارنژیت سیگار را حتما باید کنار بگذارید و هر خوردنی و نوشیدنی که گلو را تحریک کند برای شما خط قرمز است.

 

پزشک در صورت تشخیص ممکن است برای شما آنتی بیوتیک تجویز کند اما خودتان از مصرف خودسرانه دارو پرهیز کنید.

 

یادتان باشد به گفته دکتر حسین خلیلی، دکترای داروسازی بالینی عدم درمان "فارنژیت استرپتوکوکی" منجر به بروز تب روماتیسمی و گلومرونفریت می‌شود.

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.