2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
معرفی کامل و نقد فیلم سونامی + خلاصه داستان و بازیگران

معرفی کامل و نقد فیلم سونامی + خلاصه داستان و بازیگران

فیلم سونامی نخستین ساخته میلاد صدرعاملی است که داستان بسیار جذاب و پرکششی دارد.

دوات آنلاین-فیلم سونامی به کارگردانی میلاد صدرعاملی  یک درام ورزشی است که وارد شبکه نمایش خانگی شده است و ارزش تماشا را دارد. در ادامه خلاصه داستان و نقدی بر این فیلم را بخوانید:

پوستر فیلم سونامی

بازیگران فیلم سونامی

بهرام رادان،  رعنا آزادی ور،  مهرداد صدیقیان،  فرشته حسینی،  محمدرضا غفاری،  امیرمهدی ژوله،  علیرضا شجاع نوری،  علیرضا ورزنده،  صبا محمدی و امیرحسین شریعتمداری در فیلم سونامی بازی کرده‌اند.

عکسی از فیلم سونامی

خلاصه داستان فیلم سونامی

داستان فیلم از این قرار است که در آخرین اردوی تیم ملی تکواندو، سه تن از بهترین بازیکنان تیم در دانمارک پناهنده شده و به ایران بازنگشتند. این فرصتی است که خسروی، سرمربی قدیمی و کهنه کار، بعد از سال‌ها بازگردد و کار نیمه‌تمامش را به پایان برساند. دشوارترین انتخاب او اما بین بهداد مقیمی، نفر اول دنیا و تنها بازمانده تیم مرتضی نژادی، شاگر قدیمی‌اش است.

بهرام رادان در فیلم سونامی

نقدی بر فیلم سونامی

خسرو دهقان در یادداشتی در صفحه اینستاگرام پارسینما نوشت:

 

۱-فیلم اولی‌ها همیشه خوب هستند. این موضوع به یک سنت تبدیل شده که فیلم‌های اول کارگردانان خوب هستند و این حرف من نیست و اتفاقا هم سنت بسیار خوبی است. به همین دلیل هم است که ما باید فیلم اولی‌ها را جدی بگیریم، دوستشان داشته باشیم و به آنها فضا و امکان بدهیم زیرا این فیلم اولی‌ها هستند که حرف تازه‌ای برای گفتن دارند، صدا و نفس‌شان تازه است و ما باید قدرشان را بدانیم

 

همه ما باید از جوانان حمایت کنیم. حمایت کنیم برای اینکه بمانند، زندگی کنند، کار کنند، علاقمند به فرهنگ و سرزمین و فیلم و سینمای‌شان شوند. این بخشی از وظیفه ما است که نسبت به کارگردانان جوان و فیلم اولی‌ها بی تفاوت نباشیم. باید حمایت خود را از این جوانان نشان بدهیم که انگیزه داشته باشند و بتوانند فیلم‌های بعدی خود را بسازند.

 

۲-درباره فیلم سونامی: میلاد صدرعاملی است. میلاد مانند پسر من است و انگارمن از فیلم فرزند خودم حمایت می‌کنم. چون شاهد تولد، رشد، سینمایی شدن و فیلم ساختنش بودم و نمی‌توانم نسبت به کار او بی اعتنا باشم.

 

۳-«سونامی» یک فیلم جوانانه، ورزشی، رزمی و نمایشی است. کشش درونی دارد. «سونامی» کشمکش بین دو قهرمان است که با ملاحظات اطراف‌شان و با توجه به اعتقاداتشان به جنگ و جدال و کشاکش یکدیگر می‌روند و در نهایت بحث انتخاب بین قهرمانی و پهلوانی را مطرح می‌کند.

 

اما سوال آخر اینکه آیا میلاد صدرعاملی آگاهانه و حساب شده متوجه این موضوع بوده که باید پهلوانی را در کنار قهرمانی ارج نهیم؟ بنظر می‌رسد که در فیلم نوعی رجحان پهلوانی وجود دارد یعنی در نهایت پهلوانی و نه قهرمانی پیروز می‌شود. البته من امیدوارم کارگردان با آگاهی کاملی روی این موضوع کار کرده باشد.

 

۴-در نهایت اینجانب همواره موفقیت جوانان و فیلم اولی‌ها، امثال فیلم میلاد صدرعاملی یعنی سونامی را خواهانم و امیدوارم روی این نردبان بالا و بالاتر بروند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.