2021/01/25
۱۳۹۹ دوشنبه ۶ بهمن
کارهای ضروری برای چربی سوزی که حتما باید انجام بدهید

کارهای ضروری برای چربی سوزی که حتما باید انجام بدهید

8 دستوری که برای از بین بردن چربی‌های اضافی رعایت کنید در این مطلب آمده است.

دوات آنلاین-کنترل وزن و از بین بردن چربی‌های ناسالم و اضافی بدن در سلامت ما تاثیر زیادی دارد اما موضوع اصلی این است که خیلی‌ها نمی‌دانند برای چربی سوزی چه باید بکنند و حتی گاه روش‌های غلط را امتحان می‌کنند و نتیجه نمی‌گیرند.

 

باشگاه خبرنگاران نوشت: برای سوزاندن چربی‌های بدن راهکار‌های متعددی وجود دارد که برخی از این راهکار‌ها بسیار ساده محسوب می‌شوند:

 

میان وعده‌های پر قند نخورید

در هنگام رژیم گرفتن، ممکن است به یک میان وعده پر قند مانند شکلات یا یک شیرینی برسید. بهتر است بیشتر گیاهانی بخورید که دارای فیبر و مواد مغذی کم کالری باشند و از شکر و میان وعده‌های فرآوری شده خودداری کنید.

خوب خوابیدن به چربی سوزی کمک می کند

تاثیر خواب بر چربی سوزی

حتی فقط یک شب خواب کم و نامناسب می‌تواند در برخی از هورمون‌ها از جمله انسولین، کورتیزول و گرلین اختلال ایجاد کند که گرسنگی را افزایش و سوخت و ساز بدن را کاهش داده و در نهایت باعث افزایش ذخیره چربی بدن شود. مطالعات متعددی نشان داده است که افرادی که به اندازه کافی می‌خوابند کمتر دچار مشکل اضافه وزن می‌شوند.

 

پروتئین برای سوزاندن چربی‌ها

برخورداری از منبع پروتئین به همراه هر وعده غذایی به شما کمک می‌کند تا وضعیت خود را طولانی‌تر و بهتر کنترل کنید. هنگامی که پروتئین می‌خورید، تقریباً ۲۵ ٪ کالری برای از بین بردن آن سوزانده می‌شود که به طور قابل توجهی بالاتر از کربوهیدرات و چربی است (به ترتیب ۵-۱۵ ٪ و ۰-۵ ٪).

 

روی کافی دریافت کنید

یکی از مواد مغذی برای حمایت از یک تیروئید سالم، روی است که در غذا‌های حاوی پروتئین مانند ماهی، ماست یونانی و مرغ یافت می‌شود. حفظ یک رژیم غذایی سالم و متعادل به شما کمک می‌کند تا آنچه را که لازم دارد به بدن خود بدهید.

فقط در وعده اصلی غذای کامل بخورید

غذا‌های کامل فقط برای وعده اصلی

هنگام پیگیری کاهش وزن، کیفیت مواد غذایی غالباً نادیده گرفته می‌شود و در عوض افراد ممکن است به غذا‌های فرآوری شده‌ای که دارای کالری کم، چربی کم یا قند کم هستند، برسند. با این حال، خوردن غذا‌های کامل، یعنی مرغ، ماهی، آجیل، دانه‌ها، میوه و سبزیجات می‌تواند به کنترل کالری کلی کمک کند.

 

تاثیر آهن کافی بر چربی سوزی

شما باید از خوردن غذا‌هایی سرشار از آهن و مواد مغذی سالم اطمینان حاصل کنید. "آهن در ایجاد انرژی از مواد مغذی نقش دارد. آهن به حمل اکسیژن به تمام سلول‌های بدن، از جمله عضلات کمک می‌کند. این به نوبه خود به بدن ما کمک می‌کند تا چربی را بسوزانید.

 

از چربی‌های اشباع شده پرهیز کنید

باور کنید یا نه، نوع چربی‌ای که مصرف می‌کنید مهم است. چربی اشباع شده، که در غذا‌های سرخ شده وجود دارد، می‌تواند منجر به افزایش وزن شود.

 

 

دانلود سازهای ناکوک
کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.