2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
چه کار کنیم صورتمان لاغر شود

چه کار کنیم صورتمان لاغر شود

راه‌های لاغر کردن صورت، گردن و غبغب و گونه را در این مطلب بخوانید.

دوات آنلاین-وقتی صحبت از لاغر کردن صورت می‌شود؛ راه‌های گوناگونی از جمله جراحی، ماساژ صورت و کلی پیشنهادهای مختلف به میان می آید. در این مطلب می‌خواهیم با حرکات ورزشی و نکات تغذیه‌ای سالم صورت لاغر و خوش فرم را به شما هدیه بدهیم؛ همراه ما باشید.

 

تغذیه سالم برای لاغر کردن صورت

برای تغذیه مناسب باید حواس‌تان به میزان دریافت کربوهیدرات، چربی، پروتئین و فیبر روزانه باشد. اگر ورزش هوازی و قدرتی با شدت بالا انجام دهید اما برنامه غذایی تان همانند قبل باشد هیچ تغییری در چهره خود نخواهید دید.

 

 فراموش نکنید که تمام مواد غذایی از جمله پروتئین، فیبر، کربوهیدرات و چربی برای بدن نیاز است پس نیازی به حذف این مواد نیست بلکه باید تعادل را در میان تمام این مواد غذایی رعایت کنید .

 

غذاهای فراوری شده را از برنامه غذایی خود حذف و غذاهای تازه، میوه و سبزیجات را جایگزین کنید. غذاهایی مانند سویا، ذرت، گلوتن، لبنیات و ...  را که منجر به التهاب می شوند کنار بگذارید و برای جلوگیری از التهاب پوست از غذاهای ضد التهاب مثل زنجبیل، زردچوبه، کدو، نارگیل، لیمو و چغندر استفاده کنید.

 

خواب کافی

خواب کافی به علت این‌که هورمون‌های بدن را تنظیم می‌کند در کاهش وزن بسیار تاثیرگذار است. اگر خواب کافی نداشته باشید صورت شما پُف می کند.

 

خواب کافی غیر از کاهش وزن، متابولیسم روزانه بدن را آماده می‌کند. از این رو اگر به دنبال یک روش طبیعی برای لاغر کردن صورت خود هستید، داشتن خواب کافی به میزان ۸ ساعت می‌تواند کمک بسیاری به کاهش میزان تجمع چربی در بدن و صورت کند.

 

انجام حرکات فیزیکی

مقدار کاهش وزن در هر فردی متفاوت است اما کاهش وزن یک تا۲ کیلوگرم ابتدا روی صورت نشان داده می‌شود. کاهش وزن باعث لاغر شدن صورت هم می‌شود. برخی فعالیت‌های فیزیکی می‌تواند کمک بسیاری به فرم گرفتن صورت و لاغر کردن آن کند .

 

لاغر کردن گردن و فک

برای لاغر کردن فک و گردن و از بین بردن چربی‌های این ناحیه کافی است یک‌سری حرکات ورزشی را انجام دهید.

 

برای انجام این حرکات ابتدا سرتان را در وضعیت عادی قرار دهید، سپس لب پایینی خود را تا جایی که در توان دارید به سمت بالا بیاورید، البته برای این کار می‌توانید از فک پایین خود نیز کمک بگیرید. فقط کافی است کمی فک خود را به سمت جلو بیاورید تا لب پایین شما به خوبی به سمت بالا کشیده شود. در این حالت ۱۰ ثانیه بمانید و سپس به حالت عادی برگردید .این تمرین را 10بار پشت سر هم در روز تکرار کنید.

 

لاغر کردن گونه

اگر به دنبال راهی برای لاغر کردن صورت و داشتن گونه‌هایی خوش فرم هستید این تمرین را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

 

برای انجام این حرکت ابتدا باید سر خود را کاملا صاف نگه دارید. سپس دهان خود را کامل ببندید، اما فک خود را طوری تکان دهید که انگار می‌خواهید چیزی بجوید. چند نفس عمیق بکشید و سپس دهان‌تان را باز کنید و زبان خود را به کف دندان‌ها فشار دهید و سعی کنید تا ۱۰ ثانیه در همین وضعیت قرار بگیرید. این حرکت را نیز می‌توانید تا ۱۰ بار در روز انجام دهید و شاهد تغییر فرم گونه‌ های  خود باشید.

 

لاغر کردن گردن و غبغب

اگر در ناحیه گردن و چانه خود که به اصطلاح برخی به آن ناحیه غبغب نیز می‌گویند شاهد چربی‌های انباشته شده هستید کافی است به صورت نشسته یا ایستاده حرکتی  را که می‌گوییم انجام دهید.

 

 ابتدا سر خود را به سمت بالا حرکت دهید طوری‌که انگار به سقف خیره شده‌اید و در همان حالت باقی بمانید. حالا لب‌های خود را غنچه کنید و ۱۰ ثانیه بدون حرکت در همان حالت باقی بمانید. سپس یک استراحت چند ثانیه‌ای به خود بدهید و دوباره این حرکت را انجام دهید. تکرار این حرکت فیزیکی به تعداد ۱۰ بار در روز می‌تواند گزینه مناسبی برای لاغر کردن صورت باشد.

 

منبع: روزنامه خراسان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.