2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
فیلم مسخره باز را ببینیم یا نه

فیلم مسخره باز را ببینیم یا نه

فیلم مسخره باز با داستانی جالب و جذاب و بازی‌های خوب می‌تواند گزینه مناسبی برای تماشا باشد.

دوات آنلاین-فیلم مسخره باز ساخته همایون غنی زاده وارد شبکه نمایش خانگی شده است اما آیا این فیلم ارزش دیدن دارد یا نه؟ نقدی بر مسخره باز را به نقل از ایرنا بخوانید:

 

کارگردانی از جنس تئاتر

غنی‌زاده پیش از این فیلم مسخره باز با تئاترهای خاص خود معروف بود.تئاترهایی که توانست تماشاچیان بسیاری را به سمت خود بکشاند اما منتقدان جدی دارد که او را حتی فاقد شناخت درست از تئاتر می‌دانند.

 

اولین فیلم سینمایی همایون غنی‌زاده به نام «مسخره باز» در سینمای خانگی قرار گرفته است و در دسترس عموم است اما اگر این فیلم را با خانواده خود تماشا می‌کنید بهتر است آن را بدون کودکان زیر ۱۲ سال خود ببینید.

 

غنی‌زاده پیش از این فیلم با تئاترهای خاص خود معروف بود.تئاترهایی که توانست تماشاچیان بسیاری را به سمت خود بکشاند اما منتقدان جدی دارد که او را حتی فاقد شناخت درست از تئاتر می‌دانند.

هدیه تهرانی در فیلم مسخره باز

داستان فیلم مسخره باز

داستان فیلم مسخره باز درباره مرد جوانی است  که عاشق بازیگری است و در یک سلمانی کار می‌کند و شب‌ها بعد از اینکه کارش تمام می‌شود تمرین بازیگری می‌کند. صاحب‌کار او کاظم آقا که فردی معتقد به اصول اخلاقی است سر ماجرایی با سرهنگ کیانی از قدیم‌الایام مشکل دارد. شخصیتی به نام مانفرد که دوست و کارچاق‌کن این سلمانی است شبی وارد سلمانی شده و بیان می‌کند که موهای بلند زنانه را به قیمت خوب می‌خرد.

 

یکی از آرایشگرها پیر است و حالا دچار کهولت سن و لرزش دست شده است. همه سبیل‌ها را می‌زند و به نظم روتین و زندگی کاری خود اعتنا می‌کند و عاشق کازابلانکاست و به کلمه آرایشگاه به جای سلمونی حساسیت دارد و دیگری یک آرایشگر حراف سیاسی و زندان رفته که درون تن ماهیش مو پیدا می‌شود.

 

شروع متفاوت مسخره باز

«مسخره باز» همانند تئاترهای غنی‌زاده متفاوت شروع می‌شود و فضاسازی جدیدی در این فیلم شکل می‌گیرد که مخاطب را به خود جذب و تحت تاثیر قرار می‌دهد و می‌تواند تماشاگر را با اینکه زمان فیلم طولانی است اما همراه خود بکشاند.

 

بیشتر بخوانید: مسخره باز؛ تجربه‌ای تازه در سینمای ایران

 

فیلمنامه ودیالوگ‌های بازیگران در یک قالب نمایشنامه‌ای و تئاتری قرار دارد و صاحب نظران بر این باور هستند که در این فیلم فرم جدیدی در سینمای ایران به وجود آمده است و ادامه این مسیر می‌تواند راه جدیدی در سینمای ایران باشد.

 

بیشتر بخوانید: مسخره ‌باز؛ فیلمی قابل توجه برای سلایق خاص

 

برخی می‌گویند این فیلم شباهت بسیاری با Amelie ژان پیر ژونه دارد. شخصیتی که فانتزی است و تلاش می‌کند مخاطب را به دنیای خودش وارد کند.

عکسی از فیلم مسخره باز

بازی‌های خوب در مسخره باز

بسیاری بر این باورند که مهمترین عامل جذابیت فیلم «مسخره باز» بازیگران این فیلم هستند. علی نصیریان، بابک حمیدیان، صابر ابر، هدیه تهرانی، رضا کیانیان و داریوش موفق بازیگران این فیلم هستند و بازی بی‌نظیری را ارائه داده‌اند. علی نصیریان مانند همیشه بازی بی نظیری ارائه کرده است  وبابک حمیدیان دقیقا مطابق شخصیت پردازی بازی می‌کند و با شخصیت خود به خوبی ارتباط گرفته است.

 

صابر ابر و هدیه تهرانی نیز یکی از بهترین بازی‌هایشان را اجرا می‌کنند. نصیریان که یکی از بزرگترین بازیگران ایران است توانسته نقشی متفاوت را به خوبی بازی کند. «مسخره باز» داستانی جنایی دارد اما نه ‌تنها فضای فیلم مانند سایر فیلم‌های جنایی نیست بلکه طنز ملایمی هم در این فیلم جریان دارد و این موضوع نشان می‌دهد که کارگردان ترسی از نوآوری در فیلمش ندارد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.